• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Hej tjejer

Har hållt på hela dagen, först storhandling med två barn (inge kul), sen städning och tvättning och diskning och nu står sista plåten med bröd i ugnen (luktar gott)

Är jätte shoppingsugen men borde hålla mig till shoppingen på lördag.

• jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 14:38:40 följande:
    Hej!Vad duktig du är! Bjussar du på en brödskiva sen? Vad är du sugen på att köpa?
    Självklart bjuder jag.

Sugen på massor.

Provade förresten M jacka på P och den passade honom bra. Han kanske få ha den i vår så tar hon den i höst, om han inte skulle börja växa hejdlöst förståss.
  • jompa
    1 och 1 är 3 skrev 2009-01-25 14:42:03 följande:
    Mums m nybakat bröd!Shopping på lördag?? Här kliar e i fingrarna rejält!
    Ja nybakat bröd är det bästa.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 14:43:22 följande:
    Skaljackan? Toppenbra ju om båda kan ha den.
    Ja det är stl 92 i den och de måste vara stora i storlekarna för han har 98 i jackan han har nu från POP.
    Kanske skulle köpt en 80 i alla fall till M hon kanske hade kunnat ha den. (lite sur)
  • jompa
    isako skrev 2009-01-25 14:48:37 följande:
    Funderar på Mirre mus... Tycker hon är för liten för skaljackan, men vad skall man använda istället. Funderade på att köpa en ws.. Tror ni inte det räcker. De är ju inte precis ute i regnet o blåsten på samma sätt som storebror..
    Hur gammal är hon?
  • jompa
    isako skrev 2009-01-25 14:54:38 följande:
    Förlåt Hon är ca 3 1/2 månad nu.
    Ok då skulle jag nog satsa på nån bra fleece, det är mjukare än en skaljacka och eftersom hon mest sitter i vagnen behövs kanske inte en sån jacka förrän till hösten.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 14:57:05 följande:
    Förra året när Noel satt i vagn hela tiden så hade jag Molos lurvjacka. Dock med lite mer under men det räckte gott och väl.
    Ja du man sparade massor med pengar, men jag är i alla fall lite sur
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 15:00:25 följande:
    Jamen varför köpte du inte då? Du hade lätt kunnat bli av med det. Det kanske dyker upp ngt på T
    Ja det kan man fråga sig, varför var jag så dum och varför sa du inte till mig
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 15:03:03 följande:
    Jag sa ju att N´s var stor Men men...nu är det för sent. Själv funderar jag på att ha kvar hans eller inte då den sällan används. Fast det kanske blir mer framåt våren
    Ja i vår är den ju perfekt.
    Vad har du annars tänk dig för något?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-01-25 15:05:35 följande:
    Att ha i vår menar du? Mololurvarna och sen regnjacka då det behövs. Sen vet jag inte om MAT-jackan passar (troligen inte)
    Men på dagis är det väldigt bra med en skaljacka.
    Är lite inne på MAT jackor oxå, M:s jacka är snart för liten men vill inte ha med luva.
    Såg en fin på deras hemsida till P men vill se priset och om det kommer fler färger.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12