Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

melizza skrev 2009-02-15 19:08:21 följande:
    jaha...jag ville ju haft regnbågsklänningen men är lite sugen på kopparna med så om du vill bli av med den så vet du vart den kan få flytta dalmatinerna har jag så mycket av nu så en klänning i det printet vill jag nog inte ha.....har du linnet i blomma/slända med?? den skulle jag med vilja ha 
    Hm, ja, jag är egentligen sugen på volangklänningen med dalmatiner till Stella nu, så jag är lite osäker på babyklänningen. Meeen vi har redan en volangklänning i större strl som hon kan ha om fyra år eller så

Japp, linne, tights och klänning med blomma/slända har Stella
  • snigelina
    melizza skrev 2009-02-15 19:12:38 följande:
    klänningen är det den med volangerna då??
    Japp
  • snigelina
    melizza skrev 2009-02-15 19:16:26 följande:
    vilken storlek tog du? har du provat den?? Jag har den klänningen med pärlplatterna i 104 och den är jättestor så den går ju nästan ner till Stellas vader.....hoppas hon växer som bara den så att hon kan ha den till sommarn....den är superfin
    Hon har strl 104 i den, den är lika lång som flower- och kattklänningen som hon har i strl 110 så visst är den stor Har beställt en dalmatin i 128 till min snart 7-åring, men det får bli 9-åringen som har den i sommar tror jag 7-åringen har fått en pärlplatteklänning istället
  • snigelina
    saturnina skrev 2009-02-15 19:35:28 följande:
    Har läst tillbaka lite i tråden. När jag köpte mitt första danska plagg var de helt okända och fanns de inte någonstans i Göteborg. Som av en händelse var jag & en kompis (hon finns här och smygläser, men ger sig aldrig tillkänna...) i en damklädesaffär, lite off. Vi hade nämligen en rabattkupong. På ett bord i affären låg det så himla gulliga kläder med djur på. Vi stod och valde länge och väl. Till slut köpte jag en brun tröja med apor på samt mössa. Det vet ni alla vilken det är. Olivia var bebis då, så det måste varit 4 år sedan!!!!!! Klå det om ni kan!!!!! Efter det blev det lite Katvig & lite Ida T. Molo & Småfolk-hysterin fick jag inte förrän för något år sedan.Jag tror att ägaren av den affären sedan startade Minishop.
    Ja mig klår du då, för vi började köpa danskt först hösten 05:
    Molo:

Katvig:

IdaT:

• snigelina
    Everlonn skrev 2009-02-15 20:05:57 följande:
    Är alla och lägger ut auktioner på T eller?
    Inte jag jag borde, men jag ORKAR INTE!
  • snigelina
    Nogula skrev 2009-02-15 20:25:31 följande:
    Haha, den klänningen köpte jag till Ella också i strl. 92. Tänkte att den passar nog till sommaren om hon då är ca 90 cm lång. Hm, knappast, det är ju tältvarning på de nu
    Åh, den är ju så fin.. Ja, vi måste allt ha en sån..
  • snigelina
    Nogula skrev 2009-02-15 20:32:13 följande:
    ja, i en mer passande storlek skulle jag med vilja ha den, synd att den inte finns mindre
    du har nåt fint att plocka fram nästa sommar ju
  • snigelina

Godmorgon!

Här har vi inget vatten sen kl 19 igår kväll. Gaaaaaaaaaah, vad handikappad man blir!

• snigelina
    maugu skrev 2009-02-16 08:00:15 följande:
    Perfa!!!
    Vi bor i lägenhet.. suck..
  • snigelina
    saturnina skrev 2009-02-16 08:26:15 följande:
    Stackare. Det händer oss ofta. Pumpen hakar upp sig ibland. Vi behöver underhåll på vår brunn.... men det är inte kul.
    Nu ringde de från dagis och ville inte ha dit Stella eftersom de inte har nåt vatten.. åååååååååh.. kan de inte fixa det snart?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12