Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Isorfidien skrev 2009-01-11 20:39:27 följande:
    Nu har jag skapat en ny bakgrund till min blogg. Jag var inte riktigt nöjd med den andra men det känns som om jag är på rätt väg nu ändå.frostensdotter.blogspot.com
    Fiint...
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 20:42:59 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-11 20:15:30 följande:Hmm..Jaa förstår dig,men..Testa igen med ytterligare annan bild..*hihi* & Hoppas Joo man kan ju ha dem i Sidan mé Gadget...hade tydligen redan photobucket..haha...utan att jag visste om det. Har lagt in en animation där nu...hur gör jag för att få in det i inlägget??
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Du väljer koden under bilden..Directlink
    I bloggens inlägg trycker du på Lägg till bild & sedan väljer du från
    Webbadress...Kan hända att du får in mer än 1 bild,men...då raderar du bara

Lycka Till!
  • Fru annmi

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 20:33:14 följande:

Fru annmi - jag har kommit så långt att jag gjort just det som står där...men jag får inte till det i alla fall..något gör jag fel...Inboxa gärna mig med om HTML koden...jag sliter mitt hår här.
    Fast...Detta är inte på det sättet som Isorfidien gjort,så ni vet
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 20:48:50 följande:
    Tackar. Det var ett slitgöra!Jag gör bakgrunderna i ett scrapbookprogram (gratis att använda på nätet) och sedan fick jag genom att testa mig fram hur jag ska placera spalterna, vilket är väldigt mycket testande innan man får allt rätt. Nu förstår jag också varför nästan alla bakgrunder har ett kantband intill skrivytan. Sedan förstora för att få en bättre kopia, printscreen, beskära, ladda upp och klistra in koden.*pust*Men jag gillar verkligen alla tillval som man kan få på www.scrapblog.com/default.aspx för sin scrap.Fru annmi skrev 2009-01-11 20:41:43 följande:
    Née *hihi*..Du gör Layout...JÄTTEVACKRA!!!
    Bakgrund & Layout är inte samma
    Därav kan ja ha missuppfattat vissa inlägg tyvärr
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 20:55:36 följande:
    *skrattar* Skulle det ha någon betydelse? Det finns många sätt man kan göra bakgrunder på.Fru annmi skrev 2009-01-11 20:49:52 följande:
    Jaaa Stor betydelse *hihi*
    Så ja' fattar
  • Fru annmi
    Isorfidien skrev 2009-01-11 20:58:47 följande:
    Jo man kan säga att jag gör en layout som jag använder som bakgrund. *skrattar* En layout handlar om hur man placerar texter och bilder på en sida - tänk reklamblad. En bakgrund är färgen/grunden som ligger i botten - själva papperet som reklambladet är tryckt på.Fru annmi skrev 2009-01-11 20:51:44 följande:
    Du é grymt Duktig iallefall
  • Fru annmi
    Sexymala skrev 2009-01-11 21:01:48 följande:
    jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den! Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen
    Jaa,du menar en egen Design som Isorfidien har?
    Det kan inte ja' heller

Skulle vara coolt att kunna ju,vet att det finns en sida på nätet där de förklarar men minns inte vart ...
    Ska se om ja' kommer på't
  • Fru annmi

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 21:03:53 följande:

Nej...det fungerar helt enkelt inte med egen bakgrund. Jag har nu provat ditt sätt Isorfidien...med gadget i sidan.Och så Fru Anmis gulliga inboxade meddelande om directlink nedtillOch så tipsen från den här johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.docMen...jag börjar faktiskt tänka att det inte är JAG längre, utan att det är 3-spalts scriptet som är lite knasigt!?Föööör...jag kan inte ändra header fast jag kunde göra det med lätthet med tvåspalts.Jag har heller inte kunnat ladda upp HTML varken nedtill eller i högerkolumnen utan bara i vänsterspalten.Jag börjar tro att det är där som något är kajko. Jag blir så ledsen, för jag har verkligen sett framför mig hur jag ska kunna förändra min blogg med den pastelliga prickiga bakgrunden som jag valt ut. Vet inte alls hur jag kommer vidare och "Einstein"känslan som jag hade från i förmiddags har lagt sig så smått.
    Be om Distanshjälp
  • Fru annmi
    guild skrev 2009-01-11 22:14:12 följande:
    Tack annmi...nu funkar det
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
    Vaa Roligt
    Kan du ge Blogglänken igen?
    Vill ju kika
  • Fru annmi

Repris Tack
    Hur gjorde ni Era Transparenta Texter längst ned i inläggen??
    Vill veta & ev testa jue

Vart gjorde ni dem?

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?