Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

ängeln83 skrev 2009-01-22 16:36:34 följande:
    Okay, Tjolla får kläderna Men....ingen som vill ha Liam?????Försökte också muta med tv men han gillar inte tv:n alls, fick muta med gryt skåpet ist Tur att mormor och morfar kommer snart.
    Å önskar mina föräldrar var hemma, men nej, dom är i Egypten. Blää!

Vi skulle behöva ha fatt i nån lättare sulky att ha bara när man ska till stan o så,tycker vår Brio sing är stor och han sitter ju knappt där. Vet inte alls vilken sulky jag vill ha. En lättkörd inte för dyr sak.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2009-01-22 17:07:45 följande:
    Åhh, jag är såå arg!!Var på öppnis idag, Lillan lekte bra och så..sen var det sångstund. Så vi går in i lilla rummet, sätter oss på golv/stolar och så ska det sjungas, min lilla är en aktiv tjej som ogillar att sitta stilla så hon brukar vara uppe och dansa i mitten och sånt och det har varit Ok innan...men nu är det en ny fröken och hon tycker tydligen inte det, så hon tar min lilla och trycker ner i sin famn och håller fast henne...och min lilla gillar INTE att bli fasthållen så, speciellt inte av någon hon inte känner så bra så hon skriker i högt!!!Sen släpper fröken henne och lillan springer til mig och vi sitter lite grann..sen vill lillan ner så då låter jag henne gå ner, hon går in i mitten av ringen varpå fröknen tar henne igen!! Trycker ned henne i sitt knä och håller fast! IGEN!! Lillan kastar med huvudet och skriker i högan sky, slår sig på ja nåt på fröken...lillan blir ju jätteledsen och då släpper fröken henne och lillan springer till mig igen, så jag tröstar henne och släpper ner henne igen när hon vill ner...och vad gör fröken??? Tar henne, trycker ner henne i knät och säger: här sitter vi tyst och stilla!Då lackar jag ur totalt!! Går och tar lillan och säger: måste hon sitta stilla och vara tyst så går vi ut härifrån!  reser mig och slår huvudet hårt i en ljusstake, morrar av smärta och sen går jag med lillan och smäller igen dörren! F*n vad arg jag var!! Är det inte en sångstund kanske?? Får barnen inte röra på sig då? Och är det inte bättre att hon dansar och springer lite än att hon skriker i högan sky hela tiden??? Och det är ju inte precis som att jag går till öppnis för min skull, det är ju för att lillan ska få ha kul..hur kul tror ni det var för henne? Hon kommer ju aldrig vilja gå in på sångstund igen! Inte för att jag tänker göra det heller! Vi kan gå dit och leka och sen gå hem vid sångstunden om det ska vara på det viset!Den där fröken kunde ha lite koll på sin egen unge hon har där! Han nep min lilla i benet under leken! Jag gick innan sångstunden var slut, för att inte säga nåt jag inte borde Fast det borde jag kanske gjort
    Herregud!!! Klartr du är förbannad!!! Ungarna ska väl få dansa under sångstunden! Man kan inte begära att ett litet barn sla sitta still!!
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2009-01-22 17:27:32 följande:
    Nej, jag tycker inte det, visst måste barn få röra på sig? Visst hade det varit en begravning eller nåt men en sångstund??
    Absolut inte! Hade jag gjort så på jobbet hade jag nog fått sparken, eller iaf en ordentlig varning. Jag hade tagit mig ett snack med henne om jag var som du.
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2009-01-22 18:16:26 följande:
    Till nåt roligare, postis hade paket med sig idag Fina Mysungar tunikan är äntligen färdig! Såå fin Bild kommer i bt snart
    Superfin!!
    lillronya skrev 2009-01-22 18:59:58 följande:
    Butte: Det var den från LLM och printet är verkligen perfekt!!
    Såååå snyyygg!!!
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-22 19:28:40 följande:
    Nope- jag gillar dem inte*duckar* Tycker det är för mycket av allt
    haha jag tycker ju det oxå egentligen men kunde ändå inte motstå....
    Everlonn skrev 2009-01-22 19:30:57 följande:
    mysungar.blogg.se/Så mailar man och talar om vad man vill ha Hon gör sååå mycket fint!(Inte min blogg)
    Jag har mailat om velourisar
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-22 19:47:29 följande:
    Ja jag ska precis ta mitt sedvanliga bad ihop med maken Så jag är inte heller här längre*gone*
    Trodde ni hade laggt ner det där nu när fröet är sått
    SmillaMilla skrev 2009-01-22 19:46:18 följande:
    Vad gör alla i dag?Så ovanligt tyst här
    Jag spanar på mina auktioner som snart börjar gå ut. Alltid spännande!
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-22 20:07:19 följande:
    Hihi..nej nej kan inte bryta flera års vana bara för det ju Vi badade t.o.m dagen innan Max förlossning även om maken fick slita extra då för att få upp mig Spanade in dina auktioner- de ligger bra till tycker jag med tanke på att ninjorna troligen ligger och lurar..De blåblå ränderna går högt
    Jaa det ser ut att bli bra detta Weee ninjor hittåt! Ja ränderna går bra trots att jag skrivit att dom är tvättblekta...
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-22 20:07:19 följande:
    Hihi..nej nej kan inte bryta flera års vana bara för det ju Vi badade t.o.m dagen innan Max förlossning även om maken fick slita extra då för att få upp mig Spanade in dina auktioner- de ligger bra till tycker jag med tanke på att ninjorna troligen ligger och lurar..De blåblå ränderna går högt
    Ni är så söta med ert badande
    Duntoffla skrev 2009-01-22 20:08:36 följande:
    Hej hej!har bara sett fleecarna änIdag fick jag två fina suits från Mysgrodan. Snabb leverans och en chokladbit också
    Å vad var det för suits?? LITEN chockladbit? Jag fick ett dubbelplopp
  • Tjollabolla
    Fiffa5 skrev 2009-01-22 20:18:36 följande:
    Nej vad ledsen jag blir!!!!! Skulle ju buda på lammsuiten på T o så glömde jag bort det mitt iallt här. Den gick för 120 kr, SNYFT!!!!!!Blev så till mig att jag postade meddelandet i fel tråd först också..
    ÅÅÅ vad surt!!
  • Tjollabolla
    JuliaochNelly skrev 2009-01-22 20:06:28 följande:
    hej hej här var det lungt & stilla ...någon som har sett vad molo kommer komma med för vårjackor?
    Det kommer en jacka och en annorak i regnbågefärgerna. Ganska tunna sa dom i butiken, lite vindskyddande och lite vattenavstötande. SÅÅÅ snygga! Sen kommer det byxor med.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12