• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Nu är jag uppe i 2700:- som ligger i min varukorg på LLM Generad, måste börja sålla lite.

• jompa
    Zvartaliljan skrev 2009-02-22 09:12:31 följande:
    Jag säger alltid till folk att absolut inte köpa kläder till henne men ÄNDÅ får hon hela tiden!! Superirriterande...de vet att hennes garderob är överfull och att jag själv säljer, ändå handlar de på H&M, lindex m.m till henne, oftast skrälliga saker som inte passar med något och sen hamnar i en låda tills de är för små. Jag brukar säga att jag hellre får pengar att sätta in på hennes sparkonto men ingen lyssnar...likadant är det med leksaker, hela huset är fullt av småleksaker som hon fått o som hon aldrig leker med!
    Hur gör du med alla leksaker, rensar du ut ibland?
    Vi har oxå massor som inte leks med men det känns konstig att bara slänga. Vill inte såra någon heller.
  • jompa
    Fiffa5 skrev 2009-02-22 09:16:11 följande:
    Wiiii, vad kul!!!! Ja, inte att du måste sålla kanske men att du ska SHOPPA!!!
    Ja det är ju alltid kul men det är kanske lite mycket pengar.
    Troligtvis kommer allt hamna här ändå men det känns inte lika tungt när man delar upp det lite.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2009-02-22 09:17:15 följande:
    OOOps! Vad är det som ligger i korgen??
    Massor med Mini A Ture
  • jompa
    nikki2006 skrev 2009-02-22 09:18:30 följande:
    Vi rensar ut ibland och säljer på loppis. Finns en bran loppis som har öppet 2 ggr om året, dit åker också allt som inte går att sälja på TVet frågan inte var till mig men det går kanske bra med mig med
    Absolut går det bra
    Kul att höra hur andra gör.
  • jompa
    Zvartaliljan skrev 2009-02-22 09:21:48 följande:
    skänker bort till Kupan. Hatar när det ligger en massa överallt. Sen har jag en stor kasse i förrådet och ibland tar jag in den och byter mot det som är inne, då kan det ha gått några månader sen hon såg de leksakerna så då har hon glömt dom o tror alltid hon får en massa nytt o blir överlycklig Sen gör jag likadant efter några månader igen.
    Smart att växla så där.
    Jag hatar oxå allt plock som ligger överallt. Och mina barn har en förmåga att alltid vända upp och ner på alla lådor det har bara för att de vill åt en specifik sak.
  • jompa

OT men är det nån här som har vänt sitt barn framåt i bilen? Vilken bilstol har ni då?
    Sonen har ju nu kommit upp i den vikten man måste ha för att vända dem och vi är väl på g med det.

• jompa
    Preggi skrev 2009-02-22 09:46:01 följande:
    GodmorgonGRATTIS MILO!! Vi har just köpt en till Philippa. Vi valde en maxi cosi. Rodi hette modellen tror jag. Hon provsatt alla på barnens hus och det var bara den här och en från Britax som hon satt bra i. MEn hon gillade denna bäst så den fick det bli. Fick tipset om denna av någon här i tråden..
    Hur lång är Philippa?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-22 09:53:28 följande:
    Vilka härliga bilder på barn och kläder i BT!Jompa- Den oranga Småfolkströjan är SUPERFIN på M!
    Mmmm älskar men den är för liten  Gråter
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-22 09:55:54 följande:
    Jaha, var det den du skrev om igår? Vad synd! Du får leta efter storleken större. Är det där 74/80?
    Ja det är 74/80. Men den verkar sällsynt den rackaren
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12