• Ulle 74

Höstmammor i Linköping ***del 15***

dags för ny tråd.
    God Fortsättning!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***
  • Maria73

Hallojs,
    är visst dålig på att skriva här märker jag...detsto flitigare på att läsa.
    Såg att ni undrade lite angående Knytte. Vet bara att Lördagsgänget börjar den 28:e Feb. Vet att Karin o Anna har börjat att planera o ringa runt.

Fredag den 13:e...nä här var det som vanligt. Fast dagen efter så råkade jag stutts lite för häftigt på stuttsmattorna i Busfabriken o skrapade mig rejält. Det hade nog iof mer med dumhet än otur att göra Fram för ett lekland för vuxna!!!

• vetegrodd

Maria: lekland för vuxna är väl Hangaren? Där finns studsmattor och klättervägg etc. Men man kanske inte bara kan dyka in där?

• Maria73

Vetegrodd. Tror inte att jag törs smyga mig in på Hangaren. Grannens äldre grabbar skulle skämma ögonen ur sig om jag dök upp där

• Lenabagare

...himmel - 28:e februari. Jag har inte hört ett knyst om Tisdagsknyttet.
    Har familjen Ludvig hört något? Skall ni gå vt -09 förresten?

Studsmattor och klätterväggar låter skitkul. Jag har förresten bränt mig på studsmattor också. Lite förra veckan på Busis och sedan rejält såsom au-pair i London på 80-talet när det var seriös studsmattekurs en kväll i veckan.

• Maria73

Lena, jag ska prata med Karin ikväll, kollar med henne om Anna bestämt när det ska börja.
    Studsmattekurs...häftigt! Men vad sjutton lär man sig då?

• Tezz80

Är nog dags att kolla upp om det inte finns Knytte här med, det hade varit mysigt. Igår hittade jag att det finns hästdagis här i stan, det ska jag kolla upp bättre. Hur många är det som har barn som ridit och hur har det gått? Vet att jag red i den åldern men inte så ofta.

Mindre mysigt är att Leo har börjar sova riktigt illa om nätterna. Antingen vaknar han och är ledsen flera gånger per natt, eller så vaknar han och är pigg och vill vara vaken i 1-2 timmar. Det tar på krafterna, blir allt tuffare att orka aktivera ungarna på dagarna när man inte får sova på natten. Var en vecka hemma hos mina föräldrar, det var skönt, men dessto värre att komma hem igen och tillbaka till vardagen. Så just nu är jag inte så sugen på att ta med mig ungarna och åka till Lkpg. Hoppas dock att det är en fas han går igenom, eller tänder eller...

Nu har bebisarna börjat ploppa ut, idag kom en och imorgon kommer tre till

• viola74

Två kompisar har oxå fått bebisar och en til ska ha snart!

Ludwig rider hos grannen (Shettisar) tycker det är roligt, de är hur snälla som helst.

Tezz Stina sover urdåligt vaknar oftast en gång i timmen om man har tur sover hon 2-3 timmar i sträck aldrig mer. Men det är väl något med sex-månadaders...

Vi har inte hört något om knyttet men tänkte gå.

• Maria73

Angående Knyttet... Pratade med Karin igår. Anna kommer att höra av sig till er, Malin o Lena, förmodligen någon gång efter helgen trodde Karin.

Tezz, ååå...hästdagis. Läter ju jättekul!!!! Jag började rida när jag var 6 år o Tyra har testat några gånger men verkar vara inne i en "rädd-för-allt"-fas, så hon vill inte längre tyvärr.
    Det är skit att inte få sova på nätterna!! Håller tummarna för att det är en fas som går över snabbt.

• Tezz80

I natt har Leo sovit något bättre. La tillbaka baynestet i hans säng (som han inte haft på typ en månad och eg har vuxit ur sedan länge) igår eftermiddag och då sov han bra och i natt sov han bättre än på länge. Han kanske känner sig tryggare med det runt sig. Sov från 19-06 med tre korta pass då han var vaken.

Malin: mmm, jag hoppas våra ungar snart börjar sova ordentligt. Vill ju sova hela nätter igen

• Lenabagare

Okej - då är Knyttet på G. Såg du förresten Antikrundan från Vimmerby igår, Maria73?

Vi har bara ridit lite uppe i Valla med Tim. Han tyckte det var jätteroligt.

Tezz80 - du skall se att sovstörningarna snart går över. Snart har Leo fjun på läppen , kör moppe och mumsar hamburgare så´re sjunger om´et. Alvarligt talat så håller jag tummarna för ert sovande, det är SÅ jobbigt att inte få ostörd sömn.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***