• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

loveliva skrev 2009-01-10 10:50:48 följande:
    Tack Prickarna har hon haft i 4 veckor nu. Vi vet inte vad det är, men misstänker allergi av nåt slag Ska klaga lite eller mycket på sjukvården jag också då. Har försökt få en tid för detta sedan 21 dec nu, men har bara blivit tillsagd att vi ska avvakta. I onsdgs var vi hos bvc läkarn som skrev ut mjukgörande salvor. Tack så mycket !!!!  Han sa att hon är torr. Hon är INTE torr !!! Han kände inte ens på hennes hud. Fick en remiss till allergi mottagningen efter mycket tjat. Så jag ringde igår och frågade varför vi inte fått komma denna veckan. Då säger hon att vi är uppsatta på en tid i slutet av februari Blev liiiiiite arg & ledsen då kan jag säga. Så nu har vi fått en tid på onsdag, bra att bli arg ibland Men det är inte klokt att man ska behöva bli arg och nästan hota sig till en utredning.
    Usch va tråkigt och va arg man blir. Vi går hos privatläkare och är barnen sjuka får vi oftast tid samma dag... eller alltid måste jag nog säga. Sen kan man få vänta lite om det är nåt som inte är akut, tex ska vi kolla Liams hörsel (SKIT OXÅ!!! kom på nu att det är på månd och jag är själv med barnen utan bil!!! hmmm).
    Så skönt när de alltid vill kolla upp barnen direkt. När vi trodde att Ava hade öroninflammation när hon var pytteliten så fick vi tid direkt. När de inte såg nåt så fick vi remiss till öronläkare några timmar senare. Super!!

Åh, så fina barn i BT!! Inte annat än att man blir sugen på nya Molo nu!! Måste dock se den cerisa kanten på dalmatinerna i verkligheten innan jag bestämmer mig för dem... men det lär ju bli nåt till Ava .

Skulle ta på fina lamm-setet på Ava idag, men det är verkligen inte hon så det åkte av igen. Får nog åka ut på T, men ska man lägga byxa och tröja för sig eller som set?? Vill ju få ut så mycket pengar som möjligt till nya Molosar !
  • Jen80

Förresten har det kommit nya Molo till eleraff, men vet inte om de har fått ut nåt på webben. De har tydligen problem med sidan. Tänkte åka in och kika nån dag, men har verkligen inga pengar så det är bara tråkigt att frestas ...

• Jen80

Tror ni Ilon kan ha dalmatinerna med stjärnärmar i stl 92 baby? Han har cirkyströjan och den är precis lagom, inte nåt att växa i. Är dessa lika stora som de gamla i storleken? Vill så gärna ha den till Ilon. Han skulle älska den!!

• Jen80
    loveliva skrev 2009-01-10 18:18:59 följande:
    Jag fick också mina hundbyxor för 179 kr I bland ska man ha tur Nu är jag ganska nöjd med nyheterna från Molo. HAr köpt * butterflysuit * rosa randig body * dalmatinbyxorna * dalmatinsuit *  dalmatintröja Men så fort babyklänningarna kommer till butik SKA Hilda få såna
    Vart fanns rosa/randig body?
    Åh, jag vill oxå shoppa!!!
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:30:10 följande:
    Har någon sett dessa i Sverige än? Molos bilar (Bubblorna) i T-shirt Dalmatiner i linne med blå kantband Dinosaurielinnet
    Åh, dalmatinerlinne!! Det måste Ilon få! Och Liam ska få det med tuggummin och grön stjärnrygg. Fint fint!!!
    Sen måste Ilon få en dalmatinertröja... Det är mina måsten just nu. Kommer säkert köpa lite till Ava, men har ju en förkärlek till klänningar så tröja+ byxa blir verkligen inte använt här ofta. Nån som sett hur bebisklänningarna ser ut??
  • Jen80
    Helle skrev 2009-01-10 20:34:49 följande:
    Åhh, vad svårt. Vad väger Love? Men bättre för stor än för liten. Jen80: Visst har du också den orange-randiga knapptröjan till någon av dina killar? Storlek på killen och storlek på tröjan?
    Ilon har den i stl 98 och den är lagom till honom. Han fyller nog mer ut på bredden än längden . Liam har provat den, men den är för liten till honom. Så till Liam hade jag tagit en i stl 110. 104 hade nog varit precis lagom till honom, men inget att växa i. Liam är väl strax över 105 cm eller däromkring och väger kanske 17-18 kg kanske. Ilon vet jag inte hur lång han är, men väger kanske 14-15 kg...
  • Jen80
    Helle skrev 2009-01-10 20:34:49 följande:
    Åhh, vad svårt. Vad väger Love? Men bättre för stor än för liten. Jen80: Visst har du också den orange-randiga knapptröjan till någon av dina killar? Storlek på killen och storlek på tröjan?
    Här är Ilon i stl 98
    www.familjeliv.se/hem/jen80/gallery/phpinghai.jpg

Han har stl 92 i de flesta tröjorna och 98 i Katvigs...
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:38:39 följande:
    Det måste väl ändå komma ett i blått med? Jag ska ha ett i så fall. Bubbelgummen också, och dinosaurie och det svarta med stars   Jag gillade inte bebisklänningarna på bild i alla fall. För mycket volanger för min smak...
    Ja, men det måste det väl göra. Underbart fint isf!!
    Liam kommer älska bubbelgummen. Fast när han såg dalmatinerlinnet med rosa och gult bak så sa han att han ville ha ett sånt. Tror inte pappa håller med . Men hundarna känns mer som Ilon... Måste måste ha!!
  • Jen80
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:46:33 följande:
    Äh pappa har dålig smak Det måste ju komma med blått om allt annat kommer i tjej och killfärger
    Ja, han avskyr verkligen regnbågströjan och jag är sååå sugen på en till Ilon... Trist!
    Vet att nån skrivit det tidigare, men vilka butiker är det som har nya Molo?? Har letat bakåt i tråden, men hittar det inte. Orkar inte leta mer...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12