• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Ahhh vad ska man shoppa för att stilla sitt sug tro.
    Måste tänka lite på vad som behövs och det är ju tröjor till den lilla. Men har svårt att hitta några fina.

• jompa
    lillronya skrev 2009-02-21 10:04:33 följande:
    Var det som sökte jacka?Vilken storlek?Cubus hade fina softshelljackor och det ska ju vara bra.
    Fast jag gillar inte riktigt softshell, tycker de är lite läskiga i materialet
  • jompa
    lillronya skrev 2009-02-21 10:15:46 följande:
    Det tycker jag med.Vad är det för jacka du vill ha? Skaljacka typ?HM har en fin rutig anorak som är fin, men inte så ovanlig. Finns upp till 86.
    Men är det luva på den? Avtagbar?
    Hon ska ha den på dagis.

Sen kanske jag vill ha lite ovanligare då alla stora kjedjors kläder bara blandas ihop på dagis då alla har samma, spelar ingen roll att vi märker dem.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-21 15:20:20 följande:
    God eftermiddag!Hemma igen efter en skön tur i solen ute på isen.  Underbart väder!Tjolla- Vilken ursöt liten nyklippt Milo i BT! vad ljushårig han ser ut! La ni slingor? Lillronya- Vilka godingar! Synd att det är lite suddigt bara. Det är inget som kommit in innaför kameralinsen?Everlonn- Vad pysslig du är! Jättesöta örhängen!Karmasus- Katterna var tokfina! *vill ha*
    Hallå vännen, allt bra med er?
  • jompa

Fick precis mail från Mysgrodan om att den babyklänningen jag letar efter kommer in till dem så hon skulle höra av sig när den kommit.
    Nu är jag lite glad
    Och vilken service från Mysgrodans håll. Det gillar vi.

• jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-21 15:22:35 följande:
    Hej tjejen! Här är det bara bra. Jag har ont i halsen men lever i förnekelse och hoppas att det går över Själva då? Allt bra?
    Japp allt är bra. Har i veckan haft ont i halsen men gjorde som du, förnekade och nu är det borta

Alltså har hittad massor med kläder nu till mina två små men att köpa allt skulle ju gå på en förmögenhet. Frågan är hur jag ska sålla, bara köpa det man absolut behöver eller blanda behov med så fina att man inte kan låta bli plagg?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-21 15:35:33 följande:
    Jompa- vilken klänning är det? Ja, hon på Mysgrodan är himla serviceminded Ignorera brukar funka rätt bra. Känner man efter för mycket har man väl krämpor överallt vad har du hittat för fint? Blanda behov med "must haves"
    Det är den svarta med stars från Molo.

Jag har hittat massa MAT kläder på LLM. Ett par jeans och nån tröja till P, nån klänning och tröja till M och så ytterkläder och strumpor till båda

Varför vara måttlig så tråkigt ju
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-21 15:39:04 följande:
    De där är jättesöta. Är sugen på ett par med bilar på till Noel. Tänk om de kommit i flera print. Dinosaurier eller bubbelgum
    Söta N i bt och snygga mamman som lapar sol
  • jompa

Har det alltid varit skillnader i Småfolks tröjor fast det är samma storlek?

Fyndade två st på T i samma storlek, denna ena är nog för liten och den andra passar.

• jompa
    Duntoffla skrev 2009-02-21 15:40:49 följande:
    Ah, så den finns i klänning? Vad fint! Har MAT fina vårjackor? Måste ju ha ngn till Noel mer än lurvar.Måttlig=tråkig
    Ja det har sina anoraker och två andra modeller tror jag det var. En fin brun/grå färg som jag kan tänka mig till mina och sen nån röd, mörkblå och ljuslila.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12