• Anonym (Undrar)

Pengar till operation - Medical Finance?

Hejsan!

Har funderat på att ta ett lån för att göra en viktoperation, ca 115 000 kr, mycket pengar.
    Någon här som lånat pengar från t ex Medical Finance för att göra någon som helst operation? Är räntan hög om man skulle jämföra med ett "vanligt" banklån?

• Svar på tråden Pengar till operation - Medical Finance?
  • Anonym (Undrar)

Har 40 kilos övervikt

• Bebbe2006

Ja. Jag rekommenderar dig verkligen inte att låna av Medical Finance. De tar ockerräntor. Tror att de ägs av kirurgerna själva, så att de ska tjäna pengar i två steg.

Spar pengr till operationen istället. Kan du ta ett lån så kan du också spara.

• Bebbe2006

Ät mindre så kan du spara ihop till en bukplastik sedan när du gått ned i vikt. Vet en tjej som gick ned 40 kilo och sedan gjorde hon en bukplastik. Blev värsta kanonbruttan. Hon fick ett helt nytt liv.

• Anonym (W)

Anonym (Undrar) skrev 2009-01-07 22:48:36 följande:

Hejsan! Har funderat på att ta ett lån för att göra en viktoperation, ca 115 000 kr, mycket pengar. Någon här som lånat pengar från t ex Medical Finance för att göra någon som helst operation? Är räntan hög om man skulle jämföra med ett "vanligt" banklån?
    Har du provat Reductil?
  • Anonym

För 115.000 kan du anlita en tränare, dietist, köpa gymkort eller göra i princip vadsomhelst under ganska lång tid. Det tycker jag känns som en robustare lösning. Lycka till

Anonym (Undrar) skrev 2009-01-07 22:53:55 följande:

Har 40 kilos övervikt
  • Anonym (Undrar)

Tack för era svar. Men - jag behöver ett finansiellt råd, inte alternativ till viktnedgång.

Så får att precisera frågan ytterliggare: är det smartare att ta ett vanligt banklån än att låna hos Medical Finance?

• Anonym

Förlåt, det var inte meningen att tala om för dig vad du ska göra eller inte göra.

Banklån är alltid bättre

Anonym (Undrar) skrev 2009-01-07 23:00:32 följande:

Tack för era svar. Men - jag behöver ett finansiellt råd, inte alternativ till viktnedgång.Så får att precisera frågan ytterliggare: är det smartare att ta ett vanligt banklån än att låna hos Medical Finance?
  • Bebbe2006

Banklån är definitivt bättre, men att låna till något man aldrig kan realisera, skulle jag inte göra.

Tänk dig för hundra gånger.

• Leone i Västerås

Om alternativen står mellan Medical Finance och ett vanligt banklån är ett vanligt lån abslout att föredra.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
Svar på tråden Pengar till operation - Medical Finance?