Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Jätte fina barn i BT!

Vilka härliga vårbilder!

Här snöade det igår å det är is å snö överallt..fläckvis är det torrt på vägarna.
    Är så sugen på att åka neråt i sverige, men tyvärr känner man ju ingen som man kan fara å hälsa på!! 

Försökte få sätta på E våroverallen i fredags då de va 3 plusgrader, men ungen skulle promt ha vinteroverallen, å tur va väl det..de va svinkallt ute! {#lang_emotions_smile}

• ÖNadja
    SmillaMilla skrev 2009-04-04 18:21:44 följande:
    Du är så hjärligt välkommen till Åland
    Tack, de va snällt! {#lang_emotions_smile}
  • ÖNadja
    JuliaochNelly skrev 2009-04-06 09:44:56 följande:
    Bodde där innan men isako gör det...något speciellt?
    Ja bokade resa dit den 14 april, ska hälsa på min lillebror. Tänkte höra om tips på vad man ska ha med sej för skor å ytterkläder till E. Här det det bara is, fullt med snö å kallt..så ja har insett att de inte är samma outfit här som där. {#lang_emotions_smile}
  • ÖNadja
    JuliaochNelly skrev 2009-04-06 10:18:03 följande:
    är samma som här ( sthlm) vår underbara vår
    Vad rekommenderar du att vi tar med oss i klädväg?

Jag hade väl tänkt..

Gummistövlar                              *
    (Allväders stövlar)
    Kavat "promenadsko"                   *

VV jacka (en vattentät)                *
    Överdragsbyxa (ej vattentät)       (*)
    Reima overall (vattentät)              *
    Galonvantar                                 *
    tumvantar                                   *

Fleecejacka                               *
    Ullbyxor                                   *
    Tjocksockar                               *
  • ÖNadja
    SmillaMilla skrev 2009-04-06 17:51:30 följande:
    Nu funkar det, så då kan jag kommentera lite bilder i bt Råååsa bubblan: Sööööta bubblan i underbar kombo av katvig o kikkid. Hon klär verkligen i den färgställningen. Den sista bilden var ju skit kul. Hon ser ut som en jätte Tjollabolla: Cooooola Milo!!! Underbar suite, visst är det mala den första? Lollypop: Fiiina fynd du gjort!!! Västen är ju helt underbar! Önadja: Fina kläder! Underbar min Elvis har när han kör bil
    tack tack! {#lang_emotions_laughing}
  • ÖNadja

Butte: Super snygg katvig velour!, är den så gammal att man han hålla tummarna för att den finns på salgen..? {#lang_emotions_wink}

• ÖNadja
    ÖNadja skrev 2009-04-07 22:04:15 följande:
    Butte: Super snygg katvig velour!, är den så gammal att man han hålla tummarna för att den finns på salgen..?
    Butte:   puffar..
  • ÖNadja
    Buttelina skrev 2009-04-07 22:15:39 följande:
    hålla tummarna kan du ju alltid göra
    den va ju såå snygg!

Ja har hamnat i nåt orange träsk just nu...skulle vilja ha hela garderoden orange! {#lang_emotions_smile}

Nu ropar john blund..

Sov gott!
  • ÖNadja

hoppar in med en fråga!

Kik kid sommar frottedress. Hur är den i storlek?
    Elvis är 84 cm, klarar han sej med en i 86?

• ÖNadja
    Everlonn skrev 2009-04-08 11:38:31 följande:
    Hej hej i tråden! Har inte haft tid att läsa tillbaka, orkar inte heller att läsa tillbaka typ 3 dagar skulle ju ta hela dagen Såååå nyfiken i en strut, har smultron månne fått svar ännu????  Blir det klänningar på salgen? Har det hänt nåt annat i tråden som jag bara måste veta? Uppdatering plz Själv har jag jobbat på bytaredag, hittade inga kläder alls som jag ville ha Men lite lego och en fisherprice stol följde med hem i alla fall Sen har jag börjat med nåt nytt med en kompis, nu i kristider Matträffar Lite av meningen med dom är att hitta nya roliga recept (man är ju lite statisk i sin matlagning, ofta samma rätter som cirkulerar) dels att komma på kostnadeseffektiva maträtter (har ni sett tråden där de gör middag till 5 pers för 25 ? Hur lyckas man med det??) Men allra mest för att det är kul och trevligt Så igår var första gången hos mig, köttfärsgryta med kladdkaka till efterrätt *mums mums*  Tja, det är väl vad jag hållt på med
    Länk till den tråden tack! {#lang_emotions_surprised}
  • ÖNadja

