Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Hej!

Jag har precis blivit med blogg och har läst lite braiga tips här i tråden.

Har inte hunnit igenom hela tråden, men har i alla fall fått till en lite roligare bakgrund och en räknare (som står på hela 1-2 besökare, men ändå ).

Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.blogspot.com -
  • vickis75
    Sexymala skrev 2009-01-21 17:29:54 följande:
    Nu blev det en besökare till vix!! Kul med blogg! Jag tänker läsa den!!
    Heeej Mallan!

Åh såg att jag fick en besökare till minsann. *letar rätt på Mallans blogg* {#lang_emotions_tongue_out}
  • vickis75
    Sexymala skrev 2009-01-21 18:11:09 följande:
    Finns ovan i tråden,. eller i vårt forum
    Hittade den där ja. Och nu ligger du på min läslista i min blågg. *haha* {#lang_emotions_tongue_out}
  • vickis75
    Sexymala skrev 2009-01-25 11:06:50 följande:
    Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade? Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden! If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense. help.blogger.com/bin/answer.py?answer=42492 Synd att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?
    Jodå, det är jag medveten om eftersom jag är fotointresserad och har grejat med bilder sedan innan. :)
  • vickis75

e83: Här kommer mina inställningar, så kan du jämföra.

Kommentarer - visa

Vem kan kommentera? - samtliga

Kommentarsformulärets placering - nedanstående inbäddat inlägg

Kommentarstandard för inlägg - de nya inläggen har kommentarer

Bakåtlänkar - dölj

Bakåtlänkar för inlägg som standard - de nya inläggen har bakåtlänkar

Tidsformat för kommentarer - [datum] (tror inte datumformatet spelar någon roll )

Kommentarsformulär för meddelande - [tom]

Kommentargranskning - alltid

Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna? - ja

Visa profilbilder i kommentarer? - ja

• vickis75
    Isorfidien skrev 2009-01-25 20:11:41 följande:
    Om du ändrar på storleken på bilderna efter att de är uppladdade till ditt inlägg så blir de inte klickbara. Om det nu är något sådant som hänt.
    Det har jag gjort på den nedre bilden i det här inlägget:
    morrdraken.blogspot.com/2009/01/dubbelgngare.html
    Den är klickbar.
  • vickis75
    Dhella skrev 2009-01-30 15:24:50 följande:
    Jupp... försöker få till min blogg
    Åh, lycka till!

Jag använder nån sån där färdig mallgrej - har inte tid att greja själv just nu, haha. Har inte petat ihop någon fin bild i rubriklådan heller - än.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?