• Ulle 74

Höstmammor i Linköping ***del 15***

dags för ny tråd.
    God Fortsättning!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***
  • fröken

Här sitter jag och jobbar ;) Eller, nej, men jag befinner mig trots det härliga vädret på mitt arbete. Jag är ledig denna vecka men inväntar en EVK jag ska delta i. Har tillbringar ett par dagar hos pappa och hunnit med en fest också. Det var länge sen man ramlade hem runt 2 på natten. Och länge lär det väl dröja till nästa gång också.

Ulle, så du är siminstruktör också. Det låter riktigt spännande. Jag skulle gärna vilja kunna intruera sonen lite jag med, för han är ingen simälskare precis. Han går på sim men är skitsur över att de andra är duktigare än han själv och därför vägrar han göra ALLT som fröken säger. Grattis till lärarexamen!

Jag sitter här och ser fram emot maj månad. Då ska jag studera på heltid i en hel månad. Kemi och biologi för år 1-6 blir det. Ska bli skoj att bli student igen, fattig sådan. Ska ha tjänstledigt för studier - utan lön. Det blir tufft, men jag vill verkligen detta så jag satsar friskt!

Hos oss är det också mycket varför, hur...o.s.v. Det gäller allt, verkligen. Nåt som rört till sig väldelliga i hans huvud just nu är det här med släktförhållanden. Att hans mormor är min mamma och hennes mamma är hans gammelmormor det har han fattat. Däremot tror han att min pappa är samma som min morfar och hans egen morfar är Anders pappa. Han grubblar mycket på varför mormor inte bor med morfar och varför mormor och Kjell inte har några barn ihop. Dessutom är döden ett stort mysterium.

Nähäpp, nu ska jag kanske göra nåt vettigt...men vad?

• Lenabagare

Är det någon mer som har skitiga fönster hemma? Inget slår väl ett fönster som vetter mot S:t Larsgatans livliga trafik?

• fröken

Näpp, rätt rena fönster. Men så bor jag ju inte vid St Larsgatan heller, och så är de relativt nyputsade.

• ligre

Vi skulle behöva putsa fönstrena trots att vi ej bor så traffikerat...det ser man väl nu när {#lang_emotions_sunny} lyser in.

• Elouise

Skitiga fönster finns det gott om här med. Men jag kommer i håg hur dem var när vi bodde i stan. Det var värre!

När vi var nyinflyttade fick vi en riktig fönsterputsare som kom hit och tvättade våra fönster (därför att de gamla ägarna inte hade gjort det). Det var en fröjd att se, det gick så fort och resultatet blev så fint.

Lena, det var roligt med skogsknyttet, sa Freja när vi åkte hem i tisdags. Hon vara så nöjd.

• Maria73

Lena, Karin o hennes man har letat hus mestadels i Hjulsbro området, men tröttnade och har nu köpt tomt i Ekängen. Det verkar inte var så lätt som helst att hitta hus i denhär stan . Vart vill ni bo?

Fönsterputs...ujuj, kommer inte ihåg när jag senast tvättade alla fönster hos oss. Försöker mestadels att hålla köksglasdörren fräsch från Tyra-fingrar o pussmunnar.

M-L, var roligt att ni fick en plats på knytte o att Freja gillade det!! Det är ju så mysigt i skogen nu när vädret är kalas!

Nu har T oxå kommit igång ordentligt med VARFÖR. O sedan har hon blivit kär. I min kusin som är 23! Hon tjatar om honom heela tiden. Tror att Gustaf kommer att få fullt upp när hon kommer i tonåren ;-D

• Elouise

Ett roligt vårtecken är att kratta bort gamla vissna löv, och under dem hitta söta små perenner i rabatterna.

• Elouise

Maria, ja skogsknytte. Tänkte att det kunde vara mysigt så här till våren. Hittade ett knytte här där vi bor också, men dem körde bara helger. Vardagarna passar oss bättre just nu.

Maria, jag tror alltid att all renovering ska gå snabbare än vad det gör...som den tidsoptimist jag är.

• Lenabagare

Maria - vi skulle vilja bo så centralt som möjligt. Sedan har vi ju arbetsplatsen åt Barhäll/Åbylundshållet...

• vetegrodd

Lenabagare: Jag antar att huset ska vara gigantiskt och inte kosta nåt heller?

Imorgon går nog tråden ut. Nån som känner sig manad?

Vårtecken: under en påse med kogödsel hittade jag 10 maskar... Blåstjärna har jag blommandes hos mig samtidigt som snödroppar. Och dessutom börjar påskliljeblad och tulpanblad visa sig. Visst är det härligt med vår.

• StinaTina

Ramsa enligt Emma:

"Ole dole doff
    kinke lane doff
    äckel päckel
    pirum parum
    kinke kane koff."

Går alltid att köra om man inte kan bestämma sig.
    (Allra helst den 3:e raden)

Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***