Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Emmsan skrev 2009-02-10 11:21:36 följande:
    halloj tjejer detta är verkligen heeelt OT men jag måste få råd... fick hem en lapp från dotterns skola ang vaccinering av gardasil (livmodercancer) de kommer att vaccinera des som vill nu efter sportlovet men hallå min dotter är 11 år??????????? hm va hade ni gjort??? känns så långt borta just nu
    Hade vaccinerat! Man vet aldrig när de debuterar...visserligen är kanske 11 väldigt tidigt men sen har ni det gjort, så behöver du inte oroa dig sen

Hur är det man får det i 3 omgångar? *kommer inte ihåg*
  • Everlonn
    Emmsan skrev 2009-02-10 13:26:41 följande:
    ja preciis 3 omgpngar gud va du vet då
    Kusinen vaccinerades för inte så länge sedan..nu kommer jag inte heller ihåg hur långt det var emellan sprutorna..men om det är typ 6 mån så är de ju rätt mycket äldre när de är färdigvaccinerade...

Sen är ju det här med sexdebut sååå olika! Hade själv debut tidigt så jag hade nog vaccinerat min 11 åring!

Önskar jag kunde vaccinerat sonen, visst han kan väl inte få livmoderhalscancer Men han skulle ju teoretiskt kunna smitta nånFundersam
  • Everlonn
    Emmsan skrev 2009-02-10 13:40:31 följande:
    ahh va bra :) ska oxå förssöka vaccinera min apojkar hahaha
    Tala om ifall man får det He he sen ska man förklara det för dom..

Kan liksom tänka mig diskussionen

"jag tycker att du ska vaccineras för livmoderhalscancer"

"VA? Du är ju helt knäpp mamma!!"

• Everlonn

Åhh, kommer inte Molos klänningar snart!!! *längtar*

Ska ha:

Dalmatiner

Kopparna

Regnbågen

Och är sugen på de andra oxåFlört

Men hur var det nu? De dyker först upp i danska butiker och en vecka senare i svenska? Borde vi inte ha sett några redan då?

Tänk om de är försenade!! *ryser* Hemska tankeFörvånad

• Everlonn
    snigelina skrev 2009-02-10 14:02:48 följande:
    Jaaa, verkligen S O M M A R  Jag älskar passformen på deras solhattar!
    Jaa, hattarna är så fina!

En och annan klänning, tights, kanske nån kjol och t-shirts ska få flytta hit
  • Everlonn

Plastisock var nog det "märke" jag föll för först av allt!! Älskar deras tights! Något stora i midjan på min smalis men de röda och gula har jag kunnat matcha till massor!!

Kvalitetsmässigt håller de sig fina i evigheter!! Sålde precis på T, förutom lite tvättluddigt så såg klänningarna (som var mycket använda) ut som nya!

Så jag rekomenderar

• Everlonn

Nu är alla totalt slut efter utelek och middag *slöa huset*

Katvigsalg och Molosalg tänkte jag försöka mig på i år   Köper hellre äldre Katvig än det nya som jag tycker har trista färger *hukar mig* och som blivit så dyra...

Räknar på fingrarna, kanske kan gå att åka på 2 salgs om återbäringen blir bra

• Everlonn
    Duntoffla skrev 2009-02-11 16:08:49 följande:
    Haha..ok.  Tur att smaken är som baken. Som du säger är en del kläder fula på sitt eget barn men tuffa på ngn annans. Får nog kika IRL innan jag ev skulle köpa.Gillar ju de stjärnorna i alla fall.Everlonn- Härligt med snö och den fina regnbågen!
    Underbart med lite snö Äntligen har Bus fått åka pulka i år! Rotade igenom garaget efter sonens gamla pulkor, hon hade jättekul
  • Everlonn
    Duntoffla skrev 2009-02-11 16:11:48 följande:
    Ja, hör med dem om de kan kolla gluten. Vet iofs inte hur det yttrar sig.Har precis som du säger hört att testet med mjölk inte behöver ge utslag trots att de kollar men men...vi får se. Vi kör vidare på havremjölk. Skulle mest vilja få tips om det är något annat vi måste ge eftersom han kanske inte får i sig allt han behöver.*kram*
    Jaa miniappla är så fina! Så glad att jag fick lite del i förra årets salg genom LAwoman Har 3 par miniapple byxor som väntar i "växa i lådan" och en klänning oxå kom jag precis ihåg! *kilar och kollar om den passar än*
  • Everlonn

Ok, klänningen var fortfarande liite stor (bild i bt)

Men snart snart passar den! I stl.104, men den måste vara en liten 104?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12