Inlägg från: tinkerbell74 |Visa alla inlägg
  • tinkerbell74

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Samlar besökare?? *kan ingenting om bloggar*

• tinkerbell74

nikki2006 skrev 2009-01-17 21:57:11 följande:

du o jag hi hi.-D Noll koll på data
    *asg* :o)
  • tinkerbell74

Jag måste fråga... ni som traderar, har ni reagerat på att bildkvaliten blir sämre när man lägger upp bilden i auktionen? Jag vet att det brukar bli det om man använder powerlisten men nu lägger jag upp manuellt och det blir ändå så. Färgerna blir liksom inte lika bra som på orginalbilden.
    Eller är det bara vi som har en crappig kamera.

• tinkerbell74

nikki2006 skrev 2009-01-17 21:59:18 följande:

Och spå skriver hon att hon älskar danska märke men min bild var på lindex kläder
    Inte det skarpaste verktyget i lådan verkar det som.
    Usch, sånt där får mig att vilja rensa mitt bildgalleri. *ryser*
  • tinkerbell74

Smultronhjärta skrev 2009-01-17 22:07:31 följande:

Japp- jag redigerar alla bilder efter både MB och pixelformat- går dina bilder över traderas format så komprimeras bilderna automatiskt=korniga och dåliga bilder
    Oj, hur gör man det? *kvällens andra dumma fråga*
  • tinkerbell74

seadwarf skrev 2009-01-17 22:15:00 följande:

hehe, den såg jag med.. tveksamt att hennes i strlk 110 ser exakt ut som på bilden
    Oj, jag ser att jag skrev lite fel... "hoppas köparen KAN sin Molo" skulle det ju stå.
    Nä inte exaxt.
  • tinkerbell74

Smultronhjärta skrev 2009-01-17 22:12:45 följande:

Jag använder photoshop CS som redigeringsprogram- där förminskar jag stl på bilden först(eftersom systemkameran tar väldigt stort format) sen sparar jag bilden enligt givna format så att de inte överstiger 2 MB eller 640x480 pixlar såvida jag inte har tänkt ha megabild där pixelantalet får vara max 1024x768
    Tack för din hjälp!
    Jag brukar inte behöva förminska, vi har tyvärr ingen systemkamera... *vill ha* Så jag brukar inte ha koll på pixelantalet. Ska kolla lite mer på det där.
    SÅ tråkigt att behöva sitta och spekulera i att folk tror att det är nåt fel på ett jättefint plagg liksom. Jag är så nojjig.
  • tinkerbell74

Jag tänkte ju att jag inte skulle lägga upp nå mer bilder nu... men kunde inte låta bli att visa mina fina Kik*kid tjejer i bt trots ot. Jag har ju inte haft de kläderna förut så jag är nyfrälst och älskar hur snyggt de sitter på!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12