• Tabby

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Tack igen Duntoffla (och för framtida hjälp )

Ja, han är för go. Tiden går så fort.

Vad gick Nanook overallen på? Fanns det mycket kvar?
    Synd att jag inte bor i närheten.

Tjolla, jag säger oxå grymt snygga snickisar.

• Tabby

Har någon live bild på hjort heldräkt, svart med hästar på eller lila med hästar på? Hur tycker ni de är i storlek?

• Tabby

Jag väntar på att någon av er tröttnar och lägger ut lite dalmisar, bubblor(bilar) på tradera

• Tabby

Buttelina skrev 2009-01-28 11:47:32 följande:

jag har stängt min sida för de som inte är i min adresslista... säg till om ni inte kommer in och vill komma in jag har nog kommit ihåg att lägga in de flesta här
    Jag vill, jag vill
  • Tabby

Moonis skrev 2009-02-06 15:03:48 följande:

Någon som vet hur Hollys är i storlekarna förresten? Tjejen är 74cm, räcker 12 månader då?
    Bodys och heldräkter är lite små. Gå upp en storlek.
  • Tabby

Emmsan skrev 2009-02-06 23:48:22 följande:

hm hörrni OT igen vad ska jag ta för storlek till melker i NS jeans?
    hur lång är han?
  • Tabby

Ida T´hjälmmössa, ska man ta i st 60 eller 70 till baby med huvudomkrets 44 cm?

• Tabby
    mortillsju skrev 2009-03-23 22:09:11 följande:
    Nu undrar jag....spanar på Nova Star (OT) men är det någon som har erfarenhet av dessa byxor? Vad är det för skillnad på XL och Harem? Hur ska man tänka vad gäller storlek??
    XL är vanligt jeanstyg medans harems är tunnare jeanstyg. Jag tycker att du ska ta storleken barnet har, möjligen större om barnet te x har 86 och lite smått börjat med 92 så ta 92. De är rymliga och räcker länge. Ett barn som har 86 i Novastar jeans kan ha dem till ungefär de är 94-95 cm långt. De blir bara mindre baggyare ju längre barnet blir.
  • Tabby
    Buttelina skrev 2009-03-23 22:20:47 följande:
    jo jag men jag minns inte. jag minns bara att de var normala i strl. så hade barnet 80 på kläder så funkade strl 80 i mössorna
    Tack. Då borde 70 passa till pojken som har 68 i kläder.
  • Tabby
    Tabby skrev 2009-04-02 21:44:02 följande:
    Vilken shop har Molos regnbågs hjälmmössa?
    Ingen? Har kollat runt men hittar inga nämligen...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12