Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Godkväll (natt )

Åh nu är det bara 4 dagar kvar sen kommer vi hem till kalla kalla Sverige, sjukt men jag längtar faktiskt....vill HEM! Sen kommer jag väl längta tillbaks till värmen efter bara ett par dagar i kylan men men....

Fick detta mailet från bus och rackartyg, snacka om att jag längtar efter denna beställning nu

det som kommer på måndag eller tisdag är:

dalmatin byxa baby 92 (ligger redan till dig)    (229,-)

dalmatin tights stl 104    (249,-)

dalmatin tröja med knapp lång arm stl 98   (379,-)

regnbågebyxor stl baby 92    (199,-)

leverans 2 ca 15 februari, (ingen butik får detta innan!)

dalmatin tunika/klänning   baby 92   (329,-)

regnbågsklänning stl 92    (349,-)

regn/vindställ  regnbåge (jacka+byxa) stl 98/104    (828,-)

totalt landar allt detta på 2492,- "

• Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2009-01-16 23:18:23 följande:
    ÅÅ hej! Förstår att du längtar hem, ni har ju varit iväg sååå länge. Hörlig beställning!! Är nyfiken på det där regnstället, det skulle vara i regnbågsfärger va? Synd att det är så förbaskat dyrt.
    Känns inte som vi varit borta så länge som 6 veckor men gud vad jag längtar efter min säng!!
    Dessutom fick jag glada nyheter då de mailade från ett företag som jag sökt extrajobb hos att de ville att jag skulle höra av mig snarast jag kommit hem. De har försökt ringa 2ggr/dag i två veckor nu men hallå, dolt nummer och 20kr/min så svarar man ju inte när man är utomlands! Men eftersom de är så ihärdiga så borde de verkligen vilja ha mig va???

Ja vindkläderna skulle vara i regnbågsfärger. Tyckte det var ok pris, billigare än Katvigs regn/vindställ!
    Buttelina skrev 2009-01-16 23:18:25 följande:
    jag förstår att du längtar hem! det hade jag också gjort! vilken fin lista
    Den listan kommer nog bli längre sen när jag kommit hem o sett mer irl
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-01-16 23:25:57 följande:
    haha kan jag tänka mig men åhh jag undrar över det regn/vindstället... jag vill ha det om det är som molos gamla eller som idats men inte om det är sånt prassligt som katvigs
    Enligt B&R så är det mer vindställ än regnställ...så gissar att det är mer åt Katvigs
    kristinah skrev 2009-01-16 23:26:58 följande:
    lilijan och loppan - har du köpt regnstället utan att ha sett hur det ser ut?vad är det för material?

Ja jag bara hörde regnbåge o körde på Det är vindtätt men ej helt vattentätt, vet ej materialet

1 och 1 är 3 skrev 2009-01-16 23:27:22 följande:
    Vem e de som har en katvig jacka till sin härliga unge!? Typ vårjacka....
    Jag har en fleecejacka, en vindjacka och en regnjacka, vilken menar du?
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-01-16 23:29:10 följande:
    nä alltså den är fin men INTE som regnställ. inte de som fanns i våras i allafall
    Nej Katvigs från i våras funkar inte i regn men annars älskar jag det vid lite kallt blask och blåsigt Blir inte så varmt heller. Sen har jag ju deras gamla regnkläder också
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-16 23:40:41 följande:
    Jönköping e ju inte såååå långt. Men du e här "nerifrån" från början?
    Den är stor i storleken. Maia kan fortfarande ha den i 86! Det är en tunn vindjacka, blev väldigt mycket använd i våras, somras och början av hösten Den är inte helt vattentätt vid typ riktigt regn men är det bara lite blask så är det inga problem! Andas jättebra, Maia blev aldrig för varm i den.
  • Zvartaliljan
    tinkerbell74 skrev 2009-01-16 23:56:35 följande:
    Var det nån fler som fick 15%? *nyfiken*
    ja  Snodde åt mig lite till syrrans kommande bebbe och en liten småfolkströja till Maia Cool
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-01-17 00:03:17 följande:
    men det var väl bara 2 som skulle kunna få 15
    ja mitt har det då dragits 15% på...
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-17 00:03:35 följande:
    Okej.... en 80 kommer alltså va tokstort till T om hon int eväxer som attan, vilket jag inte hoppas för då passar inte overallen i 86 till vintern... TACK för hjälpen!
    hur stor är hon nu då? Maia hade 86 i den jackan och sen 92 i vinteroverallen nu. Men hon växer väldigt sakta...
    Jackan har väldigt bra muddar om den skulle vara lite stor
  • Zvartaliljan
    tinkerbell74 skrev 2009-01-17 00:08:31 följande:
    Jag hade 7783
    Förvånad
    Men jag tog mycket tid på mig att välja...la dock in koden direkt i kassan så fort jag läste mejlet (direkt jag fick det)  så då var jag ju bara riktigt snabb med den ändå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12