Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Yeey, toppen att du lyckades Dhella! *rusar för att kolla*

Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.blogspot.com -
  • vickis75
    fenomena83 skrev 2009-02-13 19:36:18 följande:
    dags att ta det lugnt skrev 2009-02-13 17:43:31 följande: Hahaha, kan inte låta bli att garva. Ingen som vet det som jag undrar ovan? *ber snällt*
    Jag har ingen aning alls - jag har en räknare och sedan är det nog för mig.

Hoppas någon annan vet.
  • vickis75
    listoplisto skrev 2009-02-14 19:50:54 följande:
    Jag ser bloggen på samma sätt som din syster, att den tredje kolumnen har blivit nedtryckt så att den hamnar till höger, men inte börjar förrän mittenkolumnen tar slut Testa att gå in i koden och minska bredden på mittenkolumnen med t.ex. 10 px, det kan hjälpa. Förmodligen är det så att kolumnernas sammanlagda bredd är större än själva bloggens bredd, därför ryms inte sista kolumnen. Jag kollar med Firefox. Det kan se olika ut i olika webbläsare.
    Sammalika här - och jag har Firefox som webbläsare just för tillfället.
  • vickis75
    EXPOSED skrev 2009-02-15 11:49:05 följande:
    Den där besöksräknaren är ju missvisande, den stiger ju då man uppdaterar sidan, så då kan ju vem som helst uppdatera min sida i tid och otid, och på så sätt lura mig .
    Har du besöksräknaren från susnet? Den kan man ställa in lite - jag har ställt in så den inte räknar mina egna besök.
  • vickis75
    vickis75 skrev 2009-02-15 15:43:32 följande:
    Har du besöksräknaren från susnet? Den kan man ställa in lite - jag har ställt in så den inte räknar mina egna besök.
    Just ja, och så visar den unika besökare.
  • vickis75
    EXPOSED skrev 2009-02-15 18:20:24 följande:
    Hur gör man det då?
    Är du medlem på sidan? Isf kan jag guida dig till exakt vilka koder du vill ha beroende på vad du vill visa.
  • vickis75
    EXPOSED skrev 2009-02-16 12:03:22 följande:
    Jag fixade det . Tack ädå .
    Wieee, duktig kicka!
  • vickis75
    EXPOSED skrev 2009-02-16 15:23:19 följande:
    Jag den andra innan, och den stod konstant på 1 .
    Var det susnets du hade innan?

Vilka koder var det du klistrade in då? Det finns flera olika att välja på.
  • vickis75
    EXPOSED skrev 2009-02-16 16:17:57 följande:
    <!-- START Susnet KOD som skriver ut TOTALT ANTAL BESÖKARE --> <script type="text/javascript" src="susnet.se/susnetstat.js"> </script> <script type="text/javascript"> susnet_counter_id = 71803; susnet_security_code = '8c3d8'; susnet_node=0; getTotalUniqueVisitors(); </script> <!-- SLUT Susnet KOD som skriver ut TOTALT ANTAL BESÖKARE --> <!-- START susnet KOD som skriver ut ANTAL BESÖKARE denna MÅNAD --> <script type="text/javascript" src="susnet.se/susnetstat.js"> </script> <script type="text/javascript"> susnet_counter_id = 71803; susnet_security_code = '8c3d8'; susnet_node=0; getMonthUniqueVisitors(); </script> <!-- SLUT susnet KOD som skriver ut ANTAL BESÖKARE denna MÅNAD -->
    Du måste ha den här med:
    <!-- START Susnet BESÖKSREGISTRERINGSKOD -->
    <script type="text/javascript" src="susnet.se/susnetstat.js">
    </script>
    <script type="text/javascript">
    susnet_counter_id = 68085;
    susnet_security_code = '84fa8';
    susnet_node=0;
    register();
    </script>
    <!-- SLUT Susnet BESÖKSREGISTRERINGSKOD -->

