Inlägg från: Sexymala |Visa alla inlägg
  • Sexymala

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Provar att lägga in bakgrund från The Cutest blogg, men det fungerar inte. Får bara upp felmeddelanden när jag trycker på spara. Någon som vet varför? Skall man skriva något i titelfältet? För jag har ett sådant

• Sexymala

Isorfidien skrev 2009-01-08 18:55:07 följande:

guild skrev 2009-01-08 18:52:14 följande:
    Du klistrar bara in html-koden i den stora textrutan och sparar.
    för mig funkar det inte. Sidan tänker och tänker (sparar...) men inget händer. Tillslut får jag felmeddelande
  • Sexymala

Nu funkade det för mig, när jag ändrade mall!

• Sexymala

Fru annmi skrev 2009-01-08 20:34:05 följande:

Sexymala skrev 2009-01-08 20:32:34 följande:
    Vad funkade?
    Bakgrunden som jag hade problem med för några sidor sedan. Ingen svarade på mina "rop" ni hade fullt upp med annat. Men tänkte meddela det ifall någon hade samma problem. Det kan hjälpa att byta mall...
  • Sexymala

Kakan83 skrev 2009-01-08 20:50:09 följande:

Sexymala skrev 2009-01-08 20:47:11 följande:
    Tack för tipset. Vilken mall använder du?
    Jag hade "Snapshot" och ändrade till "Minima"

Kanske funkade det med "snapshot". Jag lämnade datorn och åt, sedan kom jag på iden att bytte mall, så det gjorde jag innan jag kollade om bakgrundskoden funkade med "snapshot". När jag bytt till "minima" och gick in på "Layout" fanns gadget "Javascript/HTML" där. Med den beskrivningen som fanns på "The Cutest blogg" sund att den inte funkar nu.. om den inte kommit igång
  • Sexymala

Åh, cutest blogg med alla bakgrunder ligger ff nere. Synd.. Men okej, om jag vill göra en egen "bild" att ha som bakgrund. Hur gör jag? Är välbekant med PS osv. Någon som vet? Storlek på bild? Vart lägger jag den sedan? t.ex. Photobucket? Länkar jag bilden sedan? Hur?

Massa frågor med ett säkert enkelt svar

• Sexymala

Sexymala skrev 2009-01-09 22:36:07 följande:

Åh, cutest blogg med alla bakgrunder ligger ff nere. Synd.. Men okej, om jag vill göra en egen "bild" att ha som bakgrund. Hur gör jag? Är välbekant med PS osv. Någon som vet? Storlek på bild? Vart lägger jag den sedan? t.ex. Photobucket? Länkar jag bilden sedan? Hur? Massa frågor med ett säkert enkelt svar
    Ingen som vet?
  • Sexymala

Tack Isorfidien
    Skall kolla på detta!

• Sexymala

det var någon som frågade om det där med teckensnitt för några sidor sedan. Hittar inte om någon svarat. Har någon det? Kan man ha andra teckensnitt än de som finns?

Den det där med tre kolumner... det har ju diskuterats, men för mig som inte följer tråden slaviskt så missade jag det. Ids inte söka igenom alla sidor. Någon som vill ta det igen??? *snäll och flirtig smiley* Har precis kollat din blogg Isorfidien, och det är ju skitnyggt!

• Sexymala

1000 tack! Nu sparar jag tipset i word, så att det finns där när jag vill pyssla med det! Här går det ju undan!!

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?