Är babysim värt pengarna? (Göteborg)
Babysim kostar onekligen en slant.
Är det värt detta och känns det som att barnet fick ut något av detta (och föräldrarna givetvis
)
Och något speciellt ställe i GBG som kan rekkommenderas?
Tack/T
Babysim kostar onekligen en slant.
Är det värt detta och känns det som att barnet fick ut något av detta (och föräldrarna givetvis
)
Och något speciellt ställe i GBG som kan rekkommenderas?
Tack/T
Vi har inte gått då vi hört av många att det inte är värt de pengarna. Men det är väl svårt att avgöra om man inte provat, vet att på dalheimers hus har de drop in babysim, där kan man testa och se om det är nåt man vill fortsätta med.
Jag - som själv är instruktör - tycker det är skitsvårt att lära mitt eget barn det - så - visst skulle man teoretiskt kunna det men jag tror att där är det jättebra att ha stöd av en instruktör som kan hjälpa mig som förälder att se vad jag gör och hur jag egentligen borde göra (t.e.x att låta barnet nå bottenläge i vattnet och få lov att känna vattnets lyftkraft innan man hjälper det upp - det krävs att man faktiskt VÅGAR vänta och som förälder är man i princip alltid för snabb ... även jag alltså - fast jag VET hur jag ska göra).
Babysim är inte alls något nödvändigt - men vattenvana barn som inte fått lära sig vattenrespekt och vattensäkerhet är väldigt vattenfarliga barn.
Jag tycker oxå det är värt pengarna(mycket pengar har det blivit då dottern fortfarande simmar, nu 4år)
Hon fyllde 4år i nov och simmade redan tvärsöver poolen strax före 3år, nu simmar längs med hela bassängen med superfina arm och bentag
så duktig!
Har varit så kul att följa hennes vattenutveckling!
Vi har gått en termin med sonen, en kurs som hans mormor betalade. Värt pengarna? Inte helt säker :/ Det var roligt komma iväg och göra något med barnet och träffa andra föräldrar, men jobbigt ha tider att passa. Kändes också som om kursen var lite väl lång på något vis. Samtidigt som man nu kan använda övningarna själv, i lämpligt badhus. Vi fortsätter inte termin 2.
Ja det är värt det. Men jag tycker att det är bra att gå när barnet blivit något äldre, vi började vid 6 mån. Inte lika jobbigt med sovtider, mattider, de är mer med o tycker det är så roligt med andra människor. Vi märker att de som är yngre i vår grupp ofta gråter o är kinkigare i vattnet.
Sen är det roligt att gå där båda föräldrarna får vara med i poolen samtidigt. Det blir en rolig familjeaktivitet. O en bestämd dag o tid att gå på gör att vi kommer iväg!
Det kan jag också hålla med om, det är vitsen med kurs. Men jag hade ändå sett en lite annan utformning. Kanske kortare kurs och ett kompendium med övningar.