Vilka kläder märker ni med namn?
Min dotter ska börja på dagis nu i januari och jag har inhandlat märklappar. Nu undrar jag, märker ni alla barnens kläder och skor? Eller räcker det med ytterkläder och skor?
Min dotter ska börja på dagis nu i januari och jag har inhandlat märklappar. Nu undrar jag, märker ni alla barnens kläder och skor? Eller räcker det med ytterkläder och skor?
Har märkpenna och märker ALLT!
Alla kläder, skor och stövlar.
Alla
För att underlätta för persdonsalen så märker vi alla kläder och än så länge har *peppar peppar* ingenting försvunnit ![]()
JAg märker ytterkläder, regnkläder, stövlar, skor, vantar och mössor. Ibland märker jag lite andra kläder, speciellt om ett annat barn har likadant..Det har inte försvunnit nåt omärkt, så därför har jag inte märkt alla kläder, men hade gjort det om det hade behövts...(enda som har försvunnit var märkta vantar och innetofflor, det var förskolans fel, dom kom fram ett par år senare)
Jo, och ett par regnbyxor som någon måste tagit av mistag, det låg tillsvarande i storleken mindre kvar...
Jag märker alla kläder och skor!
Jag jobbar som försskollärare och har även två egna barn. jag märker mina barns kläder (och gillar när föräldrarna på jobbet gör det) med VATTENFAST PENNA.
Fungerar på skor, nappar, lappen på gosedjuret, kläder strumpor (initialer). Fungerar på allt och är billigare än lappar!
Jag märker nästan allt. Vissa strumpor eller annat som inte kostat mycket struntar jag i. Jag sätter en blå garnbit i alla kläder, sen har förskolan en lista med vilken garnfärg vilken familj har. Inga dyra lappar eller skriva i kläderna. Vill man sen sälja kläderna är det bara att klippa bort garnet
åååh vad smart!
Fåret Shaun skrev 2009-01-02 20:43:43 följande: