Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Linastrumpan skrev 2009-03-31 21:39:24 följande:
    Hej, tittar in med en fråga....har nyss inhandlat lite småfolkkläder men fick en mindre chock när jag kollade tvättrådet : 30grader på barnkläder!! Nån som tvättat i 40 åtminstone och de fortfarande är fina???
    Här tvättas de i 40 grader iaf.
    nikki2006 skrev 2009-03-31 21:43:10 följande:
    hej hejTill alla er som följt min historia om arvs tvisten över mormors arv. Så kan jag sägaDET ÄR ÖVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Vi har enáts om en förlikning och nu är det över(hoppas jag) Jätte glad är jag och jag vill passa på att tacka alla er som varit med och följt detta spektakel och stöttat med kramar och goda råd. Ni vet vem ni är och jätte jätte tack från mig
    Skönt att höra!!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Flock skrev 2009-03-31 22:03:03 följande:
    1 och 1 är 3 skrev 2009-03-31 21:59:39 följande: Lilltösa då??Hmm, jag kanske måste ha bärhjälp, i form av min man. Vet inte om jag fixar det annars.. funderar, funderar... Jag vill oxå åka två dagar, för tänk om man missar mycket annars..
    Vi hjälper dej att bära!!
    Hade varit toppen att åka första dagen och en dag på helgen för att träffa alla andra.
  • lillronya

Smultronhjärta: Tack för fin jacka. Den fick godkänt och hon har den på sej idag.

• lillronya
    Flock skrev 2009-04-02 08:05:23 följande:
    God morgon! Kommer ni och påskpysslar idag??
    odmorgon!
    Nä vi kommer inte idag. Vi har varit iväg så mycket senaste tiden. Känner att det behövs en dag att vara hemma.
    Har dessutm ett möte med jobbet kl 12.30 men har ingen barnvakt än. Bra jobbat av mej!
  • lillronya
    Flock skrev 2009-04-02 08:28:50 följande:
    Okey.. Det är skönt att ta en hemma dag när det har varit mycket spring..Idag ska godisburken ha sin ej sikke lej tröja på sig, väldigt gul med en tupp på framsidan. Tröjan har legat här i garderoben och bara väntat på att påsken ska infinna sig Hoppas bara den inte är för stor nu bara..Hoppas ni får en mysig hemmadag och att det löser sig med barnvakt!
    Ja det ska bli skönt att vara hemma.

Ååå vad fin han ska bli i påsktröja!! ESL-tröjorna är så himla fina!
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-04-02 08:13:20 följande:
    Vad kul- jag tyckte själv att den var finast i färgen
    Ja det är hennesfavoritfärg.
    JAg tyckte hon skulle ta den lila.
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-04-02 08:42:18 följande:
    Den lila var också jättefin- mer praktisk i färgen kanskeNu har jag pratat med Traderas support som stängde ner alla mina auktioner och tog bort avgifterna så ikväll får jag göra ett nytt försök*suck*Men jag hann få 2 köp-nu Alltid något
    Å vad jobbigt när det strular på T!!
    JAg skulle behöva lägga ut lite jag med...
    Alltid kul med köp nu.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-04-02 08:44:45 följande:
    God Morgon Händer här då? Morron hoppas de nåt?
    Godmorgon!!
    Verkar ganska lugnt här.
    Jag hoppar inte iaf.
    JAg är sugen på att renovera köket istället.
  • lillronya

Å nu kom jag på en sak som jag kan fråga gänget här ju!!

Jag och mannen hade igår en diskussion om hur ofta man behöver dammsuga.

JAg tycker att det är normalt att behöva dammsuga varje dag i ett hem för 7 personer.
    HAn tycker att det är onormalt skitigt här eftersom vi behöver dammsuga varje dag.

Hur ofta dammsuger ni andra. Eller hur ofta behövs det dammsugas, rättare sagt.
    Jag är inte pedant och hoppar över dammsugningen ibland när det finns roligare saker att göra.
    Slutligen sa jag att mannen gärna hade fria händer att städa om han tyckte det var för smutsigt.

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-04-02 08:53:25 följande:
    ja det verkar väldans lungt  Undrans om alla lagersalgs sparar kanske Å det är jag åxå, skulle lätt kunna riva köket ensam idag om jag bara fick Gubben min är totalt ointresserad och kollar bara på tomter, han vill bygga nytt hus han
    Vårt hus är jättegammalt och köket är från 50-talet.
    Och badrummet är en liten skrubb som vi satt in en toastol och en duschkabin i. Hahaha väldans provisoriskt. Så har vi haft det i 5 år!

Min man har lite svårt att komma igång med renovering så min plan är att jag ska börja. Då brukar han fortsätta för att det går för långsamt när jag gör det.

Så han vill bygga nytt, han? Det är säkert roligt, men dyrt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12