• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

ängeln83 skrev 2009-02-26 09:48:12 följande:
    My Baby har lite nytt IdaT, är lite sugen på den randiga mössan.
    Då ska jag kika...håller med övr; fina  Liam i fin kombo och hans kudde kommer förmodligen vara den finaste på dagis
    Fyra Mirakel: J97-J00-G07-L08
  • maugu

Liljan-vad bra M passar i lila-superfin matchning.

Frida S-vilken underbar gosig bebba,längtar tills Livia oxå mullar på sig.

Rååsa Smurfen-finfin shopping

• maugu
    Smultronhjärta skrev 2009-02-26 10:28:32 följande:
    Om jag har en tös på jäsning så kommer jag få jaga halvt ihjäl mig efter fina bambisarna- synd att du missade den..Jag är nöjd med bilsuiten- Max kommer bli ännu mer nöjd, han är galen i dessa bilarna Skönt att jackan äntligen hittade hem- den var och vände en extra gång hos mig så jag gick och skällde på postkontoret som inte ens vågade ta betalt för portot en gång till
    Ja,bambisarna är fina..jag mitt nöt sålde de jag hade i min fyndlåda innan L kom..trodde bombis att vi väntade en kille till Så fel jag hade..

Ok,då förstår jag varför jackan kom nu i måndags..brukar ta 3 dagar för posten att komma hit..Bra att du kan ryta

Ja,bambi jakten fortsätter..vet ju några i tråden som har lite..typ Everlonn..harkel...
  • maugu
    Fantastiska Skatt skrev 2009-02-26 10:28:59 följande:
    Ja mycket går väldigt billigt!! Vet inte om jag vågar lägga ut mer på ett tag
    Jag behöver inte fundera men i maj-då satan i gatan ska det traderas Då är jag hemma igen!!
  • maugu

Fina Tara i BT..linnet med vovvsar och i kombo med gulaprickar var ju bara så fint..

• maugu
    jojoa75 skrev 2009-02-26 11:03:37 följande:
    Tycker ni att jag är hemskt "sniken" ?En shop skickade fel vara till mig, påtalade detta igår, fick ny vara idag o den felaktiga skickade jag igår så den borde vara där idag den oxå.Inte ett ord om portot..den felaktiga varan kostade ändå 24 kr att skicka..tycker ni att det är småsniket att maila o fråga? Fick inte nån kompensation el nåt utan bara ursäkter.
    Tycker inte jag dvs att du är sniken..Rätt ska vara rätt!!
  • maugu
    snigelina skrev 2009-02-26 11:04:50 följande:
    Visst, jag har iofs högt utrop, men jag vågade inte lägre när nu T är som det är. Det är ju ändå halva priset..
    var tvungen att kika på dina auktioner och jag hoppas de stiger för dig..Tradera verkar som sagt lite läskigt denna månad...
  • maugu
    Saraia skrev 2009-02-26 11:35:48 följande:
    jojoa75 skrev 2009-02-26 11:24:27 följande: ååå mocklis dig! jag läser nog samma VUB nu o får den inte betald... men jag vill nog ändå byta arb.plats efterår så det gör inte så mkt... bar en massa tusen i lån!!!
    Äntligen gör landstinget ngt bra. Blev helt chockad när jag insåg att syrrorna betalade sin utb själva och sedan fick typ ingen löneförhöjning..låter bra Jojoa!!

Och trist för dig Saraia
  • maugu
    Saraia skrev 2009-02-26 11:44:55 följande:
    maugu skrev 2009-02-26 11:38:26 följande: för ett par år sen fick vi oxå betald men nu sparas det som vanligt! får dock ett par tusen i löneförhöjning! så man går väl + - 0!! men d e framför allt för att kunna söka jobb på skola el BVC som jag läser, så d känns bra - bara man får ett jobb där så!!!
    Precis så sa mina syrror oxå-de gjorde det för att få möjlighet till andra uppgifter..
    Minns  när jag skulle rekrytera en ny DSK och en syrra som läst klart och jobbade kvar på ortopeden sökte..hon skulle få lägre lön i primärvården än på sjukhuset så hon tackade nej-klokt för då måste arbetsgivaren (läs jag mfl)verkligen fundera på lönenivån..de yngre kvinnorna "säljer"inte sig själva så lätt som de äldre...Just nu är det trångt på arbetsmarknaden pga krisen men om ca 3-5 år så brakar vårt landsting samman då det är supermånga som ska gå i pension-så då finns det läge för löneförhandling
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12