• CharitableLady

Varför blir man i hop och flyttar i hop med någon med barn man inte gillar?

Jag undrar varför man är i hop med tex en kille om man inte gillar hans barn?

Man vet ju om att killen har barn och då liksom går man väl in i förhållandet med den vetskapen.

Om man då har svårt för att barnen existerar då undrar jag hur man ens kommer på tanken att man vil bilda en egen familj med karln tex?

Varför flyttar man i hop?

Tror man att barnet skall hålla sig borta?

Om man inte gillar den familjen som redan finns tror man på allvar då att det blir bättre och man slipper karlns barn om man då skaffar gemensamma?

Köper man inte hela paketet?

Om man inte har egna barn sedan tidigare brukar jag försvara det med att man inte vet vad det handlar om att ha barn och att det möjligen är en ursäkt. Men jag vet också att på biologin fick jag lära mig att man inte är oskuld längre när man har gjort barn!

Men jag kan omöjligt begripa hur en tjej som redan har barn är i hop med en kille som har barn som hon inte gillar??

Skulle hon vilja utsätta sina egna barn för det?

Va fasiken då om nåt vet man väl och behöver knappast prata säga orden jag gillar inte dig barn märker sånt!

Ja alla ni styvmorsor som har barn sen innan vad tänker ni med?

Och ni tjejer som inte har barn sen innan om ni träffar en kille som har barn sedan innan så är det ju ett klart bevis för att du inte spräcker hans oskuld och att du inte är enda kivinnan i hans liv.

Min teori med kvinnor som "hatar" sina bonus barn dom har problem som inte handlar om nåt annat än kontroll behov och svartsjuka som grundar sig i förbannat dålig själv känsla.

Sen har jag jäkligt svårt att begripa att fler Bio mammor inte sätter ned foten på riktigt och inte bara jiddrar med sina väninnor utan talar om för barnets far vad fan som gäller!

Att det är inte okej att utsätta barn för psykisk misshandel och mobbing för det är ju det det är när vi bio morsor får signaler på att karlns nya har problem med barnens existens om vi inte agerar då är det vi ju lika ansvariga.

Vi lämnar knappast våra barn i skolan om dom blir mobbade där varför skall vi då lämna dom på nåt annat ställe där dom blir utsatta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 19:36
    Förtydligar min TS Det upfattas som jag riktar det mot mammor alltså det kvinnliga könet jag menar både killar och tjejer.

Och här i TS skriver jag om att jag undrar över varför om man inte från början tycker om barnet till föräldrern man blir kär i från början varför väljer man då att fortsätta?

Att saker händer under förhållandets gång det kan jag förstå.

Men som sagt att om man FRÅN BÖRJAN innan man flyttar i hop och bildar ny familj varför gör man det?

• Svar på tråden Varför blir man i hop och flyttar i hop med någon med barn man inte gillar?
  • Anonym (ARG)

Citerat från ts:
    Och ni tjejer som inte har barn sen innan om ni träffar en kille som har barn sedan innan så är det ju ett klart bevis för att du inte spräcker hans oskuld och att du inte är enda kivinnan i hans liv.

Eh, har du vaknat på fel sida eller?!

En vettigare fråga är väl:
    Varför i h-e skaffar man barn så lättvindligt till höger och vänster om man inte tänker leva ihop med mannen/kvinnan resten av sitt liv?!

Det är den NYA familjen och den NYA kvinnan som räknas, och JA, jag vågar nog säga att jag verkligen är den enda kvinnan i min killes liv.

• Mamsis

Anonym (ARG) skrev 2009-01-03 09:41:02 följande:

Citerat från ts:Och ni tjejer som inte har barn sen innan om ni träffar en kille som har barn sedan innan så är det ju ett klart bevis för att du inte spräcker hans oskuld och att du inte är enda kivinnan i hans liv.Eh, har du vaknat på fel sida eller?!En vettigare fråga är väl:Varför i h-e skaffar man barn så lättvindligt till höger och vänster om man inte tänker leva ihop med mannen/kvinnan resten av sitt liv?!Det är den NYA familjen och den NYA kvinnan som räknas, och JA, jag vågar nog säga att jag verkligen är den enda kvinnan i min killes liv.
    Den nya familjen ska prioriteras JA. MEN ev tidigare barn INGÅR i den familjen, den som inte ingår är den andra föräldern. Den föräldern ska inte ha veto i den nya familjen.
    Givetvis förutsätter jag ju nu att det INTE förekommer misshandel för då ska självklart alla föräldrar skydda sina barn.
  • Anonym (*)

Citerat från ts:Och ni tjejer som inte har barn sen innan om ni träffar en kille som har barn sedan innan så är det ju ett klart bevis för att du inte spräcker hans oskuld och att du inte är enda kivinnan i hans liv.Eh, har du vaknat på fel sida eller?!En vettigare fråga är väl:Varför i h-e skaffar man barn så lättvindligt till höger och vänster om man inte tänker leva ihop med mannen/kvinnan resten av sitt liv?!Det är den NYA familjen och den NYA kvinnan som räknas, och JA, jag vågar nog säga att jag verkligen är den enda kvinnan i min killes liv.
    Du har helt rätt i att det är den nuvarande kvinnan som är den enda kvinnan i mannens liv. Det kommer du att märka om några år när han har hittat en ny att bo ihop med!

