Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Buttelina skrev 2009-03-24 20:21:08 följande:
    jag vet ut med strl... jag gav henne mått på lindex velour i strl 104 och sa att jag ville ha dom så
    de låter ju bra, dom kostar ju ändå lite grann! Smart att ta mått! =)
  • ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-03-24 20:18:52 följande:
    Ja det tar ca.10 min o köra. men dagis stänger ju 18 och jag tvekar om jag är klar då...det ser inte vackert ut Tror nog inte den kommer gå att fixa utan det blir att dra ut o sätta i en stifttand eller nåt *fy så dyrt* Ska nog ta o stämma city gross så de får betala min tand Den jävla hemkolan jag köpte var ju stenhård, var inte beredd på det...
    hoppar här..

Ja frågade snällt på E avdelning en gång om han fick stanna medans ja va hos tandläkaren och det gick jätte bra, iof sov han halva tiden ja va borta å ja kom ca 25 min "för sent" å hämta.

En annan gång så han tandsköterskorna skött han, dom vart bara glada! fast då va iof E lite mindre..

OM de nu skulle bli dyrt å du inte vet om de så finns de ju en försäkring genom försäkringskassan(?) som hjälper till när beloppet överstiger en viss summa. Läs på deras hemsida om du hittar nåt.
  • ÖNadja
    Smultronhjärta skrev 2009-03-24 20:25:02 följande:
    Aj aj- tandläkarbesök är sällan en billig historia Sonens gudfar lyckades faktiskt få Ica till att betala hans tandisjobb (samt skicka honom en massa rabattkuponger) efter att ringt dem och sagt att Icas grillkorv som han åt till lunch hade innehållt en plastbit Att han hade varit för glupsk på popcornen sa han inte..jag hade iofs inte klarat det samvetsmässigt men de stora kedjorna är nog vana vid alla tänkbara historier
    Smart! fast ja tror inte heller ja skulle kunna ljuga om nå sånt..

Jag fick ett fiskben som fastnade i halsen en gång och fick åka in på akuten för att få bort det. Jag fick ersättning för allt + 150 kr i "godwill" av ICA så dom är myyysche bra att ha att göra med!
  • ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-03-24 20:32:38 följande:
    Hmm kanske skulle slå en pling till City Gross i alla fall Det vore ju ingen lögn, det var ju en av deras kolor som gjorde det! Den måste varit gammal för hemkola brukar aldrig vara så hård!
    de kan ju vara värt ett försöka iaf! =)
  • ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-03-24 20:43:37 följande:
    Mejlade iväg ett väldigt argt mail nu så får vi se Deras försäkring täcker ju sånt ändå...så det tycker jag de ska stå för! Det sa ju bara crack i tanden när jag bet i den stenhårda kolan, och då kolan fastnat så åkte halva tanden med när jag slutligen fick loss kolan. Visst, jag kanske inte har världens bästa tänder då men detta är ju inget man väntar sig...
    Håller tummarna för att dom hör av sej redan imorrn! =)
  • ÖNadja
    ängeln83 skrev 2009-03-25 19:42:55 följande:
    Jupp
    har du kanske nån bild på det..? =)

Har beställt den lila/vita å grön/blåa tröjan till E, va sugen på att beställa från freshmilk som fortfarande har 25%..men skulle vilja se hur de ser ut innan ja klickar hem det. =)
  • ÖNadja
    ängeln83 skrev 2009-03-25 20:00:06 följande:
    Självklart Här är storlek 92, dom börjar bli i minsta laget så jag kommer köpa 98 till honom.
    Tack!
    Va fin han är i dom, E måste helt klart få sej ett par eller två! =)

Hur lång är Liam nu? Elvis är 84, tror du han klarar sej med 92?

På freshmilk finns bara dom enfärgade, tror du de blir snyggare med randiga till? hade ju inte varit dumt att handla med lite rabatt..

Liljan o loppan: *pling* igen
  • ÖNadja
    ängeln83 skrev 2009-03-25 20:12:42 följande:
    Vet inte riktigt men skulle tippa på runt 90 cm lång, tror absolut att det räcker med 92 till Elvis. Det är ju snyggt med enfärgade också, speciellt när det är rabatt
    så sant! =)
    de va ju snyggt att ha matchande strumpor till tröjan, tyvärr så har inte freshmilk nå strumpor..

Nåt annat ställe som kanske har det?

Liljan o loppan: *pling pling*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12