• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

jompa skrev 2009-01-10 20:52:14 följande:
    Hahaah Visade mannen lite av det nya Molo nu och han tycker det är för mycket färg, han gillar mer när det är enfärgat. Men vad vet männen om detta egentligen?
    Äh, de vet ingenting !! Men jo, sambon har väl hyfsad smak, men ibland kan han missta sig och tro att det är fult och så blir det jättefint när plagget kommer på barnen.
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:53:48 följande:
     Ok Köpte du några Molosar? Shit vad dyra de kortärmade T-shirtsen är! 349 spänn! Det blir bojkott!
    Dyra och jag tycker inte om modellen så nej, här blir det inga kortärmade tröjor.

Jag har också klämt på nya molosar, men var lite stressad och allt var inte upplockat. Färgerna är iaf helt underbara IRL. Gröna stjärnor och blå... Mmmmm...
  • Jen80
    jompa skrev 2009-01-10 21:00:31 följande:
    Klämde du på den svarta stjärnorna oxå? Är det risk för att de kommer se dassiga ut efter tvätt?
    Jag såg dem, men kände inte på dem.
    Helle skrev 2009-01-10 21:01:03 följande:
    Sötisen Det låter ju som om Philip ligger emellan dina två. 100 cm och 16 kg. Kanske 104 blir bra då ändå. Han har ju mest 98 eller 98/104 på Småfolk. Har ju ingen annan Molo till honom att jämföra med. Har du lust att mäta 98 till mig?
    Ja, men 104 låter ju bra då. Liam har mest 104 och börjar gå mot stl 110. I katvig har han 110. Ilon har som sagt 92 i det mesta men går mot 98. Om den blir för stor så är det nog bara upptill det stör (vid axelpartiet). Vill du att jag ska mäta längden?
    Duntoffla skrev 2009-01-10 21:02:34 följande:
    På bilden på Eleraff såg de gröna ursnygga ut verkligen!
    Den gröna färgen är superfin!!

Saknar man nåt så kan man maila eleraff, för de kommer göra extrabeställningar. Känns bra för då har jag ingen panik nu att sakerna ska ta slut. Ska klura på en liten lista sen i lugn och ro .
  • Jen80
    LA Woman skrev 2009-01-10 22:16:44 följande:
    Jag bor i Karlshamn som är en liiten stad men som ändå har en härlig butik med underbara märken
    Där jobbar min sambo .
    Själv bor jag precis utanför Kalmar och handlar mest på eleraff.
    Men om ni vill ha suit i stl 92 lägg be Malin på eleraff att beställa nästa gång hon lägger en order. Fast ni kanske inte vill vänta så länge . Jag ska kolla in lite danska sidor och se om det finns nåt roligt som hon kan ta hem till mig .

Hur skulle ni gjort?!? Har en Molo-overall som jag köpte förra året till Liam, men som han har börjat använda i år. Det är inte standard-modellen utan en lite dyrare variant som ska vara nån snowboard-modell eller nåt. Nu har den gått sönder typ vid hänget. Ska reklamera, men antingen får jag en ny (men antagligen får de inte tag i nån), de lagar denna, jag får en Nanook-overall eller försöker de få tag i nån vanlig Molo-overall. Vilket alternativ om de inte får tag i en ny?!?! Beslutsångest!
  • Jen80

God kväll!
    Måste bara fråga nu direkt innan jag glömmer det... Everlonn: Vilken stl börjar den FIIIINA kortärmade tunikan i? Helt underbar!! Jättefina inköp f.ö också.
    BuBBlan: Härlig halv lista . Du är galen !!
    Loveliva: Vill se fina suiten på ju!! Nån som har kort på nån liten tjej i hundsuiten? Har inte bestämt mig för om det är Ava eller inte.
    Det röd/vita hundsetet var ju helt underbart. Jag som inte tänkt köpa byxor/tröja till Ava för jag aldrig använder det, men det kommer jag nog inte kunna motstå !
    Funderar på gröna stjärnknickers till Ilon tillsammans med bubbel-linnet med grön stjärnrygg. Hade tänkt det linnet till Liam, men han passar nog inte i Molos knickers och jag vill så gärna ha det setet. Så fint!

• Jen80
    Everlonn skrev 2009-01-12 19:58:36 följande:
    Tunikan börjar i 92, men jag tog 98..skillde så lite...
    Näe, va sorgligt! Vill ju ha till min då 1-åriga dotter . Börjar längta tills hon kan gå nu... eller inte att hon egentligen ska bli äldre, men många kläder gör sig ju sååå mycket finare på när de kan gå - särskilt klänningar, kjolar och tunikor.

Nån som har sett bebisklänningarna? Har hört att de ska vara enkla vanliga och inte så mycket krussedull som på de stora, vilket passar mig alldeles perfekt .
  • Jen80
    HEj hej!
    Nån som vet vart man kan se mycket av Molos nya kollektion? Nån dansk sida kanske som har mycket... Funderar på vad jag ska ha.
    Den här är ju superfin! Tror ni den finns i små storlekar??
  • Jen80
    Tindrisen03 skrev 2009-01-13 14:39:29 följande:
    Herregud vad fina babyklänningarna var med koppar, fjärilar och dalmatiner! Måste tyvärr ha alla tre + samma klänning regnbåge. Hoppas bare att 92 är rymliga i stl i vår också
    Vart finns de??

Jag har gjort min första lilla beställning nu. Det här blev det:
    Till Ava:
    dalmatinertröja med röda/vita ärmar och gul mudd
    babybyxa röd/vita med gula muddar
    lurvjacka lavendel
    Till Ilon:
    dalmatinertröja baby med stjärnärmar
    dalmatinerlinne (ifall det finns lite pojkigare)
    billinne med grön stjärnrygg
    gröna stjärnknickers (tror jag)
    Till Liam:
    bubbelgum linne

Tror det var allt för nu. Sen blir det mer senare...
  • Jen80
    snigelina skrev 2009-01-13 15:14:41 följande:
    Jamen. Jag väntar ju på.. hmm.. 28 plagg. Gulp..
    Åh shit!! Men kul för dig ...

Va många fina barn i BT. Man blir alldeles shoppingsugen! Kan erkänna att det var L A Womans söting som fick mig att bestämma mig för det röda/vita. Så himla gulligt på henne!! Hoppas Ava blir lika fin, men det saknas en massa hår .

Har även beställt en dominotröja till Liam från Bus & Rackartyg. Sambon får hämta den nästa gång han jobbar (till helgen). 
  • Jen80
    JuliaochNelly skrev 2009-01-13 15:22:36 följande:
    ska lägga till dig har haft samma problem som någon annan här med tokiga personer med tusen åsiker om att man köper mycket kläder till sina barn osv osv blir tokig på sån skit ... lägger till dig nu
    Har precis samma problem!! så trött på att höra! Här är det dock en kompis som har tusen åsikter och som funderar på hur mycket pengar vi har/jag gör av med osv. Det är väl inte upp till nån annan?!?! Har slutat fota och lägga ut för jag orkar inte höra sånt!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12