Det är den som står först och som det står obligatorisk vid. Har du den med?
  • vickis75
    vickis75 skrev 2009-02-16 17:19:02 följande:
    Du måste ha den här med: <!-- START Susnet BESÖKSREGISTRERINGSKOD --> <script type="text/javascript" src="susnet.se/susnetstat.js"> </script> <script type="text/javascript"> susnet_counter_id = 68085; susnet_security_code = '84fa8'; susnet_node=0; register(); </script> <!-- SLUT Susnet BESÖKSREGISTRERINGSKOD --> Det är den som står först och som det står obligatorisk vid. Har du den med?
    Är väl bäst med att säga att det där är koden till MIN räknare, antar att det är olika counter_id till dem.
  • vickis75
    Dhella skrev 2009-02-19 13:36:23 följande:
    Jag hoppas att min senaste lilla justering gör att det ser rätt ut nu *håller tummarna* dhella.blogspot.com/
    Vackert!!! *klappar händer* {#lang_emotions_laughing}
  • vickis75
    Carisma95 skrev 2009-02-24 14:35:56 följande:
    Jag kom på att jag inte har ord-verifiering (eller)? Någon här som har det, som jag kan testa på och se om ni har samma problem?
    Jag har och det fynkar inte.
  • vickis75

Nu har jag plockat bort ordverifieringen - vet inte om det gör någon skillnad dock...

• vickis75
    busbajsen skrev 2009-03-10 10:31:06 följande:
    Hur gör jag för att en länk jag bifogat blir klickbar?
    Markera länken i ditt inlägg och klicka på symbolen som ser ut som en grön jordglob med en kedja på. Då får du upp en ruta där du klistrar in länken.
  • vickis75
    HjärtatAlicia skrev 2009-03-12 10:22:54 följande:
    Nu har jag kommit en bit med layouten på sidan.. har inte så jättemkt tid över till det med tanke på att jag har en 15 dagar gammal dotter :P Hur lägger man in egen signatur? Hr provat genom inställningar - formatering men när jag lägger den där så hamnar den överst i inläggen och den går inte att flytta ner??!! Vad tycker ni annars om bloggen? prinsessanojag.blogspot.com
    Jag har Firefox och när jag tittar på din blogg ligger textspalten och högerspalten med gadgetsarna halvvägs utanför det svarta i mitten med en tom bit i mitten på den svarta ytan - så jag har lite svårt att läsa tyvärr.

Annars är det bra kontrast mellan text och bakgrund - så det går att läsa även om bakgrunden är svart och texten rosa.
  • vickis75
    två små skrev 2009-03-12 14:27:34 följande:
    Härlig tråd, favorit direkt! Jag har ändrat min bakgrund, hade helvit, enkel och väldigt stilren förut. Var egentligen helnöjd med den, men tänkte testa nytt ändå.. Vad tycker ni? har på prov idag, kanske ändrar tillbaks ikväll? malinsord.blogspot.com
    Jag tycker den är fin. Fortfarande stilren.
  • vickis75
    två små skrev 2009-03-12 14:41:09 följande:
    Haha. tack! Jag har lite svårt att tolka alla smilisar som finns.. blir liksom lite ironismile för mig..
    För mig är det mer en riktigt jättepositiv smiley.

Och när jag ska vara ironisk använder jag mer den här: {#lang_emotions_dreamer} Fast då har jag ju plus.

Svårt det där med smileysar och tolkningar.
  • vickis75
    HjärtatAlicia skrev 2009-03-12 15:03:09 följande:
    Nu har jag ändrat bakgrund igen, har ni lust och ta en titt och säga vad ni tycker? :) prinsessanojag.blogspot.com
    Nu hamnar spalterna rätt även i Firefox.

Den är lugnare för ögonen tycker jag.
  • vickis75
    två små skrev 2009-03-12 19:33:44 följande:
    Jag igen.. Nu ångrade jag mig och plockade bort den nya bakgrunden. Kändes som att den tog för mycket fokus av det andra.. Ni som kikade in förut, vad tycker ni nu? Bättre - sämre? Jag gillar det enkla minimalistiska nästan grafiska. Är det "för kalt"?
    Nej, jag tycker inte det är för kalt.

Jag vill inte heller ha för mycket jox i och för sig (även om jag har en mönstrad bakgrund i min då - fast jag är nog lite mindre minimalistisk över huvud taget).

Den är tydlig och helt klart stilren.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?