• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Incommunicado skrev 2009-01-11 12:09:34 följande:
    hmm nu kollade jag allt vi har hemma för säkerhets skull och:Molo Hagenjacka st 80 börjar bli liten och ska bytas utUllared overall 86/92 är för liten, den är samma stolk som ärtgrön Molo stlk 80 som är för liten (så ni hade nog rätt)Då är mitt dilemma: Jag tänkte köpa ny jacka och en hängslebyxa till istället (vill bat aha jacka när vi åker bil t ex) men vilken STORLEK rekommenderar ni???? Voire tacksam för snabba svar, sitter och försöer beställa nu. Om Hagenjackan som är normal är för liten i 80 behöver jag 86, men om 86 overall skulle blivit för liten eftersom den motsvarar molos gamla 80 som ju var för liten, ska jag då gå upp en stlk till? det verkar ju konstigt! Främst är det från nacke-till gren vi har problem så jacka och hängslebyxa 86 borde kanske lösa problemet?Hur är Reimatecs hängslebyxor i stlk någon som vet? såg en 92:a som var billig.
    Om förra årets molo i strl 80 är för liten hade jag tagit 92 i årets.
    Men det är svårt att ge råd...
    Jag tog 110 i årets overall och den är inte så mkt större än förra årets 98. Antar att jackorna är i liknande strl som overallerna..
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    Tjollabolla skrev 2009-01-11 12:22:00 följande:
    Hej flickor! Shoppas det idag?
    Hellooo, jag försöker men hittar inte så mkt som jag önskar.. SKa nog vänta tills det kommer mera så jag inte får betala frakt för varje plagg.. *ekonomisk*
  • Preggi

Godkväll!
    Shoppas det för fullt?

• Preggi
    Duntoffla skrev 2009-01-11 21:31:34 följande:
    Ja det är kanske lika bra. Jag vill ändå helst till Vildänglar och sen Matador. Är på Molo-jakt
    Gick det bra den här omgången? Jag har avslut idag jag med och det har gått över förväntan.. Ska nog slänga ut en ny omgång...
    jompa skrev 2009-01-11 21:33:00 följande:
    Mmm det är ju de som har bäst utbud.Ja Molo är det jag vill ha oxå.
    Det låter trevligt.
  • Preggi

Vilken underbar ny pres bild du har Tjolla!

• Preggi
    Duntoffla skrev 2009-01-11 21:40:47 följande:
    Kul! Jag fick in ca 2000 kr. Har precis suttit med en till omgång som jag lagt in. Väntar bara på att de ska komma ut på nätet också
    Det kommer inte jag få. La ut en del jättegamla kläder och är glad att ha fått bud överhuvud taget.. Ska lägga ut lite mer nu.. Funderar på att sälja Matildas lurv och skidflickorna mm men kan inte bestämma mig för om jag kan släppa taget..
  • Preggi
    Duntoffla skrev 2009-01-11 21:50:34 följande:
    Släpp dem! det kommer komma massa fint som du vill ha istället
    Jag tror att jag kommer att släppa en hel del snart.. Idag orkar jag inte.. MEn jag vill inte sälja hennes lurv innan jag vet att jag kommer köpa en ny till henne.. Vill ha en utan luva istället.. Men har ingen aning om vilken färg hon ska ha?
  • Preggi
    jompa skrev 2009-01-11 21:56:21 följande:
    Vilka färger kommer det i vår?
    Jag vet inte om det kommer fler än dom som redan kommit? Skulle vilja se den rosa med gula kantband irl. Hoppas på att den inte är för fisig.. Jag vet inte alls vilken färg vi ska ha..
    Duntoffla skrev 2009-01-11 21:58:32 följande:
    Jag ska också sälja en av lurvarna och köpa den turkosa med orange kantband eller den lite mer mintgröna. Ska kolla på dem IRL först. Tänkte få komma och tumla mina lurvar snart
    Du är så välkommen.. Blir det den bruna som ryker?
  • Preggi
    Nova76 skrev 2009-01-11 22:18:26 följande:
    har sett den rosa med gula kantband och jag tyckte den var ganska så stark i färgen, absolut inte neon eller så men inte blek heller
    Var den! Vad kul! Då kanske det blir en sån till M i vår då. Hon får ju alltid ha "pojk" färger annars för jag tycker att de tonerna passar henne bättre.. Känner att vi måste förnya oss lite...
  • Preggi
    Nova76 skrev 2009-01-11 22:26:16 följande:
    Hon hade varit jättefin i den tror jag!
    Ja, vi får nog lov att köpa den. Måste bara klämma på den lite irl först..

Känner mig löjligt shoppingsugen idag... Får se om jag kan hålla mig... Vill ju ha nya molosar men försöker avvakta lite tills det kommer in mer...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12