Höstmammor i Linköping ***del 15***
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
Fröken - Jag har inget direkt bra tips på hur du ska komma över ångesten över att jobba... Själv så tycker jag att det ska bli kul att jobba men jobbigt att vara utan barnen hela dagarna
Jaha. Nä, sån extrem ångest har jag ju inte, men det hade känts betydligt bättre om jag fått jobba med något jag själv valt. Känner mig inte upplagd för att hoppa in i stökig klass och "reda ut" och "ordna upp".
Har du fått fast placering i en klass?
Ja. jag ska hoppa in som en tredje lärare i klassen. Enligt chefen ville han ha mig där för jag är bra att göra krävande klasser lättare att jobba med. Det är ju roligt att han tycker att jag är bra på det, men helst hade jag nog velat ha en lugn termin som inhoppare lite här och där. Jag känner att jag behöver bli lite varm i kläderna. Men det är bara att ta sjuren vid hornen och sätta igång. Tjohej!
Alltid trevligt med positivt beröm och jag är säker på att det finns grund för det!!!
Kan ju hålla med om att skillnaden mellan din "nya" klass å ihopp är enorm och jag förstår om du velat ha det andra alternativet
Själv ska jag dra igång en verksamhet för elever som inte når målen i år 9. Det ska ske ihop med en till lärare. Kommer bli tufft men otroligt roligt
Detlåter kul! Ni har inte plats för mig med
Hej! Nu var det länge sen jag var inne. Jag har inte haft tid.
Barnen kommer så sent i säng efter all ledighet. Och så hamnar man i ekorrhjulet. Då vi går och lägger oss sent. Därför att man så gärna vill ha den där lediga stunden för sig själv när barnen sover. Och vad gör jag om nätterna. Jo jag har fått dille på att renovera huset. Så nu har vi stått och rivit i köket två nätter i rad.
Fröken och Ulle, åh börjar ni att jobba nu. Själv längtar jag inte alls. Men jag kommer i håg hur det var sist, man kommer väldigt fort in i gängorna igen.
Lena, ja när man börjar tänka så där...man har det bara för bra.
Mammaträff vore trevligt. Nu är man ju inne i den piggare delen av graviditeten. Ehhh, eller nått...
Denna gång överlåter jag åt någon annan att komma med datumförslag.
Här har jag en helvild kille som varit igång sedan 5.40. Känner mig lite smått seg. Så det är bara att klä på sig och ge sig ut en stund.
Imorgon är det jobbdags. Hade nog kunnat vara hemma lite till men Andreas vill också vara hemma och jag tror jag mår bra av att komma iväg lite. Barnen å jag är väldigt tajta och behöver nog lite distans för att få en lite mer lagom relation.
Cornelia är så otroligt beroende av mig och accepterar knappt någon annan. Pappa går om man är hyffsat pigg eller om jag är bortrest. Finns jag i närheten skriker hon tills jag kommer.... Vore skönt om hon kan inse att det finns fler vuxna som funkar bra och inte bara mamma.
Elouise - åh vad härligt att renoveringen kommit igång igen. Har ni bestämt hur "nya" köket ska bli?
Fröken - om din chef står för lönen är du välkommen
Mammaräff - jag ska skriva min förhoppningsvis sista tenta på länge den 14 jan innan dess har jag inte tid med något annat än att räkna
Ulle, min chef är numera pappaledig, men hans vikarie kanske kan ordna lön åt mig hos er Jag menar, Grebo hör ju nästan till Lkpg:s kommun.
Mammaträff har jag svårt att fixa datum till, jag kan ju alla dagar hittills.