Scruffy skrev 2009-01-09 09:14:19 följande:
Kjell, vad jobbar du med? Rekrytering?Jag vill göra om min CV, men vill hitta en bra mall. Jag la igår ut en frågeställning som jag inte har fått svar på (en annan tråd)Nu är det dags att söka nytt jobb.Jag har varit anställd på samma företag i över 6 år.Av dessa har jag varit mamma ledig 2 år.Har nu jobbar i snart 1 år efter mammaledigheten.Jag vill byta jobb för:- Det är inte roligt längre- Vill utvecklas och känner att jag inte gör det här längre.Dessutom gillar jag inte alls vår nya chef och det bidrar till att jag känner att jag inte trivs längre.Hur ska jag bäst motivera detta i en ansökan så det låter positivt.Jag kommer inte att söka vad som helst men om jag ser något passande så vill jag skicka en seriös ansökan och också uppfattas som en seriös kandidat.
Jag har rekryterat en massa, jobbade som chef, men inte i mitt nuvarande jobb. Har även sökte en del jobb själv.
CV-mallar hittar du överallt. Vad som är bra är ofta en fråga om tycke och smak.
I din ansökan ta upp varför du vill ha det nya jobbet, inte varför du vill lämna det gamla. Läs annonsen och fundera på varför detta verkar vara ett kul jobb som du vill ha. Skriv sen det.
Jag tycker det är bra om man i sin CV inte bara skriver torr fakta utan även tar upp resultat och vad man uppnått.
Mindre bra enligt mig:
2000-2008 Säljavdelningen Volvo Falun AB
Bätre enligt mig:
2000-2004 Bilsäljare Volvo Falun AB
Jobbade med att sälja nya bilar till privatpersoner. 2003 var jag bästa sälajare och 2004 slog jag säljrekord.
2005 Bilsäljare Volvo Falun AB
Anvarade för att bygga upp ny säljavdelning i Mora. Höll tidplan och budget.
2006-2008 Vikarierande Säljchef Volvo Falun AB
Under min chefs papapledighet var jag vikarierande säljchef. under mitt år överträffade vi all säljmål och höll ändå kostnadsbudget. Vi fick toppbetygg, 4,9 av 5,0 i den årliga kundenkäten.