-
Usch vad tråkigt. Även om man är förberedd så finns det ju fortfarande hopp innan man fått besked. Därför tar det alltid lite hårdare än man räknar med. *kram*Nifelheim skrev 2009-01-22 15:00:48 följande:Hemma igen. Mina aningar var riktiga, fostret verkar ha slutat växa för ungefär 2 veckor sen. Men inte behagat komma ut alltså -
Skitfina, speceillt grön och orange (som jag tycker är mer brandgul).Kavat skrev 2009-01-22 19:32:46 följande:www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...Vårnytt! Men antingen älskar man dem eller så hatar man dem, hört flera i pop-tråden som spyr på dem. Så har du tur finns det många kvar på rean i augusti!
-
Självklart ska du ha en vagn till! Jag lyckades avverka strax över 30 vagnar på mina barn så du har lite kvar än.Charlien skrev 2009-01-25 20:43:34 följande:Hej hej!Äntligen ett ställe där jag kan få stöd!! Snälla säg att jag FÅÅÅÅÅR köpa en barnvagn till? (Nummer sju, barnet är 18 månader). Maken har ju lurat mig att bara behålla en tung fyrhjulig sulky, visst får jag köpa en beg BT jogger då? Svara ärligt..
Fast Easy Walekr är mkt trevligare (och smalare/mindre) än BT:n. Kolla runt lite innan du bestämmer dig.
-
Gomiddag girls! F*n vad ni skriver, göööör ni inget på helgerna eller?
Grabbsen är på dagis så jag försöker få undan lite tvätt här hemma. Ska göra min plikt och kika in på af (webben) och a-kassan också. Inte för att det är mkt att kika på men man ska ju. Kikat lite bakåt och säger hej och välkommen till nytillskottet och snyggt jobbat till katten som liksom spottar fram nya saker med sin symaskin. Här händer det inte mkt på den kreativa sidan om man bortser från att jag stickar framför tv:n. Jag vill sy men saknar både inspiration och ork. Undrar varför? Det kanske beror på allmäntillståndet, jag känner mig ungefär lite pigg och positiv som detta ständiga gråväder. Jag hatar gråväder! Vad hände med alla vackra vinterdagar, var är solen??? Det är bara de segaste månaderna på året kvar och då är ändå en av dem kort (+ att jag och halva släkten fyller år) men det hjälper liksom inte när det känns som 100 år. Nog gnällt, lite nytta var det. *s*
-
Du vet den där ekonomiska krisen som gjort så att nästan alla stora företag permitterar folk, den har inte direkt skapat fler jobb om man säger så.Lokatt skrev 2009-01-26 11:43:10 följande:nif, gud så trist.Asereht, dött på jobbmarknaden?Nu är vi flera här i tråden som behöver jobb (nästan alla) vi skulle ta och starta eget med all vår expertis ju! Här hemma ska vi ju vänta med bebis i 5år!!
Här i vår lilla stad händer det inte mkt på arbetsmarknaden och alla anvisade jag får hem ligger i andra ändar av landet och är oftast bemanningsföretag eller korta vik. *tråååkigt*
Men, men det måste ju vända någon gång och jag har trots allt bara varit utan jobb i en månad så än ska man väl inte börja klaga. -
Själv var jag ju visstidsanställd vilket gör att läget är som det är. Men hade inte den här ekonomiska situationen uppstått så kanske man hade kunnat bli kvar ett tag till. Nu föll det sig så att alla vi som hade avslut innan årsskiftet fick gå. Trist men sånt är livet. Det hade ju varit etter värre om man blivit uppsagd från fast tjänst.Riskiflickan skrev 2009-01-26 11:55:43 följande:låter verkligen trist det där med att alla verkar bli av med jobbet :( jag är nog lyckligt lottad då...som har mitt kvar... -
Jag diskuterar inte politik menLokatt skrev 2009-01-26 12:01:05 följande:hmm, om man vågar lita på vad dom säger, ofta vet dom inte vart sin egen svans sitter tycker jag. Du har en telefonkö dag alltså!Jag pratade just med jessica på kidzshopen och beställde ett skötväska lock, visst är det väll hon som är thj? vågade inte fråga och säga hej, *skämms*
är typ min åsikt.
Alla som vill kan jobba och du måste ta jobb vart än i landet det erbjuds (och söka). Det är bara att flytta, sak samma att man har barn i skola oc på dagis plus en respektive som jobbar på den ort man bor. Då får man veckopendla. Så ser kraven ut i princip. *kräks* -
Nu har jag uppdaterat bloggen och måste rusa, klockan var visst massor och här sitter jag i myskläder när bussen går om en halvtimme! *stressad* Ses senare!
-
*ha ha* Såna där meningslösa drömmar kan jag också ha. För ett tag sen drömde jag att jag hittade en bugaboo på vinden. Realitycheck!zasata skrev 2009-01-26 13:21:14 följande:i natt drömde jag att jag köpte en brun uj till. För att det var bra att ha, men jag skulle inte säga något till. Och påvägen hem kom jag på att det var ju onödigt av mig att köpa en exakt lika dant..intressant va?
-
*asg* Vet precis hur du menar. På mig går det i princip inte att få bättre resultat och försöker man så bränner man sönder håret med vätesuperoxiden. *S* Jag håller mig undan slingor och permanent, just den där orangegula slingvarianten är jag ingen fan av. *sorry*mamma2003 skrev 2009-01-26 12:21:43 följande:Jag passade på att slinga håret när jag ändå satt i telefonkö. Förra veckans slingning gick helt obemärkt förbi, medlet måste varit gammalt.Dagens resulat blev... annorlunda . Lite turk-färgning sådär, ni vet när det är för mycket mörkt pigment att bryta ner så det bara bleks halvvägs, lätt orange?*fniss* Ja, annorlunda som sagt.