Ansökan Project Manager- Företag AB
Jag vill gå vidare och pröva nya spännande och krävande uppgifter. Gärna i en roll där jag får delta i uppbygganden av en verksamhet och få den att fungera på ett effektivt sätt. Mina styrkor är att jag snabbt kan sätta mig in i komplexa problem, oavsett område, hitta kostnadseffektiva lösningar och tillsammans med andra driva projekt i mål utan att tappa den långsiktiga helhetssynen.
Under mina år inom olika bolag har jag utvecklat en framgångsrik erfarenhet av att leda projekt inom olika branscher och arbeta med kvalitetskrävande beställare. Jag är van att arbeta resultatinriktat och i nära samarbete med verksamheten för att förstå deras behov.
Det jag kan erbjuda er är min erfarenhet av att utveckla en verksamhet, ett strukturerat arbetssätt, mitt utpräglade ?affärstänk? och vana att arbeta i och driva projekt.
Just nu är jag chef för projektledarna på XXX. Det har jag varit under två mycket givande år, men jag saknar den dagliga verksamhetskontakten jag hade förut. Jag har deltagit från början i det stora förändringsarbete vi har genomfört på XXX. Ett förändringsarbete som var både organisatoriskt och processinriktat. Jag har många värdefulla erfarenheter från det arbetet, samt från tidigare arbete där jag har varit projektledare med fokus på organisationsförändring och effektivisering i internationella miljöer.
Nu vill jag återigen arbeta med och i projekt. För mig är den stora kicken är att identifiera ett problem, hitta lösningen, planera genomförandet för att se hur allt går i lås och alla inblandade är nöjda! Detta tillsammans med andra, både inom och utanför projektet. Jag gillar verkligen att skapa en effektiv projektstruktur där alla jobbar framåt mot ett gemensamt mål.
Det jag söker och hoppas ni kan erbjuda mig är ett spännande och utvecklande jobb där jag kan använda min erfarenhet för att utveckla ett spännande framgångsrikt företag