• Polargirl

Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?

Har inte tagit med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, mangel och centrifug, för även om man inte har tillgång till dessa maskiner i hemmet brukar de finnas i gemensamma utrymmen.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?
  • Polargirl
    norgesessan skrev 2009-01-05 15:11:01 följande:
    JAg kan nog klara mig utan allt...Dammsugaren är kanske lite svårare att ersätta....Annars tycker jag om diskmaskinen, micron, maatberedern....Annars klarar jag mig...
    Man kan faktiskt klara sig utan dammsugare... och utan att behöva sopa! Det finns faktiskt något som heter moppar och det fungerar faktiskt hur smidigt som helst att rengöra golven med dem. De gör faktiskt jobbet bättre än en dammsugare, förutsatt att de är av god kvalité.
  • norgesessan

i en soffa? Mattorna är utslängda sen länge...mattor och barn går inte så bra ihop...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • LindaRebecka

norgesessan skrev 2009-01-05 17:33:12 följande:

i en soffa? Mattorna är utslängda sen länge...mattor och barn går inte så bra ihop...
    Du får klä in soffan i såndär äcklig plast som alla gammla männsikor har. Då behöver man bara spola av den lite då och då
  • Polargirl

Jag har ju min dammsugare, men använder den mest till soffan och mattorna...

• SaraoAlbin

dammsugaren och vattenkokaren (jag vet att man kan koka vatten på spisen men en tetant som jag vill ha det snabbt och utan att behöva passa vattnet)

• Polargirl
    SaraoAlbin skrev 2009-01-05 20:51:40 följande:
    dammsugaren och vattenkokaren (jag vet att man kan koka vatten på spisen men en tetant som jag vill ha det snabbt och utan att behöva passa vattnet)
    Det är inte bara snabbare med vattenkokare, det är bättre för miljön också!
  • SaraoAlbin

2 flugor i en smäll

Polargirl skrev 2009-01-05 21:00:00 följande:
    Det är inte bara snabbare med vattenkokare, det är bättre för miljön också!
  • Polargirl

Vad jag prickade in tiden bra där... 21:00:00! Cool

• Freiya

dammsugaren! det blir ju dammigt efter en kvart här. hade vi ingen dammsugare skulle vi få plöja oss fram bland allt damm och hundhår!
    nummer 2 är diskmaskinen, skitgött att slippa diska!

Svar på tråden Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?