Inlägg från: Beas barnslikheter |Visa alla inlägg
  • Beas barnslikheter

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Men....OJ!

Den ser SÅ snygg ut på min dator...precis som den ska se ut.

Maken provade att gå in på sin dator. Där var den sned i kanterna...allt laddades inte upp...och nyansen var mer blå än grå!

Dessutom syntes murgrönan I själva scriptet också...men däremot ingen text eller inga inlägg alls. Rörigt!

• Beas barnslikheter

Har någon av er sett en prickig bakgrund som man kan använda ihop med trespalter?

• Beas barnslikheter

Hihi...men det är ju ändå bra att kunna använda sig av!

Jag känner mig som värsta snillet...jag läste precis i slutet av den länk jag visade här upptill...hur man ska göra för att få bort ramarna i bilderna.

Då står det att man ska ändra från 1px till 0px...och det var precis så jag gjorde för ett par timmar sedan utan att kunna ett jota om HTML. Jag känner mig som Einstein helt plötsligt som kunde klura ut det alldeles själv! Haha...

• Beas barnslikheter

Sexymala - roligt att se någon fler som försöker sig på att "knacka" lite...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med exakta pixelantalet. Jag har lagt in en färdig trespaltsmall från en sida på nätet. Det var jättefint på min dator, men fungerade inte fullt ut på alla datorer efter en liten koll bland mina bloggbesökare. Det beror helt på upplösningen hos de som tittar så jag vet inte riktigt. En som hade Mac kunde inte se min nya layout alls. Det är så klurigt det där tycker jag.

Om du inte har tre spalter skulle jag absolut behålla den eftersom det är större utbud på tvåspalts.

Däremot så kanske du kan använda dig av en "mall" från början och sedan gå in och göra justeringar i själva den mallen så du får den som du vill ha den.

Det är det jag försöker göra nu, även om det inte fungerar tipp-topp för tillfället tyvärr.

• Beas barnslikheter

Fru annmi - jag har kommit så långt att jag gjort just det som står där...men jag får inte till det i alla fall..något gör jag fel...

Inboxa gärna mig med om HTML koden...jag sliter mitt hår här.

• Beas barnslikheter

Nej...det fungerar helt enkelt inte med egen bakgrund.

Jag har nu provat ditt sätt Isorfidien...med gadget i sidan.
    Och så Fru Anmis gulliga inboxade meddelande om directlink nedtill
    Och så tipsen från den här johansson.m.u.googlepages.com/bakgrund.doc

Men...jag börjar faktiskt tänka att det inte är JAG längre, utan att det är 3-spalts scriptet som är lite knasigt!?

Föööör...jag kan inte ändra header fast jag kunde göra det med lätthet med tvåspalts.
    Jag har heller inte kunnat ladda upp HTML varken nedtill eller i högerkolumnen utan bara i vänsterspalten.

Jag börjar tro att det är där som något är kajko.

Jag blir så ledsen, för jag har verkligen sett framför mig hur jag ska kunna förändra min blogg med den pastelliga prickiga bakgrunden som jag valt ut. Vet inte alls hur jag kommer vidare och "Einstein"känslan som jag hade från i förmiddags har lagt sig så smått.

• Beas barnslikheter

Måste fråga dig Isor...har du haft problem med trespalten någongång...har du hela tiden kunnat lägga in HTML-kod överallt?

• Beas barnslikheter

Då bara måååste det vara problem med min trespalts på något vis.

*kämpar vidare*

• Beas barnslikheter

Hur gör man egentligen för att få tillgång till "thecutestblog"?

Nu får jag inte access alls...och jag ser inte heller någonstans där man kan ansöka om det?

Jag som längtat så efter att sidan ska hoppa igång ju.

• Beas barnslikheter

Kommer ni in på "Thecutestblog"?

• Beas barnslikheter

BLä!

Jag som sagt var supersugen på att kika på lite trespalters layout idag.

• Beas barnslikheter

Nu har jag lagt in en egen bakgrund på min trespaltiga blogg. Jag är nöjd med bakgrunden...men...när jag gjorde vit bakgrund till spalterna så försvann den ena spalten

!!!

Jag har numera en tvåspaltig blogg.
    Den text som jag hade på högersidan har förskjutits lååååångt ner på den vänstra spalten.

Är det någon som vet vad jag kan göra för att få trespaltig igen?

• Beas barnslikheter

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig Sexymala.

Jag fixade till bakgrunden nu...den känns ok.

Kan man centerara inläggsrubrikerna tro?
    Är det någon som vet?

• Beas barnslikheter

Nu har jag gjort det också...och centrerat även datum och kommentarer och även inläggen i sidelementen.

HTML är ju ROLIGT!

• Beas barnslikheter

Jag skulle vilja trixa in en bild i min header, men den protesterar hela tiden.

Är det någon som vet hur man lägger in bild via HTML?

Typ. "img="http..." etc.?

Jag vet att jag läst det här...eller på någon av våra länkar...men jag hittar det inte nu.

Manuellt fungerar det inte i alla fall. Vem var det mer av er som inte kunde få in en headerbild, men som det till slut fungerade för?

• Beas barnslikheter

Isorfidien...hmmm...jag får inte något av dem att fungera, men jag funderar på om själva storleken på headerfältet kanske är för litet???

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?