• Polargirl

Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?

Har inte tagit med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, mangel och centrifug, för även om man inte har tillgång till dessa maskiner i hemmet brukar de finnas i gemensamma utrymmen.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?
  • kakan111

vattenkokaren skulle inte klara mig utan då min dotter vill ha välling vatten och min son ska ha vatten till erstättning

• morotsland

Oj, jag behöver ingen av de där maskinerna

• hannis

Dammsugaren kommer på första plats med tre hundar i hemmet. På andra plats kommer nog riskokaren. Jag kan verkligen inte koka ris på "vanligt sätt"!

• cloudberry79

dammsugaren är min favorit, fast min mamma försöker sälja in mig på såna glasfibermoppar... Annars diggar jag micron, perfekt att värma barnmat i, annars används den sällan.

Skillz that Killz 10k+
  • Queequeg

JAg skulle nog ha svårt att klara mig utan min kitchen aid assistent, använder den flera gånger i veckan.

Dammsugare diskmaskin och dyl, skulle jag gott klara mig utan då vi har städhjälp som sköter allt sådant åt oss. De tar med sig dammsugare och städartiklar, men vi har sagt ifrån att det inte behövs då vi har sådant

• MissMurrig

Vad svårt att välja en! Jag tog vattenkokare, bara för att den använder jag varje dag, det ska gå snabbt på morgonen när man vill ha sitt kaffe/te innan jobbet! Annars hade jag velat välja micro också, den använder jag nästan varje dag, har vårt bröd i frysen, för vi äter inte så mycket hemma, så jag tinar så mycket jag vill äta precis när jag behöver det... Plus att värma alla leftovers och micro-mat...
    Dammsugaren är bra, och diskmaskinen... Vi behöver egentligen en diskmaskin för vi har alltid massa disk, men vi har ingen just nu, så jag kände inte att jag kunde välja det, och dammsugare fick vi för en månads sen, och hade ingen på 8 månader innan dess... Då var det sopborste och mopp som gällde...

Vill ha ALLA maskiner!

• brokig

kaffebryggaren, förstår inte hur mikron kan vara viktigare än nybryggt kaffe :-O

Riskokare, seriöst?

Diskmaskinen får vara god tvåa.

• cloudberry79

Fan, jag skulle valt diskmaskin, missade den på listan. Jag älskar min diskmaskin, det är liksom det bästa äktenskapliga rådet som finns: KÖP diskmaskin.

Skillz that Killz 10k+
  • Anna Paulita

Det stod mellan diskmaskin och dammsugare, men ioch med att det går att diska för hand men det inte känns helt rent och fräscht att bara soppa valde jag dammsugare!

• morotsland

Men så jobbigt är det ju inte att diska för hand och man kan sopa. Och koka ris och kaffe på spisen.
    Tvättmaskin däremot...

Svar på tråden Vilken hushållsmaskin kan du inte klara dig utan?