• annasj69

Vilka kläder märker ni med namn?

Min dotter ska börja på dagis nu i januari och jag har inhandlat märklappar. Nu undrar jag, märker ni alla barnens kläder och skor? Eller räcker det med ytterkläder och skor?

• Svar på tråden Vilka kläder märker ni med namn?
  • Kaldorei

Nu har inte min son börjat dagis än, men jag skulle märka ytterkläder och skor å sen dem kläder jag e rädd om.

• Kaldorei

å andrasidan skickar man kanske in barnet till dagis i kläder man e rädd om =P men ja....

• MiisPiis

Jag märker ytterkläder och skor.....sen har jag en tutte med hans namn på (namnnapp) så han slipper dela den med någon annan.

• lovemyboys

Det är ju ganska lätt att märka nästan allt...skriva initialerna på lappen i plagget bara..

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Miim

Alla förrutom sockarna

Jag är inte överviktig - jag är jätteviktig
  • santanas

Ska också starta dagis i feb och vi tänker märka alla sonens kläder om inte annat så för personalens skull för det är jättetrist för dem att inte veta vems som är vems.

• Mama72

Allt utom strumpor märker jag...

• vinylblomma

Jag har tänkt märka alla kläder.
    Vill gärna använda namnlappar då jag ger bort kläderna min dotter växer ur och det är ju inte så kul för nästa person att ha min dotters märkning i klädrna.

• Mamma och Mor

Jag märker upp alla kläder dottern har på förskolan. Kläder, inte minst strumpor, vantar och mössor har en viss förmåga att försvinna..
    I början använde jag märklappar men tycker det mest är tidskrävande, så nu märker jag upp genom att skriva namnet med märkpenna på tvättlapparna eller i kläderna insydda "namnlappar". Sockor märker jag med en tråd i en viss färg. På hennes dagiskrok hänger en bit av just den tråden så de ska veta vems strumpor som har den färgen.
    Har fungerat klockrent och inte ett endaste plagg har kommit bort! Glad

Märk upp lite i taget så blir det inte så jobbigt att komma igång med själva "märkandet" och du gör personalen väldigt tacksam som slipper stå och fundera över vilka kläder som hör till vilket barn. Massor av barn och då massor av kläder gör det omöjligt för personalen att hålla reda på allt annars.

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
Svar på tråden Vilka kläder märker ni med namn?