Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Carisma95 skrev 2009-02-07 08:54:15 följande:
    Gulle gulle dig!Tack igen! Alla ni andra:Nu har Listo fått mig att sluta slita mina hårstrån.Titta så fint det blev. carisma95.blogspot.com 
    Waoooo...Snygg ..
  • Fru annmi
    ebbebulan skrev 2009-02-07 10:08:21 följande:
    Hej! Jag hittade hit idag o glad blev jag för det. Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden, tyvärr så om jag kommer några frågor, som redan är besvarade, så hoppas jag att det är okej? Har gjort om bloggen lite, var ut på nån sida som ni skrev om i början av tråden. Kika gärna o kom med lite åsikter, bra som dåliga.Trevlig helg!
    Jättefiiin......Waooo!
    En Header ev & sedan ta Blogger's banner du har högst upp...i Svart ...
    Den byter du OM du vill under Layout & Navbar..Redigera
  • Fru annmi
    ebbebulan skrev 2009-02-07 11:34:38 följande:
    Tack för tipsen, man blir ju lite blind när man sitter o håller på. Med en header, menar ni en bild i rubriksrutan?
    Japp...
    ebbebulan skrev 2009-02-07 11:56:13 följande:
    En fråga till,hur får jag till bilden i headern så att den inte blir så stor?
    Minska den i ett program....
  • Fru annmi
    ebbebulan skrev 2009-02-07 11:56:13 följande:
    En fråga till,hur får jag till bilden i headern så att den inte blir så stor?
    Snyggt föresten.....
  • Fru annmi
    Buschiq skrev 2009-02-07 15:24:16 följande:
    Jag har bytt utseende på min scrap-blogg Vad tycks?happy-digiscrapper.blogspot.com/Den var lite knepig att få till för designern hade lagt upp en del av bakgrunden i fel storlek, men det gick att fixa till med lite envishet, gällde bara att hitta rätt del. Egentligen ville jag ha en 3 kolumns blogg, men jag gillade utseendet på den här Här finns en jättebra sida med massor av mallar/templates, jag hittade min här:btemplates.com/
    Jättesnygg....... .....
  • Fru annmi

Buschiq ....
    Va många de fanns där...btemplates.com/
    De står att man ska Download...Hur gör man sedan då?
    Försvinner något från sidan?....

• Fru annmi
    Carisma95 skrev 2009-02-07 16:18:10 följande:
    Nej, jag provade aldrig.Har ju två bloggar nu. Jag får lugna mig lite så jag inte skenar iväg...
    Ok....
  • Fru annmi
    Buschiq skrev 2009-02-07 21:40:27 följande:
    Det första du gör är att ladda hem filen. Det är en zippad fil så du behöver winrar eller liknande för att öppna den. Man kan ladda ner ett program för det här: www.download.com/WinRAR/3000-2250_4-10007677....  Det gäller för en testperiod på 40 dagar.Sen ser man till att spara alla gadgets man har på bloggen, i t.ex. ett anteckningsdokument eller word eller liknande.Ibland går det att ladda upp en ny mall utan att plocka bort gadgetsarna, men bäst/säkrast är det att ta bort dem först. Spara en kopia av mallen du har idag innan du byter, då kan du alltid gå tillbaka. Sen är det bara att ladda upp den nya mallen ( på html-redigeringssidan ) bekräfta och förhandsgranska. Sen spara om du är nöjd. Det är inte så svårt, men tar lite tid eftersom man får lägga tillbaka alla gadgets man har. Det går inte att byta mall ( utom på t.ex. the cutest) utan att gadgets försvinner.Dock - ibland är det värt det, när man hittar den där mallen som bara är helt rätt
    Ok...Tack
  • Fru annmi

Leather Cravat skrev 2009-02-07 21:42:54 följande:

www.pyzam.com/bloggertemplates/allDenna sida har mååååånga templates.Bara att radera allt i "Redigera HTML"-rutan och klistra in den nya koden.
    Japp..Stämmer bra,fast...Det i sid gadget försvinner ....
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?