Inlägg från: Beas barnslikheter |Visa alla inlägg
  • Beas barnslikheter

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Du ställer de frågor jag också funderar på!

• Beas barnslikheter

Isor - du är ju helt suverän du!!!
    När du gör det du skrev i senaste inlägget - går du då in under "Layout" och sedan "Redigera HTML"?

Jag tycks inte hitta de HTML-koder som ni skriver om.

• Beas barnslikheter

Isor- lyckades hitta det du skrev...tog bort ENDAST 1px...och när jag förhandsgranskar så får jag en helt vit sida...förutom ett Youtubeklipp som hänger kvar????
    Gulp!

• Beas barnslikheter

Lömskt...om jag ändrar till 0px istället för att ta bort det helt så får jag på förhandsgranskningen bort alla kanter på bilderna. Snyggt!

MEN....det fungerar enbart på förhandsgranskningen ifall jag gör det i det minimerade fönstret som kommer när man klickar på förhandsgranskning. När jag trycker upp till helskärm så kollapsar allt och då är det fortfarande bara Youtubebilden som är kvar.

Ett tips är alltså att kika på både minimerad skärm OCH maximerad skärm innan ni trycker på spara.

• Beas barnslikheter

Fast...å andra sidan...när jag förhandsgranskar i helskärmsläge UTAN att ha ändrat på något så blir det också kajko. Det kanske bara är programmet som inte stödjer förhandsvisningar i helskärmslägen?

Bea...pratar för sig själv
    Undras om jag ska våga spara en ändring som ser ok ut i minimerat läge ändå då? Håll tummarna!

• Beas barnslikheter

Hej Isor...nu känner jag mig lite tryggare när du är här...hihi..

Jag ska nog prova att spara på "0px" för då försvinner verkligen alla kanter i minimerat läge och det blir snyggt och fint. Håll tummarna för att det fungerar när jag sparar.

(Jag har sparat ursprungskoden i Anteckningar)

• Beas barnslikheter

YES! Det fungerar!!!!!!!!!!!

I love this tråd!

• Beas barnslikheter

Nu har jag även tagit bort ramen på min Header! *stolt*

Det återstår nu bara det "lilla" problemet att få in prickar utanför själva bloggtexterna...och att få en bild som header! Ujuj!

• Beas barnslikheter

Blogg - hihi..jag såg det också...jag hoppas verkligen att de snart kan kickstarta igång sidan igen.
    Jag är så otålig så jag annars riskerar att knacka ihop det själv och kraschar då säkert hela min åldriga blogg. Hihi...

• Beas barnslikheter

Från www.backgroundfairy.com/ har ju nu lyckats lägga in en bakgrund till min trespaltiga blogg och även tagit bort den stora reklamloggan. *stolt*

(Själva reklamlänkningen gör jag på sidan om istället)

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?