Vilka kläder märker ni med namn?
Min dotter ska börja på dagis nu i januari och jag har inhandlat märklappar. Nu undrar jag, märker ni alla barnens kläder och skor? Eller räcker det med ytterkläder och skor?
Min dotter ska börja på dagis nu i januari och jag har inhandlat märklappar. Nu undrar jag, märker ni alla barnens kläder och skor? Eller räcker det med ytterkläder och skor?
Jag märker allt utom strumpor.
Jag märker allt som går, och som förskollärare kan jag rekommendera dig att göra detsamma, det underlättar oerhört i vårt jobb när alla kläder är märkta... Det är också en fördel för dig som förälder eftersom du då kan återfå ev borttappade plagg på ett lättare sätt...
mräker allt. dels för det kan vara kul att få hem hans kläder igen sen för att underlätta för personalen, vet själv hur svårt det är att veta vems kläder som är vems. de flesta kläder är ju lätta att märka, många har ju namnlapp och andra har tvättlappar som man kan skriva namn, initial el liknande.
Jag märker allt.
Jag jobbar själv på förskola och tycker det är praktiskt när man slipper gissa vems plaggen är.
I princip allt. Till och med strumpor ![]()
Allt inklusive strumpor
märker allt ( försäker iaf, glömt nått kanske)
skor, vantar, strumpor ja rubbet....
Jobbar själv på förskola å vet hur jobbigt de e å gissa sig till vems alla dessa strumpor e.
Iprincip allt. Ytterkläder och skor är nog det jag fuskar med mest, strumpor och speciellt vantar är jag nitisk på.
Tänker inte namna dotterns nya Reimaoverall. Skulle den komma med till fsk av misstag tar jag risken att den kommer bort bara sådär. Vill inte minska andrahandsvärdet.
Jag märjer allt utom strumpor och fingervantar. Han håller bra reda själv och han har massor av både vantar och strumpor på dagis, inte hela världen om de försvinner. Har nog aldrig hänt dock..
Jag namnar allt förutom vissa strumpor som jag inte bryr så mkt om (köper många billiga på Ullared) och skor namnar jag innanför. Namnar även sonens mjukdjur som han vill ha med. Finns det inga lappar att skriva på så syr jag på en ljus liten knapp utanpå och skriver där hans namn. GJorde så med en nova star mössa.
Jag har även ett resårband som jag har trätt på namnad träknapp med sonens namn och den trär jag över det mjukdjur han vill ha med. Slipper man då namna alla dom....