Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Lets dance 2009

Hon storgrät ju efter det första programmet för hon tyckte juryn var så elak...

Bebis skrev 2009-01-19 19:31:31 följande:
    I intervjun efteråt som man kan se på hemsidan är både hon och partnern helt annorlunda dock. Han verkade inte alls irriterad på henne där som han framstod i programmet.Hon verkade inte så gnällig heller faktiskt inte alls samma nivå. Hon kanske är supernervös helt enkelt jag vet inte.
  • Bevabus

Det står att Bagge har varit DANSLÄRARE. Alltså, om hon hade gått ett par kurser så hade jag tyckt det var okej att hon var med i Lets Dance. Men om hon verkligen har varit danslärare som det står i artikeln, så tycker jag att hon inte ens skulle ha erbjudits en plats i programmet ifrån första början. LÅGT TV4!

• Bevabus

Men det spelar ju ingen roll. Som dansare så har man ett helt otroligt försprång. Jag vet själv. Jag är discodansare men kan lätt ta en tiodans-koreografi och jag har inte ens gått någon kurs i de danserna. Det är väldigt orättvist emot de andra deltagarna som verkligen börjar från grund och botten.

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:35:17 följande:
    men bara för att man är bra i jazz och balett, så betyder det inte att man kan dansa quickstep.
  • Bevabus

haha ja dom människorna är för roliga

jo det har du helt rätt i, det där är så individuellt. men Bagge har danserfarenhet iaf och det ska räcka för att hon inte ska få vara med i programmet. det är ju som sagt personer som börjar från grund och botten och har inte hon gjort..

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:38:05 följande:
    Jag tänker direkt på alla danslärare som kommer till audition i amerikansk SYTYCD ha ha ha De kan iallafall INTE dansa Men e inte de där lite som att Marcus fick vara med i stjärnor på is? Han har spelat hockey på høgnivå klart han kunde åka skridskor då? Før mig spelar de dock nada roll. Jag har varit fotbollstränare tro mig jag e inget fotbollsproffs bara før de
  • Bevabus

Behöver det inte vara, jag känner proffsdansare som är i den åldern...

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:39:41 följande:
    Läser man artikeln så står det ju också att hennes elever var mellan 6 och 11 år.. Lite lättare danser där va?
  • Bevabus

Idol är ju ett talangprogram..det kan du inte jämföra med.

Stjärnor på is tycker jag däremot är helt rätt. Marcus hade ju åkt skridskor sen innan och det var faktiskt orättvist emot de andra. Se tex på Marie Serneholt, hon såg ut som Bambi på hal is för hon fick träna från grunden. Josefine var jätteduktig men det var ju ren tur att hon var så duktig på det. Vissa har "det" och andra inte. Det är ju det som är poängen med såna här program, att man ska se vilka som pallar utmaningen.

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:56:51 följande:
    Men då ska ju inte de som sjungit førut få vara med i Idol. De som redan kan åka skridskor vara med i Stjärnor på Is. Osv osv. 
  • Bevabus

Men det är fortfarande inget man kan säga är orättvist, dom har ställt upp i programmet frivilligt. Däremot så ska det finnas en regel emot att folk har danserfarenhet sen tidigare, helt enkelt för att det blir orättvist. Det är ju DANS hela tävlingen går ut på. Dans ifrån GRUNDEN.

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:57:30 följande:
    Klart man har det lättare! Men det är ju inte bara det som är orättvist med tävlingen.Ska man se det på det sättet så vet jag fler saker som Elisabeth kan gnälla på. Hon är gammal.. typ, 64 år va? Och har någon sjukdom, så hon kan inte röra sig ordentligt. Då kan hon sitta och sura över att BlondinBella bara är.. 18 (?) år och kan göra hundratals volter efter varandra, utan att känna sig det minsta besvärlig i kroppen. Ska man tänka så, så måste ju alla vara 64 år. Ha ledbesvär. Och vara politikerjournalist.  
  • Bevabus

Men dans och fotboll är rätt olika saker vet du väl..
    En dansares grunder sitter alltid kvar och det syns ju tydligt på Bagge att hon har det kvar.

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:58:18 följande:
    Fasiken man kanske ska ringa någon stor fotbollsklubb och erbjuda sina ben. Jag har ju trots allt spelat fotboll i över 10 år och varit tränare Helt ärligt så säger de INGENTING om hur bra jag är på fotboll. Eller hur dålig før den delen.
  • Bevabus

Nej men du kan ju inte jämföra Idol med Lets Dance!
    Förstår du inte skillnaden på de två programmen så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
    Poängen med Idol är ju att vem som helst får söka! Visst, dom får några lektioner i hur man är popartist men det är bara verktyg som förbereder dom för berömmelsen. Det har inget med sångerfarenheten att göra.

Lets Dance är ingen talangjakt, det är ett underhållningsprogram som går ut på att lära upp kändisar i dans ifrån GRUNDEN.

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 13:06:03 följande:
    Samma sak med IDOL och sång.Vissa har tagit sånglektioner. Andra inte.
  • Bevabus

Morgan har ingen bakgrund i dans. Det är ju det som är skillnaden. Sen får han ha hur mycket talang som helst, men jag vet att den enda erfarenhet han har är inom akrobatik. Det har inget med dans att göra.

Kaxmaja skrev 2009-01-20 13:16:23 följande:
    Du kan rätt ofta se om en person spelat fotboll tidigare eller inte. Bollkänsla har inte alla här i världen.
    Morgon då? Varfør bör inte han vara där? Han har ju varit na¨stan bättre än Laila är inte de konstigt? Eller har han oxå "fuskat" sig in?
Svar på tråden Lets dance 2009