Inlägg från: guild |Visa alla inlägg
  • guild

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

AMDA skrev 2009-01-20 17:17:03 följande:
    guild skrev 2009-01-20 17:03:43 följande: för jag säljer ju saker på min blogg o då får jag inte skriva den i forumstrådarna...får bara länka till den i min press
    aha...
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • guild
    Sexymala skrev 2009-01-25 11:06:50 följande:
    Jag är väldigt nyfiken på en sak. Försökte för ett tag sedan starta en tråd om det. Men den hörsammades inte dvs nästan ingen svarade. Men kanske ni är intresserade? Bilder i er blogg, är ni medvetna om vad för regler det finns för bilder från webben? Att man allt som oftast inte får ta rena bilder från en annan hemsida. Bildadressen får man använda, men inte bilden! If you choose to 'Add an Image from the Web' using the image upload feature in Blogger, you shouldn't use an image location that is hosted at someone else's expense without their permission. Sometimes this is referred to as 'stealing bandwidth' because every time your blog loads, the image is loaded from their server, and this person likely incurs an expense.help.blogger.com/bin/answer.py?answer=42492Synd att det sällan framgår vad "tillåtelse (permission)" menas. Just för reklamens skull så borde det ju vara okej att "ta" bilder från Hm, Lindex, ja alla relativt stora kedjor... men jag undrar om det inte är så att det är bandbredden som spökar.. Nåja. Nu i dagens bloggande samhälle tycker jag att man borde känna till vad för regler det finns, eller?
    har bara egna bilder, men kollar man in på blogg sidor, har nästan alla bilder från nätet, tror folk skiter i det eller inte vet om det!

http://www.metro.se/se/article/2008/10/17/16/0335-45/index.xml
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • guild
    Sexymala skrev 2009-01-25 12:44:14 följande:
    Ja, jag har inte många bilder- än! Men när det kommer så skall det bara vara egna bilder. För de som bryr sig är detta ett jättestort problem t.ex. i skolan när eleverna skall göra arbeten. Man får inte bara gå och "ta" andra bilder på nätet. Visst, för många kanske det inte är ett stort orosmoment, men jag kan inte släppa det. Jag reagerar alltid på bloggar där man lagt in "mode" saker som uppenbarligen inte är tagna med egen kamera! Jag tycker att man borde informera sig i alla fall. Sedan om man skiter i det, det skiter jag i men jag tycker det hör till grunderna i internethantering. Liknelse är ju att i princip alla VET att det är olagligt att ladda ned upphovsrättsskyddat (blev det rätt nu? ) material, men många/några gör det ändå!
    De flesta bloggsidor jag har sett,har typ som du säger, bilder från filmer, modesaker, och sånt. Det är jättevanligt.
  • guild
    Oskida skrev 2009-01-30 14:02:06 följande:
    hallå godingar!!Ni får gärna adda mig oxå på listan ..är här inne o kikar varje dag..är ganska dum på det här med datorer..o bloggar..startade i början av Jan..så jag är nybörjare absolut Kram kram
    Hallå där oskida...hoppas allt är bra med er Kul att "se" dig
  • guild
    Oskida skrev 2009-01-30 14:42:01 följande:
    Varit hos dig med...kom inte ihåg om jag "visade" mig..?..Men en riktigt fin blogg hade du med ..o tack för du visade hur man gjorde ♥... hade ingen aning..o det har nu spritt sig
    *fel citat'

hehe..va det du...visste ju inte det, att din blogg är moosan...men nu vet jag Kollade in på din med nyss...jättefin blogg. Jag har inte kommit igång med nåt skrivande, så jag sätter in bilder bara, så länge
  • guild

kan man inte byta bakgrund utan att allt försvinner på sidan?? Testade och förhandsgranskade och då var allt borta...klockan och allt extra man lagt in?! Då kan man ju aldrig byta bakgrund, om man inte vill börja om från början med allt.

• guild
    Fru annmi skrev 2009-02-02 12:54:16 följande:
    Tyvärr ...De e de som händer med vissa...& Det man kan göra är ju att ha allt de man har i sidan/ gadget Sparat i exvis ett utkast i mail,då är de bara att Klistra in dem i nya gadget sen ...Så har jag själv! Lycka Till
    Fru annmi skrev 2009-02-02 12:57:31 följande:
    guild...De här säger att de går:www.thecutestblogontheblock.com/Kika där,men...GLÖM inte att FÖRHANDSGRANSKA!!!!! Deras Bakrunder lägger du in i Laypute & sedan Gadget längst ned på sidan,ifall du vill ha en ifrån dem
    Carisma95 skrev 2009-02-02 12:57:32 följande:
    Jo men bakgrunderna från thecustestblogontheblock.com tar väl inte bort resten? Den läggs ju till som separat gadget! Däremot är det lurigt att lägga till en Pyzam-bakgrund. Då försvann allt mitt...
    hmmm...och det är pyzam jag har...den andra länken funkade inte när jag la in bakgrunden...får se om jag orkar, annars får jag dras med den jag har
  • guild
    Fru annmi skrev 2009-02-02 13:10:59 följande:
    Joo,men...Du måste ta & välja ny Mall tror ja där du har Pyzams kod nu...i HTML...Ta Minima som cutes rekommenderar...Men..Duu..GLÖM inte FÖRHANDSGRANSKNINGEN!!
    försvinner inte allt då, om jag byter från pyzam till the cutest...?
  • guild
    Pyret 78 skrev 2009-02-06 20:43:02 följande:
    Testar att fråga igen.Hur lägger man till musik som spelas när någon går in på min blogg?
    om du kollar min blogg, så står det på den, var jag fått min musik ifrån...vilken sida alltså
  • guild

hur gör man om man vill ha nåt från youtube i ett inlägg...?

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?