Inlägg från: vickis75 |Visa alla inlägg
  • vickis75

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Dhella skrev 2009-01-30 15:30:22 följande:
    Har haft så innan en längre tid... men så startade jag upp en ny blogg o o med mitt nya nick Och så kände jag för lite förnyelse...  just nu ligger fotograferingen lite på is så då kan jag pyssla med nått annat under tiden...
    Ditt nya nick som jag kommer lära mig lagom tills du byter igen, typ.

*snigel*

Det är kul med förnyelse lite då och då. Jag önskar mig tid att greja i ordning bloggen _och_ hinna fota igen. Det får bli till sommaren. :o)
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdraken.blogspot.com -
  • vickis75
    Carisma95 skrev 2009-01-30 15:42:43 följande:
    Tack, snälla ni! Och ni får "tassa" så mycket ni vill!
    Stilig helt klart! *nickar efter att ha tassat runt en sväng*
  • vickis75
    Amanda 050303 skrev 2009-02-08 20:29:43 följande:
    Tack, någon som vet om det går att lösenords skydda vissa inlägg?
    Jo, jag har läst något om det. Att du har två bloggar - den du skriver i i vanliga fall och så en som är som AL25 säger - där du kräver inlogg på din blogg för att läsa.

Sedan ska man väl typ kunna importera inlägget från den lösenordsskyddade bloggen till din öppna och så är det lösenordsskyddat.

Om jag minns exakt rätt vet jag inte, men nåt i den stilen var det. Och jag minns tyvärr inte var jag läste det.
  • vickis75
    listoplisto skrev 2009-02-12 07:12:56 följande:
    Om du vill lägga in så att du har en youtuberuta i blogginlägget så ska du gå in på youtube, på den video du vill ha. Sedan kopierar du koden som finns till höger om videorutan, där det står "Embed" eller "Bädda in". Lägg in koden i blogginlägget (under "Redigera HTML"-fliken). Klart!
    Jag brukar få gå via Word - vet inte varför, men blogspotrutan tar inte hela koden annars. Tar inte många sekunder extra.
  • vickis75

Nu har jag ändrat utseende på min blogg. Känns mer som "min egen" nu när jag valt färger och bakgrund helt själv. *stolt* Min syster fick hjälpa mig lite med att få in bakgrunden, men ändå.

• vickis75
    AMDA skrev 2009-02-12 22:19:12 följande:
    first timer skrev 2009-02-12 21:26:37 följande: jaha vad kul att barnen gillar det. Jag har själv studerat teckenspråk och lärde min då 3åriga hörande tös en hel del och hon lärde vidare till mellan pojken haha så de kan båda teckna vissa ord och ibland tecknar de även till vissa barnsånger som bä bä vita lamm o så.
    Samma här - fast jag tecknade inte med mina barn från början, utan började när Wille var runt 3 (fast jag pluggade teckenspråk ett par år innan han föddes då).
  • vickis75
    hejhejhej skrev 2009-02-13 08:28:51 följande:
    kan man lägga in något som gör att jag ser vilka som varit inne på min blogg?
    Med en statistikräknare ser du ip-nummer på den som varit inne.

Finns bl.a. på susnet.se

• vickis75

Svaret på din fråga, tror jag Dhella:

first timer skrev 2009-02-12 21:29:28 följande:
    I början/mitten på tråden lade Bea in en länk till en sida som jag hade varit klok nog att spara. Jag gjorde som han skrev i den. johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.doc Och tack!
    Dhella skrev 2009-02-13 11:47:20 följande:
    Snyggt hur gör man?
  • vickis75
    Dhella skrev 2009-02-13 11:51:29 följande:
    Såg denna sen... men kommer inte in på den länken!
    Det är inte en länk, det är ett Worddokument som hämtas hem.
  • vickis75
    Dhella skrev 2009-02-13 11:59:11 följande:
    Ja ja... Tror jag fick den att funka nu
    Wiee, bra!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?