• Ulle 74

Höstmammor i Linköping ***del 15***

dags för ny tråd.
    God Fortsättning!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***
  • StinaTina

Grattis till alla små som fyllt/fyller 1 år.

Sitter här och funderar på vad jag ska göra. Har fått ett helt dygn utan barn! Emma är hos mormor och morfar. För ett tag sedan så sa hon "mamma, imorgon ska jag åka till mormor och morfar ENSAM!" Så nu fick vi tillfälle att uppfylla hennes önskan.

Lena, Emma sitter vid stora "vuxen-datorn". Fungerar jättebra. Hon spelar nästintill själv och när hon inte vill spela längre så stänger hon av spelet säger "hej då" till Ludde och går ifrån datorn.  Hon får itne spela så långa stunder per gång men under det senaste året har hon spelat till och från. Går lite i perioder. Vi vill inte gå och köpa någon "barn-dator" utan lär henne den stora direkt. Hon är jätteduktig.

Vetegrodd, jo, en del känner jag helt klart igen. Emma har mera gått över till "gå här ifrån!" och "jag vill inte se dej" än att kasta saker. Undra vilket som är bäst?? Nu kör vi "ignorera dåligt uppförande och beröm bra". Ligger hon och skriker så går jag och låter henne ligga där och vara arg, efter ett tag kommer hon och vill kramas. (oftast) Flört

• Tezz80

Tack för alla tips, de flesta har man ju gjort någongång men är bra att bli påmind

Saga kör lite dataspel på min dator ibland, vi funderar på om hon ska få en egen laptop, vi har ändå en som bara ligger. Dock har hon inget spel som hon klarar själv, kanske dags att köpa. Men vi får väl se om hon är redo. Barndator blir det nog inte, vi hade tänkt det i julas, men de var inte så bra de vi hittade.

• vetegrodd

criwi: Lyxigt med ett dygn barnfritt. Vi kallar det barnfritt när vi bara har Sara nu förtiden.
    Johanna får man höra "gå från" av också, även lite "Jag vill va ensam". När hon inte vill nåt får man höra "Jag vill inte DEEE", vilket ju är helt fel om hon ska prata östgötska, då heter det ju "Jag vill inte DÄÄÄÄ". Eller hur heter det i Åtvid Fröken?

Johanna kör lite kalle kunskap på min dator alldeles själv och så spelar vi lite buzz junior och eyetoy tomas tåget på ps2 tillsammans. De där leksakslaptoparna var ju ganska dåliga tycker jag, men vi har ju en bräda med bokstäver som säger vad de heter och så när man trycker.

• Lenabagare

Håller med om att en 3-årings trots kan nästintill knäcka en´ibland. Då tänker jag; -"Snart är pojken 14 år, äter som en häst, klär sig själv, tjatar om moped och börjar snegla på tjejer". Helt plötsligt känns trotsen överkomlig.

• viola74

Är någon som bokat på onsdag??

• ligre

Nej jag tror ingen har bokat något bord ännu. Har det bestämts någon tid?

• StinaTina

Jag tror inte heller någon beställt. Skriver som Linda: Har vi bestämt tid än??
    Efter 17.30 passar mig........

• vetegrodd

Vilken tid som helst passar mig men inte för sent för då har jag hungrat ihjäl.

• viola74

ons 28/1
    Jenny
    Linda F
    Nina
    Maria G
    Malin
    Linda G
    Linda C

då bokar jag texas longhorn kl 18.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***