Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

lillronya skrev 2009-01-18 17:11:20 följande:
    Verkilgen!!STORT dilemma!Vill inte ha tröjan för där är camoärmar och vill ju inte ha byxorna.... Får väl bli suit och luvjacka.
    suiten i strl 86 hos llm var sååååå fin i printet!! dinosaurierna satt perfekt! och vattenfallen ... åhh vad fin den var!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:14:31 följande:
    Är dom?! Det kunde du ju sagt innan Har 2 på väg hem... *snyyyft*
    men jag frågade dig då när du beställde från poppen... och jag köpte ju mina igår och visste inte förrän igår... jag sa ju att jag väntade på mått från llm för att jag var osäker då mina rutiga 92or var på gränsen...

92orna funkar säkert på milo.. men jag vill inte köpa byxor som sitter precis
    Duntoffla skrev 2009-01-18 17:21:48 följande:
    Butte- Tack!Tjolla och Butte- Vilka fina grabbar med Dino-byxor! Nu blir jag lite sugen på dem också. Har ni 92 i dem? Stora eller normala? var finns dem?
    matador. de är faktiskt normala till lite stora.. lite bredare.. helt klart större än cirkus tex. ta 86 till noel
  • Buttelina
    THEA och Grodan skrev 2009-01-18 17:23:11 följande:
    vILKA BYXOR??
    den breda modellen vi köpte...

tjolla titta i bildis... dinobyxorna är 92 och regnbågsbyxorna 98... dom är ungefär lika stora men regnbågen har ingen mudd och han trampar på dom... men med uppvik i midjan funkar dom nog skulle jag tro
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:26:24 följande:
    Ingen som har både ett par i baby 92 och ett par i jr 92? Mailade Poppen nu och frågade om hon hade hunnit skicka...
    baby 92 är ca 4-5 cm längre än jr igår när jag och thea mätte
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2009-01-18 17:27:56 följande:
    Ok. Cirkus var ju lite stora i mudden. *memorerar 86*
    fast mudden är bättre än cirkus!
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:28:35 följande:
    Skojade bara gummen, klart det inte är ditt fel!  Jag trodde dom var större bara eftersom tröjorna är det. Men men jag kan ju byta, det är inte hela världen. Han lär ju inte gå byxlös fram tills dess liksom
    nämen åhh jag förståååår dig ju! det är ju surt att behöva skicka tillbaka...
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:27:11 följande:
    Håller med, jag tyckte inte dom var såå fina innan dom på! Nu blev jag kääääär i dinosarna. Milo går och petar dom i munnen hela tiden och säger AJ AJ
    haha sötrumpan då lillebror vill bara ta av sig sina, han vill gå med snoppen bar
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:31:38 följande:
    Oj! Ja jag ser ju nu att jag måste ha 98 när jag ser dom bredvid varandra. Visst är byxorna större i vår med än i höst? Känns som det, har inte mätt. Suitarna i 92 såg enoorma ut igår i affären iaf!
    fast ärligt så vill du inte att han ska trampa på dom så kommer nog 92 i jr funka på honom!

suitsen är något större tror jag ...
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2009-01-18 17:32:40 följande:
    Haha...Noel pinkar så snart man tar av blöjan numera. Det har han inte gjort på ett tag. Igår gick han byxlös innan han skulle duschas. Rätt som det är pinkar han ner en tidning som ligger på golvet. Antar att han tyckte den var pissdålig
    haha lillebror tycker att det är skitskoj att kissa på golvet men det är bra... jag har märkt att han lärt sig stänga av kisset när han vill
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-01-18 17:35:47 följande:
    Ja 4-5 cm sa han på B&R igår. Barn som hade 98/104 i vanliga fall kunde ha suitsen i 92 Hmm. Ja fast man vill ju inte köpa så dyra byxor som sitter precis heller... Då pressar jag hellre in en gummisnodd i mudden!
    ja jag kan ju få in isabel i en suit
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2009-01-18 17:38:45 följande:
    Är suitsen alltså generellt stora i år? Blir då 92 i Bubbelgum helt galet stort på N tror ni?
    ja det tror jag nog att den blir... fast jag upplevde dom inte som så mycket större. axel/gren måttet är större men inte benen... jag tycker hela suiten inte är så mycket större än innan... men jag ska mäta lite
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12