Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Är det bara jag som har en konstig ruta för inläggen. Kan inte göra radbrytningar/nya stycken....

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Carisma95

Nej, det ser inte ut så. Men du har ju betydligt mer tecken än mig. Vilken mall har du?

Jag har minima och min ser bara ut så här:
    #main-wrapper {
      width: 500px;
      float: left;
      word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
      overflow: hidden;     /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
      }

• Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-03-02 15:25:32 följande:
    jo, en sak som jag upptäckt saknas i min blogg är det där "tillbaka till bloggens startsida" det borde väl ligga i templatesen från pyzam eller hur? Går man längre bak i min blogg och läser så kommer man inte snabbt och smidigt tillbaka till start.. hur göra? någon som vet?
    Brukar inte den texten bara stå i blogg.se bloggar?
    Dvs inte i blogspot? Eller kan man lägga till det kanske...? *osäker*

Startsidan hos mig kommer man ju till om man klicka på headern.
  • Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-03-02 17:13:43 följande:
    aha! jag kom just på att man kan kanske göra en egen sån länki så fall? Man kan ju länka till andra när  man lägger in bilder i gadgets, då kan man ju göra en egen "tillbaka till startsidan" bild och lägga in adressen.. det var svärmor som uppmärksammade mig på detta.. vill ju ha en lätt manövrerad blogg..
    Ja, det kanske går. Meddela gärna mig/oss om du kommer på hur.
  • Carisma95
    Mailan skrev 2009-03-02 21:53:05 följande:
    sitter och försöker göra en egen "bloggpresentation". har ingen aning om vad det kallas för. En egen bild istället för bloggnamnet. men jag får inte till rätt storlek. Ngn som vet hur stor/bred den ska vara? har minima mallen.titta gärna, det ser dumt ut!wedding-090807.blogspot.com/
    Du kan klicka i "förminska/justera bild" när under layout ---> bloggrubrik (där du lägger in bilden. Då brukar den anpassa sig "rätt".
    crazyhannah skrev 2009-03-03 08:13:25 följande:
    Hej. är säkert bara lite förvirrad, men jag saknar att se typ "ny kommentar" i min blogg jag får sjä'lv leta upp om jag fått några kommentarer, finns det nått bra sätt att göra på så att man får som ett meddelande eller något när man fått en kommentar, helst inte i hotmailen bara för där har ja så mkt skräp mail redan =) Ha det bra...
    Jag har ju inställning så att jag måste godkänna alla kommentarer innan publicering. Det gör ju att jag inte har det problemet. 
  • Carisma95
    mrsbygg skrev 2009-03-03 20:13:51 följande: hallå, precis skaffat mig en blogg Nu vill jag göra en egen layout, men hur? och vad ska jag gå efter för mått.har minima mallen så tänkte gå efter den..ska snoka runt på era bloggar nu Min blogg föresten : fundilera.blogspot.com
    Det beror ju på vad du "ställer in" för storlek under html-koderna.
    Jag har själv 940 px bred sida (för att få plats med tre kolumner), varav "outerwrapper" (de tre kolumnerna) är 640 px. (Likaså headern är 640 px bred). Sen kan du ju även ändra bredden på mainwrapper och sidewrappers.
    EllaBellaBus skrev 2009-03-04 09:29:21 följande:
    Nämen skojar du?!? Jag har inga soptunnor någonstans... Var går du in då?
    *nynnar kommentargranskning*  
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?