• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

G l o r y skrev 2009-02-07 09:23:58 följande:
    Varför måste NS ha så konstiga strl på t-shirts? Kan ju inte köpa 92-98 till min son som är ca 80-82 lång och 80-86 känns litet till våren-sommaren???
    Jag vet men de är ju ganska smala och tajta så du kan nog gå upp till 92-98.
    Velade själv till sonen som har 98 i sina tröjor men tog 104 till honom. Gör inte så mycket om den är lite stor heller om det är t-shirt.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2009-02-07 09:25:43 följande:
    ÅÅÅ.... Men... nja, jag får nog vela lite till....
    Nu har jag tyckt

Finns risk för att jag inte kommer bli helt nöjd med harems byxorna men då får de åka tillbaka helt enkelt.

Vill ha klänningen oxå men vill inte att den ska vara så lång som man ser på bilden, vet inte om man bara kan ta en mindre storlek eller om den då blir för trång i hals och armar.
    Får nästan köpa den IRL.
  • jompa
    G l o r y skrev 2009-02-07 09:30:55 följande:
    För sent! La precis betällningen hos babyshop! Blev faktiskt shortsen och harembyxorna. Kunde inte låta bli shortsen. Suktade efter 3/4 byxorna förra året men fanns inte i strl till Noah då....så detta året blir det av!!!Vad ska du beställa?
    Blääää för dig
    Kommer vara så avis på shortsen så de kommer säkert få komma hit sen i alla fall.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2009-02-07 09:31:49 följande:
    Tof du haremsbyxorna åt P eller M? ÅÅ jag vill med trycka!! Jag velar lite om jeansen bara. Harems eller dom andra jeansen.. Hmm.
    Jag tog Army byxorna till P och harmes byxorna till M och t-shirt till P.
    De där haremsbyxorna kanske blir lite stora men tro det eller ej lilla M är ingen spinkis längre så de kanske fylls ut ändå
    Fantastiska Skatt skrev 2009-02-07 09:33:11 följande:
    gha kan inte bestämma om jag ska ta 92 el 98 i Haremsbyxorna, de ser ju rätt vida ut så blir nog lite väl mkt tyg i 98:orna ... men kommer 92 räcka i sommar tro??
    Tro 92 räcker. Jag har 98 till P.
  • jompa
    gambia90 skrev 2009-02-07 09:40:13 följande:
    åhh vilken cool ;)
    Ja visst var den cool

Synd att det inte fanns i mindre än 92 för då hade dottern fått den.
  • jompa
    Fantastiska Skatt skrev 2009-02-07 09:53:15 följande:
    Å där känner jag att jag svarade mig själv över storleks funderingen
    Vad skönt att du löste det
  • jompa
    ängeln83 skrev 2009-02-07 09:56:32 följande:
    Naeh, det är ju det där när man inte riktigt vet hur dom är i modell, som du skrev, dom ser ju ganska så stora och pösiga ut. Men åååh va jobbigt det blev nu då
    Fast jag tror att de alltid sett ut så på deras bilder, de ser gigantiska ut, men de har säkert en stoooor storlek.
  • jompa
    Fantastiska Skatt skrev 2009-02-07 10:05:26 följande:
    Äh tog 92 i både XL och Harem, får väl byta annars. Han måste kunna leka, klättra osv utan att hänget är i vägen
    Tror det blir perfekt.

Hur är det med er annars? Så sällan vi är här samtidigt.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2009-02-07 14:25:19 följande:
    Hellu girls!!Idag är Bubblan hos farmor och farfar så Mamman har sovit till 10.30, sååååå skönt!!!Och äntligen har jag tagit tag i Bubblans kaosiga garderob   Hon fick en av de stora nu och det blir sååååå fint!! *älskar garderobsordning* Nackdelen med det hela var att gubben nu verkligen såg hur mycket kläder det barnet har, bara byxorna räknade han till 72 st och det va ju inte så himlans bra, fått köpförbud nu ett bra tag framöver  Annars här då? Hoppas det nåt?
    Jisses människa, men du behöver inte tvätta så ofta då ju Flört
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12