Inlägg från: Fru annmi |Visa alla inlägg
  • Fru annmi

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

busbajsen skrev 2009-03-16 09:53:55 följande:
    När jag gjort en signatur hur ska jag gå till väga sedan? Hur får jag den till mkin blogg och hur använder jag den?
    Då går du till use sigs på den sidan & hämtar Html koden
    Den sätter du under ditt inlägg bara om du vill ha den under enstaka inlägg...
    Om du alltid vill ha den går du till inställningar & Formatering & där sätter du koden i mall för inlägg tror ja de va ...

Lycka Till!
  • Fru annmi
    busbajsen skrev 2009-03-16 10:29:23 följande:
    Tack för hjälpen. Det ble jätte bra
    Kul...
  • Fru annmi
    hallonsoda0 skrev 2009-03-22 12:24:25 följande:
    Är det någon vänlig själ här som har lust att hjälpa mig med någon fin bloggdesign? Jag har verkligen ingen aning om hur man gör sånt här så jag förstår inte ens när jag läser detaljerade förklaringar. jennyjansson.blogspot.com
    Här finns de fina Backgrounds:
    www.thecutestblogontheblock.com/

De lägger du in den Kod som finns under den bakgrund du väljer....
    Gå till Layouten & sedan Gadget & välj sedan HTML-kod...Där klistrar du sedan in koden

Sedan kan du lägga in en bild i Headern om du vill...Alltså där du har din text:
    VIDARS MAMMA...
  • Fru annmi
    hallonsoda0 skrev 2009-03-22 14:01:53 följande:
    Fru annmi skrev 2009-03-22 13:08:27 följande:
    wow,vad mkt det fanns där. ska försöka mig på det då:) återkommer säkrt med en massa dumma frågor senare;)
    Mm..De finns jättefina där....
    Återkom du,de finns säkert nå'n som kan svara
  • Fru annmi
    hallonsoda0 skrev 2009-03-22 22:29:56 följande:
    Hur gör man en header egentligen? Skulle vilja ha en med 3-4 bilder och över/på bilderna ska det stå en text. Någon som har ett bra tips på ett lätt bildprogram online? För som jag har förstått det så gör man en bild och laddar sen helt enkelt upp den. Eller har jag helt fel? Finns det anddra sätt? Måste man göra "bilden" i den storleken som den ska vara på bloggen sen?
    Va' fiiint du fått i bloggen ...
  • Fru annmi
    car skrev 2009-03-23 09:36:59 följande:
    har fått veta att det är en tjtj som inte kan skriva i min blogg - hon får inte upp rutan med bokstäverna man ska skriva av, utan bara ett X istället - vad kan detta bero på? Kan jag göra något åt det?
    Säg till henne skriva vilka boksatäver som helst...Då brukar de komma nya efteråt
    Har oxå fått så när jag kommenterar & då gör ja' så...De funkar
  • Fru annmi
    car skrev 2009-03-23 10:43:49 följande:
    ok, ska säga det till skruttis tack
  • Fru annmi
    MammaOsa skrev 2009-03-31 10:10:13 följande:
    Oj vilken bra sidan. Får man vara med här????Jag har också blogspot:mammaosa.blogspot.com
    Hejje...
    Jättefin blogg! Välkommen såklart
  • Fru annmi
    MammaOsa skrev 2009-04-01 14:14:49 följande:
    Måste fråga er när jag har lagt in bilder i blogginlägget så går det inte få mellan rum mellan texterna utan det är en enda lång text varför blir det så???Kolla in dagens inlägg o semammaosa.blogspot.com
    Jag har märkt att man måste göra mellanrummen direkt när man skriver inlägget,alltså inte gå in efteråt & ändra...Testa med att kopiera den & klistra in den igen & gör mellanrummen,de enda min hjärna kom på nu

Fast...Jag har ju bra för..Om de inte fungerar gör jag bara en bokstav svart
    Har ju svart bakrund & då syns ju inte den
  • Fru annmi
    MammaOsa skrev 2009-04-01 14:32:44 följande:
    Jag gjorde det direkt med det hjälpte inte
    Aha...Trist,då vet ja' inte
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?