Butte: vilken storlek har du på gröna kik kid dressen? tror du elvis kan ha stl 86? han är 84 lång..

• ÖNadja
    Buttelina skrev 2009-04-08 12:37:33 följande:
    ja det tror jag. bia har 92 och han är 89lång
    det låter bra! Du råkar inte ha en grön liggandes nånstans..? {#lang_emotions_wink}
    har hittat en i rött, fast ja hade helst velat ha en grön..
  • ÖNadja
    Buttelina skrev 2009-04-08 12:42:50 följande:
    håller med! den gamla är myyycket längre. den passar tom isabel..
    de va ju som attans! Tycker att de börjar va dags för dej att rensa lite i barnens garderober! {#lang_emotions_laughing}
  • ÖNadja
    melizza skrev 2009-04-08 13:48:03 följande:
    Åhh vad fin hon var i den!!! var har du köpt den och vad kostar den??
    måste få visa den ja har till sonen..OT..  {#lang_emotions_smile}   (ja vet byxorna är aaaaalldeles för långa.. {#lang_emotions_wink})  

• ÖNadja
    lillronya skrev 2009-04-08 13:44:19 följande:
    Emilio är 85 cm och kunde preciiis ha 86. SÅ nu har han 92 och det blev mycket bättre!
    då är de kanske onödigt att köpa en ny i 86..jaja..bara bra egentligen..den fanns ändå bara i rött. . {#lang_emotions_laughing}
  • ÖNadja
    Quiet thoughts skrev 2009-04-08 14:11:03 följande:
    så fint. vad för nummer är det på hans jacka? jag är K*t på den gröna
    den gröna är ju så himla snygg!! den tycker ja helt klart att du ska köpa!!

Storlek på jackan..? 92. E är 84 lång, så ja har vikt upp ärmarna lite grann, men ingenting som egentligen syns, jackan har även en mudd på insidan av ärmen.
  • ÖNadja
    Quiet thoughts skrev 2009-04-08 14:20:37 följande:
    Ja jag måste nog ha en grön 92.a åt sonen synd att jag är pank själv men jag kanske kan bli liiiiiiiiiiiiiiiite pankare
    de tycker jag absolut att du kan bli. {#lang_emotions_smile}
    jag vet inte säkert men ja har hört ryktas om att jackorna är slut, iaf att butikerna inte kan få tag på nå fler...
    Tjollabolla skrev 2009-04-08 15:10:50 följande:
    Hej flickor! Fy vad sur jag blir när jag kommer hem och öppna posten, hade fått denna tröjan www.tradera.com/Retro-lila-lejontroja-fran-Sm... FY FAN vad den ser ut!!! Lejonen är knappt gula, dom mörk gula. Hela tröjan är nopprig och äcklig!!!
    be om att få lämna tillbaka det, det står ju nyskick! då ska den knappt va noppig (för mej iaf).
  • ÖNadja
    Quiet thoughts skrev 2009-04-08 15:31:23 följande:
    jaså? varför finns de kvar i nr i webshoppen då tro?
    kan ju hända att det bara är VV själva som har kvar dom. Men som sagt så vet ja inte säkert..bara ett rykte som jag har hört..å rykten är ju inte alltid att lita på.. {#lang_emotions_smile}

Den gröna är ju så himla fin. Ångrar nästan att ja inte tog den i grön..fast svart är lite mer lekvänligt..fast ja är gooode sugen på en i grönt också..Det är ju bra pris på den! {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12