Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 14:44:26 följande:
    Tack Hoppas du får en mild och trevlig graviditet, jag e sjukt bebis sugen här, men vi har bestämt att denna sommar ska få gå först, sen får vi se Hoppas åxå på blårandiga velourisar, verkar inte vara nåt som shopparna valt *typiskt*
    oj, jag skrev bara om shopping, haha, tack förresten! Efter sommaren kör ni kanske då?

Vi funderade på att vänta lite, men sa att vi skulle börja så smått. Jag blir gravid bara min man tittar på mig (lyckligtvis), haha, så det var underbart ändå att det gick så snabbt. Det tog max 10 dar från det att vi sa vi skulle starta verkstad...

Jag är lite sugen på Katvigs lila leggins och lila/vit body + mössa stlk 56 - tycker ni att det är tjejigt eller kan en liten grabb ha det om det blir en pojk till?
    mamma till Damien (070913) och gravid med nr 2 (BF 5 nov)
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-03-23 14:54:59 följande:
    lite smått & gott från butten, skötväska, katvig & molo från klkids, & en del Ida T ifrån en butik jag inte ens minns namnet på längre...
    just det, IdaT strumpor i 4 färger väntar jag från funkybaby. My-baby har jag beställt Molo Morton, svart luvjacka med cuba cars och t-shirts med bilar (röda) och cuba cars väntas hem från F&F (lokal butik)

Jag har skickat tillbaka en del på sistone med. T ex Katvigs swimsuit, midiapple grön, den är pyttig i stlk 98 tyvärr tyckte jag.
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 15:00:37 följande:
    Å just de!! Den skulle vi ju prova ju undrans vilken strlk vi ska ha? hm.. Va? kommer dom i 2 pack?   va lustigt!  Vi måste ha 98 vi.. Synd.. annars kunde vi delat på ett pack..
    ja en butik jag frågade vägrade därför köpa åt mig.... jag tyckte de gröna stlk 86 verkade rätt små, mer som 80 så jag är osäker på vilken stlk man bör ta. De var dessutom smalare inte alls lika snygga som höstens, eller vad säger ni andra? Men blårandiga är så fina!
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 15:04:55 följande:
    Ja, tanken va efter sommaren om inget oväntat dyker upp Vi har det likadant, Ida blev till på första försöket, från planering till graviditet på 14 dagar Å tycker absolut man kan ha de lila till en liten kille!! Superfint!!
    ska jag köpa nu eller kommer det att finnas på rean? lila verkar gå åt som smör?
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 15:09:04 följande:
    Tycker åxå dom är rätt små och absolut smala, men sitter riktigt snyggt!!Va sjutton kommer dom i 2 pack för??? Fattar inte
    verkar idiotiskt!! Men om vi mailbombar samma butik kanske de köper in våra velourisar i tron att fler vill ha? För fler kommer ju att vilja ha! Busochrackartyg kanske?

har du också kläder på lager redan eller som du inte säljer?

Butte - jättefina kläder på din söta flicka! cool!
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-03-23 15:12:20 följande:
    så småttiga strl tycker jag du kan vänta till rean. lila finn ju lite överallt
    tack, det gör jag!

RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 15:16:39 följande:
    Ja vi får göra det   Ska vi köra B O R? näpp! jag har sålt alltihop nästan, skulle vi bli med barn till hösten så skulle jag lagersalgshoppa som en galning, det finns ju såååå mycket fint i små storlekar där
    B o R verkar logiskt. De brukar köpa in när man ber dem.
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-23 15:28:52 följande:
    Då får jag väl köpa 2 då
    Cazz skrev 2009-03-23 15:30:14 följande:
    Är det i standardsortimentet eller ville du beställa något extra? Måste vara anledningen
    Man behöver säkert inte köpa 2 men när man specialbeställer vill inte alla butiker sitta med extralager. Just velour verkar få butiker ta in, konstigt. De tror ingen vill ha velour i sommar men det är ju långt tills dess!
  • Damien och Adrian

God morgon! Ser att Tjolla äntligen shoppat mintgrönt, vad mer shoppas?

Jag tittar mest på kläder till bebben i magen numera, letar fynd, funderar, klurar... Jag vill inte köpa för mkt unisex men en hel del molosar går åt bägge håll så det är bra, lite basplagg typ leggins och sånt funkar ju med. Får se om könsUL visar något sen när det blir dax el om jag får avvakta el chansa lite. Jag har iaf köpt en verktygs suit st 50 den kunde jag inte låta bli. Min man hotade med att den skulle användas även om det blir en tjej, men den säljs naturligtvis, fyndade den för en hundring + frakt. Mest sugen på klänningar är man ju annars....

• Damien och Adrian

Tackar! Det är alldeles nytt, är bara i v 8. 5 nov är BF. Njae, verktygen är underbara men till en tjej? Kanske med något rött i klänningsväg över då. Jag är så sugen på flickplagg annars -  jag vill ha klänningar!

• Damien och Adrian
    THEA och Grodan skrev 2009-03-24 09:02:26 följande:
    Åhhh, jag hoppas på plus denna månad då kan jag shoppa loss miniplagg på Lagersalgerna Är också sygen på att shoppa småklänningar.....kanske gör det ändå, det blir ju barn (förhoppningsvis) förr eller senare
    Smultronhjärta skrev 2009-03-24 09:00:12 följande:
    Grattis Jag antar att man blir lite lätt klänningsjuk när man är pojkmamma Jag har iofs beställt en lillebror så klänningar,kjolar och annat lull lull har inte spanats på för min del Dock sitter jag på händerna för att låta bli att handla smått innan salgen-DET är svårt!
    vilka salger ska ni på? Jag är lite sugen på molosalgen, har sagt flera ggr att jag ska gå men kommer aldrig iväg. Tror det blir en väldigt dyr affär för mig också, jag bor i Skövde - lång resa -  om man inte ser det som semester...

Klänmningsjuka blir det nog när man har pojk även om jag många ggr kör mkt unisex så köper jag allt utom just det där jättegulliga som bara tjejer kan ha. Eftersom jag köpt mkt kläder och stylar grabben jämt så har jag väl tröttnat lite på vissa färger och plagg, det vore trist om de kom igen på sätt och vis. Samtidigt kommer nyheter och varje barn är unikt - både i personligheter och styling så det gör ju egentligen inget om jag inte kan beställa kön.

Thea o G:Ska du verkligen köpa klänningar i så fall då, lägg lite unisex på hyllan istället? Även om du får en hel skock ungar till kanske alla blir grabbar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12