Har man en gång brutit upp ur en familj en gång så är steget till att bryta upp betydligt mindre nästa gång. Alltså är sannolikheten större att dina barn inte får leva med sin pappa hela livet betydligt mindre om du har valt en man som hade barn sen innan.
  • Anonym (*)

Anonym (*) skrev 2009-01-03 09:49:53 följande:

Alltså är sannolikheten större att dina barn inte får leva med sin pappa hela livet betydligt mindre om du har valt en man som hade barn sen innan.
    Det där blev rörigt! Sannolikheten är alltså mindre för "nya" barnen att de får leva ihop med sin pappa tills de blir vuxna, eftersom han redan har brutit upp från en tidigare familj.
  • Anonym (vinter)

Håler med dig TS. Tror precis som du att det handlar om dåligt självförtroende samt självkänsla hos de kvinnorna som har problem att acceptera mannens tidigare liv.

Hur kan det komma sig att så få män verkligen sätter ner foten och inte gör något. Jag tror att de oftast inte är medvetna om vad som pågår eftersom kvinnorna skapar ett problem som egentligen inte finns.

• Mamsis

Men, om en man har en familj sen tidigare och fortsätter låta mamman till sina barn diktera förhållandena i den nya familjen, då FINNS ett problem.
    Skapat av konflikträdda män.

Jag tycker iaf det bästa är om man klart och tydligt talar om hur umgänget ska se ut och sen följer man det. Självklart ska man kunna ringa och fråga om att ändra om det är något speciellt, men personligen skulle jag bli galen om det hände jämt.
    Dessutom måste ju också möjligheten att säga nej finnas. För vet man att man inte har barn alls, eller bara några barn och bokar in något, ja då måste man ju få fullfölja det man bokat utan att det ska bli en massa snack om; Du bryr dig inteom barnen! som så ofta är fallet tyvärr.

PRoblemen uppstår ofta när den ena träffar en ny och vill ha ändring som medför större regelbundenhet. Som en man jag känner, han har barnen när hans fd jobbar..
    Fungerar kanon nu eftersom han som han säger "ändå inte har nåt annat för sig" men vem får skulden sen när han kräver ändring och vill ha mer bestämt umgänge? Jo, den nya som vill kunna planera sitt liv precis som vem annan som helst.

• CharitableLady

Mitt barn är inte skaffat lätt vindigt ! det är skaffat av kärlek
  • CharitableLady

CharitableLady skrev 2009-01-03 10:23:48 följande:

Mitt barn är inte skaffat lätt vindigt ! det är skaffat av kärlek
    Men jag skrev ju mer :-O

mitt barn blev till av kärlek bla fertilitets utredning mm.

Och Naturligtvis så den nya kvinnan är och förblir pappans nya kvinna som har sex med mm

Men jag förblir mitt barns mamma och Pappan förblir det näst viktigaste för mig!

Har han det inte bra så har mitt barn det inte bra så är det!

Och barnet är viktigast!

Mitt barns pappa om man nu måste ranga är faktiskt efter min nya.

För det faktum att han är pappa till mitt barn!
  • CharitableLady

Mamsis skrev 2009-01-03 10:19:32 följande:

Men, om en man har en familj sen tidigare och fortsätter låta mamman till sina barn diktera förhållandena i den nya familjen, då FINNS ett problem. Skapat av konflikträdda män.Jag tycker iaf det bästa är om man klart och tydligt talar om hur umgänget ska se ut och sen följer man det. Självklart ska man kunna ringa och fråga om att ändra om det är något speciellt, men personligen skulle jag bli galen om det hände jämt. Dessutom måste ju också möjligheten att säga nej finnas. För vet man att man inte har barn alls, eller bara några barn och bokar in något, ja då måste man ju få fullfölja det man bokat utan att det ska bli en massa snack om; Du bryr dig inteom barnen! som så ofta är fallet tyvärr.PRoblemen uppstår ofta när den ena träffar en ny och vill ha ändring som medför större regelbundenhet. Som en man jag känner, han har barnen när hans fd jobbar..Fungerar kanon nu eftersom han som han säger "ändå inte har nåt annat för sig" men vem får skulden sen när han kräver ändring och vill ha mer bestämt umgänge? Jo, den nya som vill kunna planera sitt liv precis som vem annan som helst.
    Det tror jag också ! Jag tror att det är många bio mammor som faktiskt dikterar hur var och när saker skall göras . Enkla saker läggningstider när frukost skall ätas mm.

Man får hoppas i det fallet du beskriver att OM bara är OM för det är ju så att förutsättningarna ändras liksom!
  • CharitableLady

CharitableLady skrev 2009-01-03 10:33:45 följande:

Mamsis skrev 2009-01-03 10:19:32 följande:
    Det tror jag också ! Jag tror att det är många bio mammor som faktiskt dikterar hur var och när saker skall göras . Enkla saker läggningstider när frukost skall ätas mm.Man får hoppas i det fallet du beskriver att OM bara är OM för det är ju så att förutsättningarna ändras liksom!
    Förtydligar vad jag menar!

Jag menar alltså att jag som bio mamma inte tar mig rätten att tala om hur "dom" skall göra.

Jo naturligtvis när det handlar om ex vis medicinering för astman tex för den har jag således också bäst kunskap om.

Men om dom väljer att gå på bio eller åka linbana på sina helger det är väl upp till dom eller om hon är uppe till 21 på kvällen där men inte här so Waht. Det är där inte här.

Men OM min dotters pappa har en tjej som visar sig ha uppenbara problem med vårat barns existen då SKA jag lägga mig i . För som jag skrev i TS vi lämnar inte våra barn till skolan om dom blir mobbade så varför skall vi lämna dom till pappan om hans tjej har problem med att hon existerar?

Jag vill således också tilägga att det är vise versa !

Om mitt barns pappa märker att barnet far illa hos mig inte har det bra hos mig så anser jag att det är hans del av föräldrar ansvaret att ställa sig upp och säga NEJ dettta är inte okej!
Svar på tråden Varför blir man i hop och flyttar i hop med någon med barn man inte gillar?