Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Perfekt storlek och lagom stor när man klickar på den med. (så mor och farföräldrar kan kopiera *skrattar* det gör min mamma emellanåt)
Perfekt storlek och lagom stor när man klickar på den med. (så mor och farföräldrar kan kopiera *skrattar* det gör min mamma emellanåt)
Så länge man inte lägger upp bautabilder tar det lååång tid att fylla upp bloggens plats. Ni vet att bilderna finns på Picasa webalbum förresten?
Här händer det mkt när man sover... *LOL*
Några frågade var de foton man lägger in samlas. Du får ett eget fotoalbum på Picasa.
Titta längst ner på instrumentpanelen, i mittenkolumnen som heter verktyg och resurser. Där finns en länk som heter picasa webalbum. Logga in där ( med samma uppgifter som när du loggar in på din blogg) så hittar du dina foton :)
Eva S skrev 2009-01-08 08:47:31 följande:
Visst ska det funka, det finns ju ett val: från webben. Konstigt...
Jag håller ju på med en ganska personlig blogg med, hittade en riktigt fin mall till den!!!
Om någon har lust att kika får ni gärna göra det - ni behöver ju inte läsa om det känns jobbigt ( jag skriver om sambons otrohet och sexchatt-beroende) men vill ni så får ni!
Har dock inte hunnit skriva så mycket ännu, men det är skönt att ha en lite anonym plats där man kan ventilera känslor - inget man gör på bloggen vännerna hemma läser...
Jag var bara så himla nöjd med bakgrunden jag hittade, en historisk känsla på den
www.net-widow.blogspot.com
Ps, lägg inte upp den i översta inlägget
Tack snälla ni!!! I bland känns det skit och ibland ganska hyfsat. Vi jobbar på det - jag kommer väl fram till nutid så småningom *skrattar*
Vi är nog alldeles för många som råkar ut för sånt här tyvärr... När jag berättade för min mamma talade hon om att pappa varit ute på dumheter när jag var en fem-sex år. Det hade jag ingen aning om... Man blir förvånad!
Men - vad tyckte ni om bakgrunden???
Ja, det är ingen höjdare precis. Jag var in och kikade på din blogg - lämnade en liten hälsning också! Såg att du lyckades bra med din bildlänk
Något jag lärt mig under mina försök att ändra på bloggens utseende är att öppna en tom anteckningsfil ( en vanlig textfil alltså ) och klistra in alla html koder från gadgetsarna i det innan jag ändrar bakgrund eller så.
Jag skriver typ: besöksräknare: html-kod xxxxx klocka: html-kod xxx och så vidare. Glöm inte att ta en tom rad emellan.
Skulle det gå snett finns då allt sånt sparat. Likaså är det smart att spara text man har i gadgetsar, t.ex. presentationen. Inläggen på bloggen däremot brukar alltid finnas kvar... Dem behöver man inte bry sig om.
När man är nöjd och glad med alla ändringar är det ju bara att klicka bort dokumentet om man inte vill spara det till nästa gång.