Lindadjo skrev 2009-01-26 14:31:26 följande:
Min karl är inne i en sån där kanske-det-skulle-vara-roligt-med-en-till-OM-n ågra-år period. Jag skulle själv kunna tänka mig en till, men absolut inte nu. Jag skulle aldrig orka med 3 småbarn själv, så är det bara. Jag hyllar alla som orkar, men jag saknar min sambo, och jag saknar att vi aldrig kan göra nånting tillsammans, bara han och jag. Men det ser lite ut som vi kanske kommer få en barnvakt när vi flyttar till nya huset Jag hoppas det!!! En av tjejerna jag jobbat med ska flytta till samma område precis samma tid. Och hon sa att hon gärna ställer upp som barnvakt. Och hon är 21 år så då kanske jag vågar låta henne ta hand om mina sovande barn någon kväll så jag och sambon kan gå ut och äta eller gå på Bio Det finns hopp för framtiden
Nice, jag skulle inte tacka nej till en barnvakt i närheten! Här försöker vi leja mormor när tillfälle ges. Numer så kan hon tom natta minsting utan trubbel iom att ammningen är avslutad och så är de alla trygga med henne. Maken och jag planerar en weekend inom de närmaste två månaderna (om det itne lbir mer trubbel med ekonomin förstås).
Just för tillfället känner jag mig för det mesta rätt så nöjd som det är. Grabbsen är så pass stora så man börjar få lite egentid i små doser. De sysselsätter sig själva och varandra så att man inte alltid måste vara med mitt i leken. Det vet jag inte om jag skulle vilja ta ett steg tillbaks ifrån just nu. Ja, ja skulle det bli en till lär det inte bli i år iaf. *s*