Är babysim värt pengarna? (Göteborg)
Babysim kostar onekligen en slant. 
Är det värt detta och känns det som att barnet fick ut något av detta (och föräldrarna givetvis   )
  )
Och något speciellt ställe i GBG som kan rekkommenderas?
Tack/T

Babysim kostar onekligen en slant. 
Är det värt detta och känns det som att barnet fick ut något av detta (och föräldrarna givetvis   )
  )
Och något speciellt ställe i GBG som kan rekkommenderas?
Tack/T

Det är väl bra att barnen får vattenvana/respekt för vatten och inte grips av panik när de hamnar i vattnet. Men för min del har den största vinsten med babysim ändå känts som att Ida älskar att bada och lyser som en sol bara vi kommer till omklädningsrummen. =) 
Redan först gången vi var och babysimmade (hon var bara 3-4 månader) så märkte man på henne att hon tyckte om att vara i det varma vattnet och se de andra barnen.
Visst kostar det en hel del pengar med babysim och det finns ingen som kan garantera att det är värt det för just dig och ditt barn. Det finns massor av andra spännande aktiviteter och möjligheter som kanske passar er bättre men för oss är babysim fantastiskt. Är du tveksam om det är värt det så testa något annat billigare, babyrytmik t.ex är en höjdare. Öppnaförskolan är gratis och är rolig och viktig stimulans för barnen och oftast har de sångstunder eller liknande.
Nu går vi i Malmö inte Göteborg men tror knappast det gör någon skillnad.   

både dottern och vi föräldrar älskar babysimmet! helt klart värt vartenda öre!

MuminMy skrev 2009-02-10 09:58:36 följande:

Skulle kunna tänka mig att prova babysim men hur mycket kostar det då?
Ungefär?

Det kan jag tyvärr inte avslöja utan att avslöja för mycket om mig själv
  Det kan jag tyvärr inte avslöja utan att avslöja för mycket om mig själv   men ganska många sim där merparten av instruktörerna är utbildade av Linnea Aquatics har ett system där nya föräldrar får "babysimboken" vid det första tillfället. Den är just nu under omarbetning till ny version och kan vara lite svår att få tag på, men ibland finns de på t.ex. Tradera.
  men ganska många sim där merparten av instruktörerna är utbildade av Linnea Aquatics har ett system där nya föräldrar får "babysimboken" vid det första tillfället. Den är just nu under omarbetning till ny version och kan vara lite svår att få tag på, men ibland finns de på t.ex. Tradera.

Jag och dottern älskar att gå till babysimmet, värt varenda öre.

Jag tycker det är såååå värt pengarna att gå på babysim med en kunnig instruktör. 
Dels är det en kul grej att göra, det är en härlig stund i bassängen med sitt barn samt att det är nyttigt för framtiden. Vi har gått ett par kurser med sonen och emellan kurserna har vi försökt komma iväg och bada med honom varannan vecka så att han inte tappar så mycket kunskap.

Jag tyckte det inte det var värt det. Jobbigt efteråt när man skulle duscha. Min lilla tjej tyckte det var kul i en kvart sen började hon stor gråta så jag var bara där i 15-20 minuter. Jag kommer inte göra om det om jag får barn igen.

Ja tycker de e värt de..

Hur mycket har ni betalat för det? Jag bor iofs inte i göteborg

1250/kurs på 8 tillfällen

Jag betalade 880 kr för 10 ggr bor dock i skåne

ja betalde 700 för 14 ggr tror ja de e.. om ja inte minns helt fel.

Jag tycker det är värt varenda öre. :o) Min dotter lyser verkligen som solen när hon kommer till babysimmet och sprattar som en galning för att komma ner i vattnet. Dessutom tycker jag om vatten (men det måste vara varmt annars är jag en badkruka ;) och ser det som en rolig aktivitet vi har tillsammans. Känns bra att hon lär sig respektera vatten utan att vara rädd för det. Att hon vet hur hon ska ta sig fram, att hon lär sig slappna av och flyta, vända tillbaka till kanten/bryggan/båten om hon i framtiden skulle trilla i och att inte få panik om hon hamnar under vattnet. 
Anser däremot inte att det är ett måste att gå på babysim. Tycker dock att det är oerhört viktigt att barnen senare lär sig simma och respektera vatten. Bor i GBG och har gått på två olika ställen för babysim - nu senast på Hagabadet. Inte det billigaste alternativet, men tycker att det är väldigt bra. Varmt i luften vid bassängen (varken jag eller dotter behöver frysa innan eller efter badet), avkopplande musik och bra utrymmen att byta om på. Dessutom har vi en väldigt bra instruktör som är mån om samtliga som simmar där - både barn och föräldrar. Det viktigaste är ju trots allt att ha roligt och att alla känner sig trygga.

1500 kr :/

Inte värt dom pengarna tycker jag. Där jag bor finns det bassäng som är speciellt uppvärmd för bebisar, rörelsehindrade mm.
Då betalar man 50 kr/gång. Tycker att det är mysigt och avslappnad och bada när man själv känner för det, utan instruktör. Min lillkille på 5 månader älskar det, och vi gör det var 14:e dag!

vi betalar 950 kr för 8 ggr och det är värt varje krona
) vi började när vincent var 5½ månad. och han verkar tycka det är jätteskoj, han skrattar och plaskar..
 känns som både bebisarna och vi föräldrar får ut mer av det om man väntar tills de är kanske 4-5 månader iallafall?=)

Jag går nu på babysim med min 4mån dotter och tycker verkligen att det är värt pengarna.Hon älskar att bada sprattlar och plaskar mest hela tiden. Jag gick även på babysim med min 1:a dotter(nu 17år) som lärde sig simma mycket tidigt.