Inlägg från: Lucyinthesky |Visa alla inlägg
  • Lucyinthesky

    hälsporre hjälp!

    Hej!

    Har haft jätteont i foten i 4 månader och har inte tänkt så mycket på det, men nu har det blivit värre.
    Har fått reda på att jag har hälsporre.

    Har ni något tips att ge mig? Har 7 veckor kvar av min grav, så jag lär inte gå ner i vikt på ett tag och därmed minska belastningen...

  • Svar på tråden hälsporre hjälp!
  • Lucyinthesky

    tack för era svar!

    Ska till en sjukgymnast imorgon bitti.

    Det roliga är att under 3 års tid har jag gått med bra skor, även inne och ute. Kankse har jag haft anlag till detta innan och så har det blommat upp nu när jag gått upp i vikt snabbt.

    Hoppas det blir bättre snart, vill ju åka till Ikea och handla till bebisen snart!!

  • Lucyinthesky

    Har nu varit hos sjukgymnasten som tejpat min fot. Kan inte säga att det blivit bättre, men det tar kanske lite tid. Hon trodde inte på att jag gått upp 25 kg, det syntes ju inte.

    Nähä, visste hon hur jag såg ut innan?

    Får absolut inte halta, nä men det är inte så lätt när det gör ont så man vill böla...

    Vi får hålla tummarna att det blir bättre snart.

  • Lucyinthesky

    Hej igen!

    Nu några dagar senare så har smärtan ändrat karaktär. Inna stack det när jag gick på foten, nu känns det mer som ett jätteömt blåmärke och det har spridit sig runt hela hälen och på sidorna av hälen.

    Ska det vara så? Eller det kankse inte alls är hälporre?

    Hur va det för er?

  • Lucyinthesky

    Jag har använt crocs i 3 år, varje dag inne och ute, men fick det ändå.

    Inlägg har jag kört med i en vecka, känns hopplöst nu :(

  • Lucyinthesky

    Hej!

    Jag fick avlasta med kryckor för det var fruktansvärt. Jag gick på kryckor i 1 vecka ungefär, sen försvann det!

    Kör med inlägg och mjuka skor hela tiden nu, dygnet runt.

    Så det enda som hjälper är nog total avlastning.

Svar på tråden hälsporre hjälp!